Ik kamp met een ietwat frustrerend probleem. Ik wil vanuit een windows 2000 domein verbinding maken met een printer op een W2K server die zich achter een firewall buiten het domein bevind. Door restricties van buitenaf mogen hierop de poorten 137 en 139 niet open (de welbekende netbios poorten). Om de printer nu toch te kunnen bereiken is het wel mogelijk om poort 445 open te stellen (netbios functionaliteit via deze poort). We kunnen nu wel de printer zien maar er geen verbinding mee maken. We krijgen steevast de melding dat de printer niet langer met de server verbonden is en dus niet bereikbaar is. Wat is hier de oorzaak van en wat kan ik doen om het op te lossen?
We hebben hier dus te maken met een omgeving waar ik niet de volledige bevoegdheid heb (de firewall kan ik niet aanpassen) en dus beperkt ben in wat ik kan doen.
Al gedaan:
Als lokale admin alles getest,
Anonymous rechten toegekend op de printer
Oplossing gezocht maar niet gevonden via Google, MS knowledgebase, TechRepublic.
We hebben hier dus te maken met een omgeving waar ik niet de volledige bevoegdheid heb (de firewall kan ik niet aanpassen) en dus beperkt ben in wat ik kan doen.
Al gedaan:
Als lokale admin alles getest,
Anonymous rechten toegekend op de printer
Oplossing gezocht maar niet gevonden via Google, MS knowledgebase, TechRepublic.
"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."