Toon posts:

Verbinding voor een aantal seconden verbroken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Gister heb ik onze wireless router uit mijn handen laten vallen en die is hierdoor helaas overleden. Vandaag ben ik dus naar de winkel gegaan om weer dezelfde te kopen (hij werkte prima), alleen nu wordt elke 2-3 minuten de verbinding voor een paar (5-10) seconden verbroken. Het is een wireless E-tech router. Geen uitgebreid ding ofzo, gewoon een standaard dingetje.

Via mijn laptop maak ik gebruik van mijn wireless router. Het is een Acer Aspire laptop, ik heb geen idee watvoor wireless netwerk kaartje er precies in zit.

Het is nogal lastig dat de verbinding er regelmatig uitvliegt, vooral als ik aan het online gamen ben. Ik heb alle kabels e.d gechecked of ze goed aangesloten waren, alle fire walls uitgezet, maar geen van dit alles wil helpen. Computer opnieuw opstarten heeft ook niet geholpen.

Ik hoop dat jullie een idee hebben waar dit aan kan liggen.

Mvg,
Mitchell

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE:

Ik heb dus wat meer lopen kloten, niets werkt echter. Wat me wel opviel: het signaalsterkte is uitstekend, terwijl de snelheid van 24 mbps tot 54 mbps wisselt. En als de verbinding verbroken is, staat er nog wel dat de signaalsterkte uitstekend is, maar als ik dan naar het adres van mijn router (http://192.168.1.1/) ga, gaat dat ook niet (pagina kan niet worden weer gegeven).

Ik heb geen idee waar ik dit probleem moet zoeken, iemand enig idee?

• Tournataka
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
Toevallig andere apparatuur in huis die gebruik maken van het WAP?
Je zou is kunnen kijken ofdat het daar aan ligt, dat dit apparaat extreem veel pakketjes naar je router stuurt of iets dergelijks.
Ik neem aan dat je router gewoon fatsoenlijk beveiligd is? (WEP-key/MAC adress controlled)

offtopic:
Je hebt toevallig niet de adapter van je oude router meer liggen ? O-) IVM het overlijden van mun adaptertje. Zou je anders even kunnen mailen naar Tournataka [AT] gmail [DOT] com?
Bedankt.

[ Voor 27% gewijzigd door Tournataka op 06-06-2007 15:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tournataka schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 15:52:
Toevallig andere apparatuur in huis die gebruik maken van het WAP?
Je zou is kunnen kijken ofdat het daar aan ligt, dat dit apparaat extreem veel pakketjes naar je router stuurt of iets dergelijks.
Ik neem aan dat je router gewoon fatsoenlijk beveiligd is? (WEP-key/MAC adress controlled)

offtopic:
Je hebt toevallig niet de adapter van je oude router meer liggen ?(A) IVM het overlijden van mun adaptertje. Zou je anders even kunnen mailen naar Tournataka [AT] gmail [DOT] com?
Bedankt.
Eigenlijk heb ik alle beveiliging (firewalls e.d ook) uitgezet, zodat hij zo min mogelijk problemen met het maken van verbinding zou hebben (later zou ik die beveiliging er dan weer op zetten). En voor zover ik weet heb ik geen andere apparatuur in huis die ook van WAP gebruik maken, en mijn vorige router werkte ook gewoon.

Hier het aantal pakketjes:

Statistics of WAN Inbound Outbound
Octets 1043005 330460
Unicast Packets 397 528
Non-unicast Packets 16 5

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2007 16:04 ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-03 17:39

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Het klinkt alsof je router steeds herstart. Kijk eens naar de LED's of dat inderdaad gebeurt.

Wel de nieuwe spanningsadapter gebruikt? Router niet te warm?

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
ajhaverkamp schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 16:11:
Het klinkt alsof je router steeds herstart. Kijk eens naar de LED's of dat inderdaad gebeurt.

Wel de nieuwe spanningsadapter gebruikt? Router niet te warm?
router niet warm, uiteraard nieuwe adapter gebruikt en de led's blijven gewoon branden

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-03 17:39

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Firmware updaten?

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
al gedaan, nieuwste van e-tech.nu gedownload + geinstalleerd

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het probleem is opgelost.. Waar het aan lag? Geen idee :)

Tournataka heeft me een beetje geholpen, en nu werkt alles zoals het hoort

bedankt iedereen
Pagina: 1