Toon posts:

Waar moet ik aan denken als ik ga emigreren ???

Pagina: 1
Acties:
  • 1.204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik kan er nog geen topic over vinden dus bij deze maak ik er een.

Ik ga volgend jaar verhuizen naar Sydney en vraag me af waar ik allemaal rekening mee moet houden m.b.t. computerhardware.

Hier kun je mijn computerspullen bekijken http://tweakers.net/gallery/182096/sys

Eerste vraag is natuurlijk of ik mijn computer daar gewoon kan gebruiken i.v.m. stroom etc..

Alvast bedankt voor jullie tips.

Verwijderd

Wat je mogelijk moet hebben is een stekkerdoos met een adapter waardoor je de "Nederlandse" stekkers gewoon in de stekkerdoos kunt stoppen, en de adapter zorgt er dan voor dat de stekker van de verdeeldoos in een "Australisch" stopcontact past. Australie werkt met 220-240 volt ~ 50 Hz, dus al onze apparaten zijn wat dat betreft compatible. Eigenlijk moet je dus gewoon zorgen dat je je voeding, monitors en speakers kunnen worden aangesloten. Mogelijk is het eenvoudiger daar nieuwe kabels te kopen, dat zal niet heel duur zijn, en is makkelijker. En de meeste apparaten hebben tegenwoordig losse kabels.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het enige dat je mogelijk moet vervangen is de voeding.
Volgens deze Wikipedia pagina moet je er een andere stekker aanhangen, maar het voltage is hetzelfde (220~240V op 50Hz)
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/8/87/Map_of_the_world_coloured_by_voltage_and_frequency.png/330px-Map_of_the_world_coloured_by_voltage_and_frequency.png

Dus waarschijnlijk hoef je alleen het stekker te vervangen dus dat kost vrij weinig.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Je hebt geen CRT monitor dus die hoef je iig niet te vervangen :)
Verder alleen dus een stekkerblok :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie snelle reacties.

Heb er op dit moment een Coolermaster IGreen 600W inzitten. http://www.coolermaster-e...ASAAiGreen%20Power%20600W

Wat ik me ook af vraag is of mijn Logitecg Z5500 speaker set gewoon werkt. Een verloopstekkertje is dus gewoon voldoende ?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Meestal staat er op die apparaten iets in de sfeer van 100-240 Volt AC, 50-60 Hz. Dat werkt namelijk overal ter wereld :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:24

Theo

moederbord

Je kan alles gewoon aansluiten in Austalië. het enige waar je rekening mee moet houden ois dat ze daar een ander vorm stopcontact hebben, dus je moet een aantal verloopjes halen en/of nieuwe voedingskabels. (bijv voor de pc)

Echter is het misschien wel handig om alles te verkopen en daar opnieuw (evt 2de hand) terug te kopen omdat je dan minder kilo vracht mee hoeft te nemen naar Australië wat warschijnlijk ook weer geld bespaard, aangezien je vaak per kilo vracht moet betalen

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Topicstarter
theodouma schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 19:48:
Je kan alles gewoon aansluiten in Austalië. het enige waar je rekening mee moet houden ois dat ze daar een ander vorm stopcontact hebben, dus je moet een aantal verloopjes halen en/of nieuwe voedingskabels. (bijv voor de pc)

Echter is het misschien wel handig om alles te verkopen en daar opnieuw (evt 2de hand) terug te kopen omdat je dan minder kilo vracht mee hoeft te nemen naar Australië wat warschijnlijk ook weer geld bespaard, aangezien je vaak per kilo vracht moet betalen
Zat er ook aan te denken maar heb sinds een maand geleden een flinke upgrade gedaan voor mijn computer wat ik ook weer zonde vind dan.

p.s. Alle tips/info m.b.t. spullen verschepen naar Australie zijn ook welkom 8)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Haal de computerkast leeg, doe alle printplaten individueel in een antistatisch zakje, rol die zakjes in een handoek, zet die bundel los in de kast en ga aanvullen met bv. cd's en klein spul (muis, kabels), anders vervoer je een grote kast met lucht.
Zorg wel dat het 'rammelbestendig' staat, niet iedereen is even voorzichtig met de spullen ;) als je alles ingepakt hebt voorzichtig schudden, alle kanten op, als je wat hoort rammelen dat corrigeren door nog een paar doeken, opnieuw testen en zo doorgaan tot je niets meer hoort. Zou kunnen dat je bij de douane even de kast open moet maken (rare objecten in een computerkast), maar je weet zelf hoe je kast ingedeeld is toen hij niet meer rammelde

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

in aanvulling op bovenstaande post :

beschrijf wat je doet, hoe je het verpakt en zorg dat een copie daarvan bij doos / krat / container zit.

a: je transporteur weet dan dat ie moet opletten
b: douane weet dan welke goederen het betreft, te ingewikkeld inpakken wekt nog wel eens achterdocht op
c: originelen van je verpakkingsinstructies heb je natuurlijk bij je als je boel verscheept / inklaart / ophaalt
d: laatste heeft je verzekeraar geen aanvullende tips / voorwaarden ?

