Printprobleem op server buiten windows domein

Pagina: 1
Acties:

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik kamp met een ietwat frustrerend probleem. Ik wil vanuit een windows 2000 domein verbinding maken met een printer op een W2K server die zich achter een firewall buiten het domein bevind. Door restricties van buitenaf mogen hierop de poorten 137 en 139 niet open (de welbekende netbios poorten). Om de printer nu toch te kunnen bereiken is het wel mogelijk om poort 445 open te stellen (netbios functionaliteit via deze poort). We kunnen nu wel de printer zien maar er geen verbinding mee maken. We krijgen steevast de melding dat de printer niet langer met de server verbonden is en dus niet bereikbaar is. Wat is hier de oorzaak van en wat kan ik doen om het op te lossen?

We hebben hier dus te maken met een omgeving waar ik niet de volledige bevoegdheid heb (de firewall kan ik niet aanpassen) en dus beperkt ben in wat ik kan doen.

Al gedaan:

Als lokale admin alles getest,
Anonymous rechten toegekend op de printer

Oplossing gezocht maar niet gevonden via Google, MS knowledgebase, TechRepublic.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je zou eens kunnen kijken naar IPP in plaats van de 'normale' CIFS/SMB printer connectie.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Diabolical
alt-92 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 16:22:
Je zou eens kunnen kijken naar IPP in plaats van de 'normale' CIFS/SMB printer connectie.
Dat zou kunnen als het hier geen software printer betrof. De "printer" is eigenlijk een interface om documenten via Captaris Rightfax te kunnen faxen.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

• Diabolical
kick O-)

Niemand met wat gedachten hierover? En dan liefst tips om het op te lossen natuurlijk ;) .

We hebben inmiddels getracht door een herinstallatie het probleem op te lossen (je weet immers maar nooit) maar ook dit biedt geen soelaas.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zijn er niet gewoon andere poorten nodig? Zie je iets denied in de firewall? Werkt het wel goed als je de machines rechtstreeks verbindt zonder een firewall ertussen? Heb je netbios/wins ingericht op je netwerk, misschien is het daar wel van afhankelijk?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Diabolical
sanfranjake schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:41:
Zijn er niet gewoon andere poorten nodig? Zie je iets denied in de firewall?
FW log laat niets zien van denied op die port.
Werkt het wel goed als je de machines rechtstreeks verbindt zonder een firewall ertussen?
Hmmm.. goeie... zodra ik op locatie ben eens testen.

Pagina: 1