[MSI K9MM-V] Start niet, bios onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:52
Ik was vanmiddag voor een collega een systeem aan het bouwen waarvan ik denk dat het moederbord defect is. Het gaat om het budgetboard van MSI, de MSI K9MM-V.

Omschrijving van het probleem:
Na alle hardware netjes te hebben ingebouwd zie ik in de POST dat de processor en het geheugen herkend worden. Daarna zit het systeem vast, beeld op zwart. Dit is wat ik kan lezen als ik snel op de TAB toets druk bij het starten. Start ik de PC alleen met boot screen (msi logo + moederbordnaam) dan krijg ik allemaal rare strepen op het beeldscherm. (doet me denken aan defecte videokaart)

Wat heb ik geprobeerd:
Ik heb eerst een 'losse' AGP videokaart geinstalleerd omdat ik dacht dat de onboard kaart kapot was. Met deze videokaart krijg ik niet de rare strepen op het scherm, wel springt het beeld weer op zwart. Nadat ik de videokaart weer verwijderd had heb ik ander geheugen erin gestopt, zelfde probleem. Later ben ik met zo min mogelijk aangesloten apparaten proberen te booten. De 2 sata schijven los, dvd brander en cd lezer los, het maakt geen verschil. Het BIOS is onbereikbaar na het vastlopen in de POST, toetsenbord functioneerd dan ook niet meer.

Vorige week hetzelfde systeem gebouwd voor een andere collega, draait als een zonnetje. Is het moederbord defect of kan het nog wat anders zijn?

Gebruikte hardware:

moederbord: MSI K9MM-V
processor: AMD Sempron 3400+ AM2
geheugen: Buffalo 1GB ddr533
harde schijven: 2x Samsung 250GB sata

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:52

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zou je ook eens een biosreset kunnen uitvoeren (dmv batterijtje er uit en/of jumpertje eruit halen en goedzetten). En heb je je pc ook al eens 'kaal' opgestart (alleen mobo / cpu / vga / evt hardeschijf. en toetsenbord).

Wauw, een sig!

• Haas
Bios reset heb ik gedaan, vergeten te vermelden. Het kaal opstarten wilde ook niet lukken. Ik heb vandaag alles ingepakt en op de pallet van DHL gezet. Hopelijk komt er snel een nieuwe retour.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• Haas
Update: Nieuw moederbord retour gekregen van Alternate en precies hetzelfde probleem. In de stad bij Paradigit een ander MSI moederbord gekocht maar dan start de computer helemaal niet meer. Terug naar Paradigit met het complete systeem. Wat blijkt, de pc start wel op zonder behuizing met een andere voeding. De medewerker denkt dat zowel behuizing als Antec voeding statisch geladen zijn. Ik heb nu alles zonder behuizing draaien en zo Windows XP alvast kunnen installeren. Is er een mogelijkheid de kast en voeding van die statische lading te ontdoen of zit er niks anders op dan de voeding te retouren en een nieuwe behuizing te kopen? Ik heb dit nooit eerder meegemaakt. De verpakking van de Antec voeding was trouwens beschadigd.

Aan: Abbadon, BalusC, dion_b en Turkish
Titelfix? Voeding en kast statisch geladen

[ Voor 6% gewijzigd door Haas op 22-07-2007 20:53 ]

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-03 16:46
-roberth- schreef op zondag 22 juli 2007 @ 20:46:
Is er een mogelijkheid de kast en voeding van die statische lading te ontdoen
Ja; de kast op een geaard stopcontact aansluiten, en als dat niet mogelijk is een kabeltje van je kast naar een verwarmingsbuis trekken.