( digi pics maken is ook zinvol)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 17:17:
in aanvulling op bovenstaande post :

beschrijf wat je doet, hoe je het verpakt en zorg dat een copie daarvan bij doos / krat / container zit.

a: je transporteur weet dan dat ie moet opletten
b: douane weet dan welke goederen het betreft, te ingewikkeld inpakken wekt nog wel eens achterdocht op
c: originelen van je verpakkingsinstructies heb je natuurlijk bij je als je boel verscheept / inklaart / ophaalt
d: laatste heeft je verzekeraar geen aanvullende tips / voorwaarden ?

( digi pics maken is ook zinvol)
Bedankt voor je tips en ik ga zeker foto's maken. Heb ook nog alle originele verpakkingen van het apparatuur.

Nu nog een goede en goedkope transporteur vinden :?

• Laatst online: 26-11-2025
Ik zit me plotseling af te vragen of gevoelige zaken als electronica of CD/DVDs wel tegen röntgenstralling kunnen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Message schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 12:03:
Ik zit me plotseling af te vragen of gevoelige zaken als electronica of CD/DVDs wel tegen röntgenstralling kunnen?
CDs en DVDs natuurlijk (het is gewoon plastic). Electronica kan er overigens ook prima tegen.

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-02 15:25

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Resistor schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 20:18:
Haal de computerkast leeg, doe alle printplaten individueel in een antistatisch zakje, rol die zakjes in een handoek, zet die bundel los in de kast en ga aanvullen met bv. cd's en klein spul (muis, kabels), anders vervoer je een grote kast met lucht.
Zorg wel dat het 'rammelbestendig' staat, niet iedereen is even voorzichtig met de spullen ;) als je alles ingepakt hebt voorzichtig schudden, alle kanten op, als je wat hoort rammelen dat corrigeren door nog een paar doeken, opnieuw testen en zo doorgaan tot je niets meer hoort. Zou kunnen dat je bij de douane even de kast open moet maken (rare objecten in een computerkast), maar je weet zelf hoe je kast ingedeeld is toen hij niet meer rammelde
Uiteraard ook het koelblok/waterkoelings gedeelte demonteren/leeg maken... Vooral het koelblok zal achterdocht kunnen opwekken bij Douane.. ivm lomp stuk metaal/aluminium (zal gezien worden op de röntgenfoto).

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
remy007 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 20:54:
[...]

Uiteraard ook het koelblok/waterkoelings gedeelte demonteren/leeg maken... Vooral het koelblok zal achterdocht kunnen opwekken bij Douane.. ivm lomp stuk metaal/aluminium (zal gezien worden op de röntgenfoto).
Tip: Verpak die op een strategische plaats, zodat, als je erbij geroepen wordt, niet heel de kast leeg moet. Vergeet ook niet een boekje/verpakking van zulk soort spul in je handbagage te houden, dan kun je ze laten zien wat het is, als je eruit gepikt wordt.

• powernout
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07-2025
Volgens mij zag ik het al een beetje staan, maar hier dan toch nog een keertje: aan te raden is om diverse (kant en klare) contactdozen met of zonder randaarde mee te nemen. Je haalt bij de afhaalaustralier een aantal australische stekkers, je snijdt de oude nederlandsen eraf, monteert te australische, en: klaar. Aan te raden om er meer mee te nemen dan je nodig denkt te hebben, beter teveel dan te weinig. Je kan natuurlijk ook ieder stroomkabeltje individueel (al je lampen en koffiezetapparaten etc... trouwens, ze verkopen nu ook Senseo in australie, wat een geluk!!!) voorzien van een aparte stekker. Aan jou de keuze. Bij ikea kosten die dozen bijna niets. Toet Toet! Afhaalzweed! Kijk voor openingstijden op www.ikea.nl

Oh, laatste: in australie is de stroomvoorziening prima, maar in mijn beleving nog niet zo betrouwbaar als in NL. Dus voor je pc etc zou ik je toch aanraden om een dure contactdoos voorzien van overbelastingsdinges te kopen. Zag ze bij de mediamarkt liggen, maar ieder zich zelf respecterende pc-boer zal ze ook verkopen.

Veel plezier en succes met douchen (ze hebben geen water op dit moment)

"A Person who eats Cornflakes is a Cereal Killer"

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 12:29
Ik zou koelblok en harddisks los vervoeren, de rest kan je in de case laten, ik zou niet opvullen dit kost veel moeite en levert niet echt veel op. Dan is het bijna goedkoper om het hele zooitje te verkopen hier en daar weer nieuwe hardware te kopen!

