past een airport card-N in een pc laptop?

Pagina: 1
Acties:

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2025

Ross

Live Life

Topicstarter
Heeft iemand geprobeerd om een airport extreme card voor de mac pro in een pc laptop te plaatsen? In mijn geval gaat het om een hp. Volgens mij zien ze er ongeveer hetzelfde uit. Dus ik heb al een ingebouwde kaart, maar wil gebruik maken van de snellere N protocol i.c.m mijn netgear router

ola

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-03 16:25
zijn er drivers voor? dan past hij waarschijnlijk ook wel :)

you had me at EHLO

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
Nou ik het het net geprobeerd. Hij gaat er harwarematig wel gewoon in. Hij ziet er ook precies hetzelfde uit. De schroefgaatjes zijn het zelfde, de antenne plaatsen, en de socket. Dus zover goed. Maar zodra ik m opstart krijg ik een peip met de tekst unsoppert wireless network card. Replace.. bla bla.
Kan ik hier nog iets omzeilen??? Zijn er nog trucjes om dit toch werkend te kunnen krijgen?

ola

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:14
Ja, het kan zijn dat je een nieuwe BIOS nodig hebt. Dus eerst de wireless kaart verwijderen :). Op internet is er genoeg te vinden als ze zoekt met de foutmelding die jij geeft: Google zoeken op "unsupported wireless network device". Waaronder deze link: HP Notebook PCs - Error Message '104-Unsupported Wireless Network Device' Appears.

Maargoed, aangezien je het type laptop niet vermeld, probeer niet díe BIOS uit, maar zoek eerst op de HP site naar het goede type en kijk of er een nieuwere BIOS beschikbaar is :).

[ Voor 4% gewijzigd door Jaap-Jan op 13-06-2007 10:37 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:03
Waarom hang je er geen Intel 4965AGN in? Die zijn goedkoper dan de Apple kaartjes, even snel maar hebben wel drivers voor Windows XP / Vista en werken perfect in HP klapjappen.

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
Mijn dank is groot voor deze tip. Ik ga kijken waar ik er aan kan komen. Thanx.

ola

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
ja waar zijn ze al te krijgen?

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
Ricardo87 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 09:03:
Waarom hang je er geen Intel 4965AGN in? Die zijn goedkoper dan de Apple kaartjes, even snel maar hebben wel drivers voor Windows XP / Vista en werken perfect in HP klapjappen.
Ik heb je tip opgevolgd en die kaart besteld. Inbegouwd. Raad eens?? 104- Unsopported wireless network device detected. System halted. Remove device and restart??
Zelfde melding. Moet ik eerst iets anders doen voor het inbouwen???
Wat ik ook niet snap is dat er op die kaart 3 antenne ingangen zijn? Bij de mijne zijn het er maar 2. Moet ik dan toch 1 en 2 gebruiken (als ik m aan de gang kan krijgen) en maakt die dan wel gebruik van het N protocol???

ola

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:03
yah schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:43:
[...]

Ik heb je tip opgevolgd en die kaart besteld. Inbegouwd. Raad eens?? 104- Unsopported wireless network device detected. System halted. Remove device and restart??
Zelfde melding. Moet ik eerst iets anders doen voor het inbouwen???
Wat ik ook niet snap is dat er op die kaart 3 antenne ingangen zijn? Bij de mijne zijn het er maar 2. Moet ik dan toch 1 en 2 gebruiken (als ik m aan de gang kan krijgen) en maakt die dan wel gebruik van het N protocol???
Dat vind ik zeer vreemd, mijn ervaring is juist dat zowat alle typen Intel netwerkkaartjes wel werken in (recente) HP notebooks. Heb je al een BIOS update geprobeerd?

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
Ik heb de laatste bios update 1,5 week terug gedaan. Er staat wel op alles een sticker met replace wit hp parts. Het is een recente notebook. Nog geen 4 maanden oud. Lijkt wel een soort van beveiliging???
Weet je trouwens hoe het zit met die 3 antennes. Is het vorr b g en N??

ola

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
ik denk dat het slimmer is om m terug te sturen. Ik kan toch ook kiezen voor een 2e draadloze router en die op de zolder plaatsen. Dan heb ik 2 draadloze netwerken in huis. Of is er een beter alternatief?

ola

Pagina: 1