[HP] Thin Client ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:56
Hallo,

HP heeft onlangs een nieuwe lijn Thin Clients(TC) geïntroduceerd. Nou heb ik heel veel met TC's te maken en zo ging ik dus op zoek naar informatie over deze bakkies. Helaas is er alleen niet veel over te vinden. Vrij logisch aangezien deze dingen vrijwel alleen in zakelijke omgevingen worden gebruikt, en niet veel werknemers zullen dan een review oid schrijven.

In mijn ervaringen met TC's ben ik al heel veel tegen gekomen, vooral problemen. We hebben een aantal merken getest en zijn erachter gekomen dat er nogal veel verschil in TC's zit. Daarom ben ik dus op zoek naar gebruikers ervaringen met deze TC's van HP. Ze zijn in verhouding namenlijk vrij goedkoop en de support is stabiel.

Wat ga ik er mee doen:
RDP connectie

Welke software word er over de RDP sessie gebruikt:
Server 2003 (desktop excl grafische extra's)
Office 2003
Bank tooltjes
Kleine SQL database

Je ziet dus dat er gewoon weinig word gedaan. Het ding hoeft echt alleen een RDP connectie te maken. verder helemaal niets.

Ik ben eigenlijk gewoon benieuwd of HP's TC's een RDP sessie volledig aan kunnen. zonder hikken en stoten.

Dus mocht je een van de HP TC's hebben (welke versie dan ook, maar vooral de goedkopere) dan zou ik graag je ervaringen willen horen.

Mocht er echt veel animo voor dit topic zijn dan ben ik ook best bereid een algemeen TC topic te openen en beheren.....

Even ter extra info.
Alle ervaringen graag op basis van een goede internet verbinding...........

[ Voor 3% gewijzigd door World Citizen op 06-06-2007 14:29 . Reden: Toevoegen info ]

FreeReef.nl

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:24

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Welke bank tooltjes gebruik je?

Uit ervaring weet ik dat Rabo Extra niet draait (bij ons) en BNG wel kan maar niet officieel ondersteund wordt.

Veel van die tooltjes willen namelijk de USB driver lokaal hebben. ( kan ook een probleem zijn als je PDA's op de TC's wilt gebruiken)

En tja, welke ervaringen wil je nog meer weten.... heb nu ff geen tijd om jaren ervaring in een artikel te stoppen....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:52

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wij werken ook met de HP ThinClients (HP Compaq T5000) inclusief met citrix sessies. Volgens mij ervaren we weinig problemen hiermee :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• World Citizen
Coach4All schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 14:15:
Welke bank tooltjes gebruik je?

En tja, welke ervaringen wil je nog meer weten.... heb nu ff geen tijd om jaren ervaring in een artikel te stoppen....
Ik heb zo'n 2 jaar ervaring. Ik ben bekend met Bitch apps.
Ik ben ook niet echt op zoek naar ervaringen met terminal serving, maar puur de Thin Client Hardware. Wij gebruiken softricity voor veel van onze programma's waaronder ook veel bank tools. Idd sommige technieken zullen nooit werken onder Terminal serving of je zult een heleboel moeten gaan coden aan de TC software/ RDP connectie.

FreeReef.nl

• World Citizen
*kick*

ik probeer hem 1 keer te kicken daarna zal hij doodbloeden :)

FreeReef.nl