Koelblok verwijderen vanwege de nogal leuke G-krachten, stoten/vallen wat die dingen niet zo leuk vinden. Hardeschijven voor het zelfde , doe ze gewoon in een hardeschijven doosje, klaar :).

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Harde schijf los vervoeren kan ik me voorstellen. Maar het koelblok :?
Hier zitten geen mechanische delen in enz.. Waarom apart vervoeren?
Los halen kan ik me nog voorstellen, zodat het niet afbreekt oid. Maar apart vervoeren?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:21
Simpel, spul is een brok metaal. Gaat best opvallen als je pc door zo'n scanding gaat. Leg dat maar eens uit aan die lui op Schiphol

• Matango
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-05-2023
Wat vervoer betreft, het ligt er een beetje aan wat je wil. Als je echt gaat emigreren (dus niet na een jaar terugkomt) zul je waarschijnlijk wel veel spullen willen meenemen en misschien een halve zeecontainer verschepen. Dit kan via legio bedrijven in de Rotterdamse haven. Google maar eens op zeevracht Rotterdam. Houd er rekening mee dat je voor het transport betaald in Nederland maar dat je in Australie kosten moet maken voor clearing van de goederen en importheffingen. Dit betekent vaak dat je hier enkele honderden euro's aan kwijt bent. Gevolg is dat je bij kleine hoeveelheden (bv. 1 m3 of minder) veel extra handling kosten betaalt. Als je dus alleen je PC wil verschepen, is het vaak goedkopen om dit per vliegtuig te doen of -nog beter- een grote koffer te kopen en daar je systeemkast in te stoppen. Misschien dat je op schiphol iets extra betaalt, maar dit zal veel minder zijn dan de kosen van verschepen.

• voort4444
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-10-2025
je kan als het goed is ook alleen nieuwe stekkers/snoeren kopen daar; dus van je voeding naar het stopcontact, van (evt de trafo van) je tft naar het stopcontact etc., voordeel dat je dan weer wel randaarde hebt op de apparatuur die daar ook "gebruik" van maakt.

Kost denk hooguit 5euro per snoer en je hebt geen verloop stekker(blok) nodig

Mako4444

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Laptop kopen lijkt me misschien wel handig dan. óf je PC verkopen en in aus een nieuwe aanschaffen.. scheelt een hoop miserie

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Verwijderd

ik heb al een paar keer m'n pc naar frankrijk meegenomen gaat prima, gewoon in de doos van de pc kast stoppen. (met bijgeleverde piepschuim)
Dan gaat ie in het laadruimte van het vliegtuig.
Dingen zoals zware cpu koeler zou ik wel apart mee nemen.(mischien hd ook)
En zorgen dat alles gewoon goed vast zit, dan kan er niets gebeuren. ;)

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
powernout schreef op zondag 17 juni 2007 @ 18:00:
Oh, laatste: in australie is de stroomvoorziening prima, maar in mijn beleving nog niet zo betrouwbaar als in NL.
Da's ook een tip voor andere landen. Hier zijn we verwend/gewend aan 99,999% betrouwbaarheid op het elektriciteitsnet, maar zelfs in ontwikkelde landen als de VS, Australie en Singapore hangen PC's massaal aan UPS'en en surge protectors. Overigens zou ik die gewoon daar kopen, hier zijn ze (door nauwelijks vraag/aanbod) nogal duur.

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-02 13:39

polthemol

Moderator General Chat
is het niet simpeler om daar gewoon een nieuw systeem te halen ? Niet alleen ivm vrachtkosten, maar ik denk eigenlijk ook aan dingen als garantie. Als je 1 ding moet opsturen ben je al aardig wat kwijt lijkt me haast :/

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 18:27:
Het enige dat je mogelijk moet vervangen is de voeding.
Volgens deze Wikipedia pagina moet je er een andere stekker aanhangen, maar het voltage is hetzelfde (220~240V op 50Hz)
[afbeelding]

Dus waarschijnlijk hoef je alleen het stekker te vervangen dus dat kost vrij weinig.
Heb na 3 maanden wachten is eindelijk mijn computer in Sydney aangekomen, alles aangesloten maar helaas gaat mijn computer niet aan :'( Heb de Real Power Pro 1250W van Coolermaster http://www.coolermaster.c...=detail&tbcate=22&id=3143 en met een verloopstekker in het stopcontact maar er gebeurd niets...snik.

Bedoel je dus met een andere stekker geen verloopstekkertje?

Bedankt alvast voor je hulp.

