Nieuwsberichten die ook in andere categorieën passen

Pagina: 1
Acties:

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-02 22:13
Waarom gaat nieuws: MSI's laptop voor gamers krijgt overklok-knop niet in life terwijl http://life.tweakers.net/...or-NanoBook-laptopje.html wel in life zit?

Wanneer past een bericht nou wel of niet in Life? De laptop gaat specifiek over een laptop gemaakt voor gamers dus dat lijkt mij ook in Life te gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Brons op 06-06-2007 17:00 . Reden: Dom knip en plakwerk zorgt voor rare zinnen ]

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Dat kan ik wel met je eens zijn eigenlijk.

Waarom in eerste instantie niet gedaan? Simpel: ook wij moeten nog aan de nieuwe categorieën en indelingen wennen, dat komt vanzelf wel goed :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-02 22:13
Yoeri schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 16:59:
Dat kan ik wel met je eens zijn eigenlijk.

Waarom in eerste instantie niet gedaan? Simpel: ook wij moeten nog aan de nieuwe categorieën en indelingen wennen, dat komt vanzelf wel goed :)
Dan is dat ook weer duidelijk :).

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
* Zwerver vraagt nogmaals aan de redactie om een aantal andere nieuwsitems te heroverwegen :)

Er zitten er een aantal die nog niet goed staan nl (zie een closed topic hier in dit subforum over categorien). Niet dat die specifiek verplaatst hoeven te worden, maar door het aan te kaarten zou het als het goed is alleen maar beter moeten worden toch :)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Dat AMD-stuk hoort ook wmb in Pro thuis, en dat is aangepast. Verder graag concrete suggesties - met link - want anders blijven we bezig :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Zwerver
  • Niet online
nieuws: Fedora 7 verenigt vrijwilligers en Red Hat-programmeurs

^^ Mag w.m.b. in pro meegenomen worden want RH is een business-distro. Verder moet ik de search gaan gebruiken en dat is onnodig omdat de channels toen nog niet bestonden. Punt wat ik probeer te maken is dat je in principe alles wat zijdelings met professioneel gebruik te maken heeft eigenlijk ook in pro tegen moet komen en niet (bijv.) alleen in core ;)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

RH is een business distro, maar Fedora is dat zeker niet. Dat Red Hat aardig tegen Fedora-gebruikers doet is wmb niet echt bedrijfsnieuws, of we moeten alle OS-gerelateerde berichten in Pro plaatsen.
Verder moet ik de search gaan gebruiken en dat is onnodig omdat de channels toen nog niet bestonden.
:?
Punt wat ik probeer te maken is dat je in principe alles wat zijdelings met professioneel gebruik te maken heeft eigenlijk ook in pro tegen moet komen en niet (bijv.) alleen in core ;)
Vrijwel alles hééft zijdelings met professioneel gebruik te maken, dus daar gaan we toch wat terughoudender mee zijn. Als je naar hardware kijkt, dan wordt dat door bedrijven gemaakt. Om nou alle hardwarenieuws ter illustratie van de bedrijfsactiviteiten in Pro op te nemen - nou, nee :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Zwerver
  • Niet online
Rataplan schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 09:15:
[...]
RH is een business distro, maar Fedora is dat zeker niet. Dat Red Hat aardig tegen Fedora-gebruikers doet is wmb niet echt bedrijfsnieuws, of we moeten alle OS-gerelateerde berichten in Pro plaatsen.
[...]
Zou ik zelfs nog een punt in zien om dat te gaan doen.... helemaal zolang het server-os' zijn....
:?
Dat ik niet wil gaan zeuren over nieuws wat verder dan 4 dagen teruggaat :) Dat is niet reeel en als daar wat fout gegaan is qua channel-isering ( ;)) kan me dat eigenlijk niks schelen :) Vandaar....
[...]
Vrijwel alles hééft zijdelings met professioneel gebruik te maken, dus daar gaan we toch wat terughoudender mee zijn. Als je naar hardware kijkt, dan wordt dat door bedrijven gemaakt. Om nou alle hardwarenieuws ter illustratie van de bedrijfsactiviteiten in Pro op te nemen - nou, nee :)
Nah, you get the point ;) Ik vraag me overigens af hoe jullie @ redactie onderscheid gaan maken tussen wat wel voor de pro interssant is (ik pak hier even open-source als onderwerp) en wat niet :) In principe is elk open-sourcenieuws op alle doelgroepen gericht, maar wanneer gaat het in pro komen :) Maar het is geen afbrekende kritiek, het viel me gewoon op dat ik het niet kon vinden in pro, waar ik het wel verwacht had :)

