Vb.net netwerkshare probleem system.invalidoperationexceptio

Pagina: 1
Acties:

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:19

GieltjE

Niks te zien...

Topicstarter
Ik ben voor school bezig om een simpel programmatje te schrijven dat je in staat stelt om de roosters weer te geven, maar belangrijker automatisch jou rooster.

Ik heb alles al voor elkaar, je kan roosters weergeven, opslaan wat je wilt zien als je het programma opstart etc etc.

Het probleem komt pas zodra ik het wil starten vanaf een netwerkpad of een schijfletter die gekoppeld is aan een netwerk pad.

Ik heb hier al veel naar gezocht maar het enigste wat ik kan vinden zijn problemen met xml of database bewerkingen (welke ik niet doe, en niet gerelateert zijn aan het netwerk probleem), of oplossingen met programma's als caspol en beveiligingsinstellingen.
(b.v. resultaten als: http://www.developersdex....sage.asp?p=2912&r=5168831 en andere)

Het probleem is dus dat op school overal waar je iets kunt opslaan meteen op een netwerk schijf staat (ook je desktop etc). Voor mij is dat geen probleem omdat ik met een usb stick werkt. Maar het is de bedoeling dat meer mensen dit programma gaan gebruiken die dat niet standaard hebben.

De error die ik dus krijg is: system.invalidoperationexception
Waarna het systeem een debugger wil starten, maar het niet kan debuggen omdat ik al met visual studio 2005 werk en school nog op 2003 zit. (thuis krijg ik geen error en start het programma ook niet |:( ).

Is er iemand die mij hier verder mee kan helpen (eventueel wil ik ookwel sources posten, alles is van mijn creatie).

[ Voor 3% gewijzigd door GieltjE op 06-06-2007 15:01 ]

Hell / 0

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
Het zit 'm idd in beveiliging, en ik ben er zeker van dat je mbhv een beetje goed zoeken deze problematiek zeker tegen gekomen bent.
Het is zo dat, als je een .NET programma vanaf een share opstart, dit programma niet in de 'local computer' zone (die full trust heeft) wordt uitgevoerd, maar onder de security settings van de 'local intranet zone'. De std security setting van de local intranet zone verbied je dan ook om bv file IO te doen.
Wat je dus kan doen is idd die security-settings voor de local intranet zone verhogen. Dit moet je dan echter op iedere pc doen waarop het programma draait, dus niet erg aan te raden.

Een oplossing kan zijn, is dat je je programma deployed mbhv click-once.

https://fgheysels.github.io/

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:19

GieltjE

Niks te zien...

Topicstarter
whoami schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 15:08:
Het zit 'm idd in beveiliging, en ik ben er zeker van dat je mbhv een beetje goed zoeken deze problematiek zeker tegen gekomen bent.
Het is zo dat, als je een .NET programma vanaf een share opstart, dit programma niet in de 'local computer' zone (die full trust heeft) wordt uitgevoerd, maar onder de security settings van de 'local intranet zone'. De std security setting van de local intranet zone verbied je dan ook om bv file IO te doen.
Wat je dus kan doen is idd die security-settings voor de local intranet zone verhogen. Dit moet je dan echter op iedere pc doen waarop het programma draait, dus niet erg aan te raden.

Een oplossing kan zijn, is dat je je programma deployed mbhv click-once.
Zoals ik al zij, ik heb al veel oplossingen gezien zoals die caspol tool, maar ik wil niet elke pc aanpassen.

Hoe zou ik b.v. zo'n click-once kunnen maken?

Hell / 0

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
Hoe ? Check de MSDN eens, of, check je VS.NET eens ....

https://fgheysels.github.io/