[Delphi] bestand wordt vervangen

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• albatrosX1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-11 16:25
Ik heb jullie hulp nodig :/

ik heb een kleine progje gemaakt voor mn site die via ftp een bestand op mijn server zet.
Die bestand heet bv. test.txt
alles werkt goed maar het probleem is dat ik alle bestanden op me ftp wil hebben die test.txt heeten.
Want als er al een bestand op me server staat met die naam, en er wordt een andere met zelfde naam geupload, dan is de eerste weg |:(

Ik dacht zelf om de naam te veranderen elke keer als file wordt geupload maar hoe code je dat :S

Ik heb het met delphi/Indy gemaakt. Doe het trouwens als hobby dus echt goed ben ik er niet in :/

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Er ontbreekt helaas nogal wat informatie in je topic zoals (o.a.) relevante code, wat je al hebt geprobeerd, wat er niet werkt, wat je hebt gezocht/gevonden etc. Zie daarvoor onze Programming Beleid Quickstart. Bij deze het verzoek je topicstart aan te passen (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif) zodat je topic alsnog voldoet aan de quickstart.

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 06-06-2007 16:42 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• albatrosX1
RobIII schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 16:42:
Er ontbreekt helaas nogal wat informatie in je topic zoals (o.a.) relevante code, wat je al hebt geprobeerd, wat er niet werkt, wat je hebt gezocht/gevonden etc. Zie daarvoor onze Programming Beleid Quickstart. Bij deze het verzoek je topicstart aan te passen ([afbeelding]) zodat je topic alsnog voldoet aan de quickstart.
Ik heb niks geprobeert omdat ik niet wweet wat ik moet proberen, heb geen ervaring whatsoever op dat gebied. Het probleem is gewoon dat je niet 2 bestanden met zelfde naam in 1 map kan hebben.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ga dan eens zoeken naar wat functies die je FTP dir kunnen uitlezen?

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:25

Swaptor

Java Apprentice

Even afgezien van je zeer summiere openingspost:
Ik neem aan dat je al hebt gedacht aan het simpelweg toevoegen van wat extra gegevens aan de bestandsnaam (zoals oa Imageshack dat doet)?

test.txt wordt dan dus test123.txt

Natuurlijk genereer je de extra gegevens iedere keer opnieuw, dus dat de volgende keer test.txt test752.txt wordt ;)

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• albatrosX1
Swaptor schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 17:09:
Even afgezien van je zeer summiere openingspost:
Ik neem aan dat je al hebt gedacht aan het simpelweg toevoegen van wat extra gegevens aan de bestandsnaam (zoals oa Imageshack dat doet)?

test.txt wordt dan dus test123.txt

Natuurlijk genereer je de extra gegevens iedere keer opnieuw, dus dat de volgende keer test.txt test752.txt wordt ;)
Ey daar dacht ik net zelf aan haha

ik wil eigenlijk zoiets doen:
voorbeeld:

ik heb op me form dus 1memo, 1edit en een button.
als ik op button click:

memo1.Lines.Add(edit1.Text);

memo1.Lines.SaveToFile('c:/test.txt');

wat ik wil doen is de naam van bestand vervangen door de text van edit1. dus als in edit1 staat: 2342 wordt de file 2342.txt
:'(

[ Voor 3% gewijzigd door albatrosX1 op 06-06-2007 17:29 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zoek maar eens op string concatenation ;)

Maar dit is echt té basic. Sowieso verschaf je ons niet van de juiste informatie en daarbij heb ik nog steeds geen relevante code gezien.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.