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Zwerver schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 09:26:
Dat ik niet wil gaan zeuren over nieuws wat verder dan 4 dagen teruggaat :) Dat is niet reeel en als daar wat fout gegaan is qua channel-isering ( ;)) kan me dat eigenlijk niks schelen :) Vandaar....
That's very much appreciated :)
Nah, you get the point ;) Ik vraag me overigens af hoe jullie @ redactie onderscheid gaan maken tussen wat wel voor de pro interssant is (ik pak hier even open-source als onderwerp) en wat niet :)
Ik denk dat we daar ook even in zullen moeten groeien. Een nieuwsje over OpenOffice-compatibiliteit met Microsoft Office kan bvb prima in Pro passen, terwijl de aakondiging van een alphaversie die native onder Mac draait, daar dan weer niet in past. Ik gok niet dat die bedrijfsmatig gebruikt zal worden namelijk. Aftasten is de boodschap :)

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Quote van mij melding in de devtrack:
Bij het bekijken van diverse berichten is er geconstateerd dat het gebruik van categorieën en tags niet consistent is waardoor het soms moeilijker is gerelateerde berichten te vinden.

Als voorbeeld heb ik even de BBG uitgelicht.
  1. Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2007
    • CAT: Main » Complete systemen, Pro » Software development, Core » Desktops
    • TAG: gaming, best buy guide
  2. Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2007
    • CAT: Main
    • TAG: best buy guide
  3. Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2007
    • CAT: Main
    • TAG: best buy guide
Is het wellicht mogelijk om dit consistent te maken. In het voorbeeld hierboven vind ik de categorie indeling van 1. goed gekozen en de tags zouden nog meer uitgebreid mogen worden.

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Die tweede en derde best buy guide zijn ten eerste oude artikelen (we gaan niet alles consistent maken tot maanden terug in de tijd) en bovendien grotendeels irrelevant geworden met het verschijnen van de mei-editie. In de toekomst zal er wel op gelet worden dat tagging van nieuwe bbg's consistent gebeurt though.

• Zwerver
  • Niet online
Misschien dat het sowieso een goed idee is om aan te geven dat er niet maanden teruggekeken wordt om tags toe te voegen, scheelt een boel gezeur als mensen oude artikelen terug gaan zoeken.

Sterker nog, oude artikelen zouden imho best gewoon in main kunnen blijven, maakt de doorzoekbaarheid een stukje beter :)

Verwijderd

Ik vind het lastig dat de channel exclusief artikelen niet óók in de gewone frontpage zijn opgenomen. Dit betekent dat als ik die artikelen wil lezen ik alle drie de channels moet controleren of er ergens een exclusief bij zit. Er zit ook wel op de frontpage een kleine weergave van exclusieve artikelen, maar dat zijn er slechts twee per channel, dus als er meer dan 1 bij is gekomen dan kan ik niet zien of ik er gemist heb en moet ik alsnog het channel los openen.
Ik zou het fijn vinden als er een mogelijkheid zou zijn om de exclusives ook in de frontpage op te nemen in de ljist met nieuwsitems.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Daar loopt ondertussen op diverse plaatsen discussie over, dus laten we dat hier maar niet tussen ook nog eens voeren. We zijn intern ondertussen aan het kijken hoe het beter kan.

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
komt er dan onder tweakers.net gewoon weer alles? want het is zwaar hinderlijk om de heletijd te moeten switchen. of is dat om jullie pageviews op te krikken ofzo?

Modbreak:Wat is er niet duidelijk aan de post van ACM?

Dit topic kan gebruikt worden voor het aankaarten en bespreken van channelkeuzes bij specifieke nieuwsposts en al de rest is offtopic.

[ Voor 59% gewijzigd door Yoeri op 07-06-2007 20:52 ]

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:48

World Citizen

FreeReef.nl

Sry lieve admins
Modbreak:Als je ons lief wil houden, moet je niet offtopic posten.

[ Voor 73% gewijzigd door Rataplan op 08-06-2007 15:53 ]

FreeReef.nl

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:48

World Citizen

FreeReef.nl

-snap-

[ Voor 96% gewijzigd door Rataplan op 08-06-2007 15:53 ]

FreeReef.nl

Pagina: 1