Windows herkent scsi cabinet niet

Pagina: 1
Acties:

• FJ1200
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-11-2024

FJ1200

Timing is everything

Topicstarter
Na veel geprobeert te hebben dan nu maar hier posten.

Ik heb een SCSI lsi logic 53C875 controller hangen aan een Sun storedge a1000 met 2x4 18GB HD (externe schijven cabinet)

Ik krijg het niet aan de praat.

Wat heb ik gedaan.
Controller geinstaleerd
- windows xp pro herkent de controller en instaleleert de drivers. Ik krijg geen foutmeldingen

A1000 aan de stroom gehangen
- Met een kabel hang ik de storedge aan de controller. (2 aanslutingen waarvan 1 een actieve terminator)

Ik zet de A1000 aan
- Ik zie 4 schijven verschijnen in apparaatbeheer (schijfstations). Dit kan kloppen omdat de oude configuratie 8 schijven in mirror was, dus 4 schijven zichtbaar. Er verschijnt niets in schijfbeheer van het systeembeheer in Windows xp

Mijn moederbordbios heeft een ide raid configuratie draaien van 2 schijven in striping. om in de bios te komen van de scsi controler moet ik in het MBbios de volgorde van detectie van raid/scsi zetten naar scsi/raid (met de RAID wordt bedoeld de onboard IDE RAID van het moederbord.)

Met deze configuratie krijg ik bij opstarten een disc failure. hetgeen logisch is omdat deze eerst klaar gemaakt moeten worden voor windows.

Nu draai ik een windows installatie om te kijken of deze de schijven herkent om er zo bijvoorbeeld een OS op te installeren. Er verschijnen ook hier geen partities.

In de bios van de Controler probeer ik de zaak te formateren hetgeen niet lukt. Ik kan de schijven (luns) ook niet valideren. Dit zou te maken kunnen hebben met dat het systeem heeft gedraaid op unix (aanname) en dat de controler het niet snapt. Ik heb al wat schijven proberen te wisselen maar het resultaat blijft hetzelfde.

Ik wil de A1000 gaan gebruiken om backups op te zetten dus kan hij gewoon als externe HD worden geconfigureert (komen meer en grotere HD's in)

Ik heb ook al een Veritas volume manager draaien maar die herkent ook niets.

Wat doe ik fout?

Timing is everything and I'm bad at it

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Als je controller de schijven als niet eens zijn BIOS ziet heb je daar al een probleem.
Misschien kan je een low level format doen als hij wel de schijf ziet maar niet kan benaderen.

Alle proemn in n drek

• FJ1200

FJ1200

Timing is everything

Topicstarter
De cobntroller bios ziet de schijven wel.

Er zit in het bios een functie formateren maar deze werkt niet.

Is er een andere manier (ik denk dan aan geheel resetten van de (reaid)configuretie en opnieuw beginnen of is alles naar de ***

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Volgens mij zit er in de A1000 raid logica om de schijven op bepaalde manier in te kunnen stellen. Deze "virtuele" schijven worden dan doorgegeven aan de host controller op je moederbord. vanuit deze controller kun je dan ook niet zo veel denk ik, als het goed is moet er ook management software zijn.

Maar dit is wel een oud ding toch, met solaris ondersteuning, en misschien windows NT? hij lijkt me ook niet zo snel en energieslurpend. Maarja daar heb je niks aan ;)

http://www.sun.com/produc...oup/A1000D1000/index.html

Iig noemt SUN maar 1 type host controller in de docs... (misschien gaat daar al wat fout)

Of heeft deze setup wel gewerkt bij iemand anders?

[ Voor 21% gewijzigd door maratropa op 06-06-2007 16:37 ]

specs

• FJ1200

FJ1200

Timing is everything

Topicstarter
Er is dokumentatie over het aansluiten van de A1000 op windows NT.

Ik weet dat hier een Raidmanager 6.2.2.1 voor bestaat alleen kan ik deze nergens vinden. Echter zou Veritas Volumemanager het zelfde moeten kunnen en die ziet helemaal niets (zelfs niet mijn eigen RAiD ide schijven)

Of is die Raid manager voor het aanspreken van de A1000 ??

ps als je hem aanzet dan is het net of er een vliegtuig opstijgt en hij verbruikt veel stroom. Alleen ben ik nu getergt en ik zal en moet hem aan de praat krijgen :)

• FJ1200

FJ1200

Timing is everything

Topicstarter
Mag ik al schoppen ?

Het probleem is nog steeds niet opgelost. Ik zou wel eens willen weten of er iemand is die de storedge op windows heeft lopen of heeft gezien dat dit kan.

wie helpt me een stapje verder

Pagina: 1