Cheers,
Steve

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

De meeste voedingen kunnen meerdere voltages ed. aan. Is er niettoch iets beschadigd? Of micchien stekkertje vergeten? Loop even het hangen en opstarten troubleshooter na ;)

Verwijderd

Topicstarter
jdm8 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 14:49:
De meeste voedingen kunnen meerdere voltages ed. aan. Is er niettoch iets beschadigd? Of micchien stekkertje vergeten? Loop even het hangen en opstarten troubleshooter na ;)
Het heeft een lange boottocht achter de rug maar hoop niet dat er iets beschadigt is, had het allemaal goed ingepakt.

Wat bedoel je met stekkertje vergeten?

Ik zal idd even de troubleshooter nalopen.

Verwijderd

Daar zat ik ook aan te denken. Je zou bv kunnen overwegen alleen je harddisks met vitale gegevens mee te nemen en daar een andere pc te kopen. Alles wat hier verkrijgbaar is kun je daar ook kopen, dan hang je gewoon je eigen disk er bij en heb je je gegevens weer bij de hand. Scheelt ook een hoop moeite ivm inpakken en opsturen, inklaren etc. etc.

Als je dan toch gaat verschepen haal dan iig je (lucht)koelblok los. Dat trekt anders alleen aan de bevestiging van de processor/mobo en als je een non-standaard koelblok hebt (bv een zalman oid van koper, weegt al snel een halve kilo of meer!) dan vind je mobo dat niet leuk!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 15:20:
Daar zat ik ook aan te denken. Je zou bv kunnen overwegen alleen je harddisks met vitale gegevens mee te nemen en daar een andere pc te kopen. Alles wat hier verkrijgbaar is kun je daar ook kopen, dan hang je gewoon je eigen disk er bij en heb je je gegevens weer bij de hand. Scheelt ook een hoop moeite ivm inpakken en opsturen, inklaren etc. etc.

Als je dan toch gaat verschepen haal dan iig je (lucht)koelblok los. Dat trekt anders alleen aan de bevestiging van de processor/mobo en als je een non-standaard koelblok hebt (bv een zalman oid van koper, weegt al snel een halve kilo of meer!) dan vind je mobo dat niet leuk!
Bedankt voor je tips maar inmiddels is alles al aangekomen. Helaas heb ik er niet aan gedacht om mijn Scythe Infinity eraf te halen. Hoop dus dat mijn probleem simpel is en er niets is beschadigt.

Ga morgen in ieder geval een andere stekker kopen.

• jdm8

jdm8

Met stekkertje vergeten bedoel ik dus, heb je niet een stekkertje er uit gehaald (P4 stekker bijvoorbeeld) en die vergeten aan te sluiten? Zo ben ik namelijk al meerdere malen urenlang met de pc aan het knoeien geweest voordat ik er achter kwam dat ik gewoon een simpel stekkertje vergeten was :(

Verwijderd

Topicstarter
jdm8 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 15:50:
Met stekkertje vergeten bedoel ik dus, heb je niet een stekkertje er uit gehaald (P4 stekker bijvoorbeeld) en die vergeten aan te sluiten? Zo ben ik namelijk al meerdere malen urenlang met de pc aan het knoeien geweest voordat ik er achter kwam dat ik gewoon een simpel stekkertje vergeten was :(
Het is hier nu 12 uur geweest, ga morgenochtend alles nogmaals eens nachecken.

• jdm8

jdm8

Man ik ben jaloers op je woonplek, ik heb er ook anderhalve maand gewoond (in villa bij Sydney >:) ) en wil er graag nog eens heen. Maar truste :z

Voor als je weer wakker bent, heb je al in de kast gekeken of daar niks afgebroken oid. was?

[ Voor 28% gewijzigd door jdm8 op 12-05-2008 16:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem gevonden. Had een 8pin CPU stekker in mijn 9800GX2 gedaan. Moest dus een 8pin PCI-E stekker in.

Volgende probleem. Computer blijft hangen op het begin logo (Republic of Gamers) en monitor knippert.

Wordt er niet goed van 8)7

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:32

DjVe

Hatsaflats!

videokaart er uithalen....opstarten zonder (even laten piepen). Dan weer uitzetten en er weer in duwen. Wellicht dat het ook een driver probleem kan zijn?

btw ik zit nu in Gold Coast...heerlijk dat Aussie klimaat :)

[ Voor 17% gewijzigd door DjVe op 13-05-2008 03:50 ]

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Ik heb het vermoeden dat de problemen niet zozeer komen door andere stekkers of voltages of wat dan ook, maar door vervoer.
Toen ik naar Sydney ben verhuisd heb ik gewoon mijn computer ingepakt, en ik heb het bij aankomst gewoon met een omvorm stekker in het stopcontact geprikt. Nooit problemen gehad met voeding of andere dingen het ding doet het nog steeds. Het enige wat echt anders is is waarschijnlijk een degause, maar dat doet je monitor vanzelf wel, of als je LCD hebt niet eens nodig.

Only when it is dark enough, can you see the stars

Pagina: 1