Toon posts:

Multimedia HDD

Pagina: 1
Acties:
  • 870 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik ben in het bezit van een computer met redelijke opslag capaciteit, en ene externe HDD voor backups e.d. Ook in het bezit van een Harddisk dvd-speler die gezellig al mijn DIvX filmpjes afspeelt op de tv. Het probleem is alleen dat ik eerst alles op DVD moet zetten. (ook hebben andere tv's in dit huishouden geen moderne dvd-speler die met Divx overweg kan)

Afbeeldingslocatie: http://www.chiligreen.com/shop/images/mediadisk.jpg
Klik-able
Nu zag ik in het blad van de macro een multimedia HDD, met 500 gb, ondersteunt ongeveer alle video/afbeeldings formaten. Bevat zelfs een cardreader(altijd handig voor foto's)
Ansluitingen: av,optical kabel(SPIDF), scart, S-video en usb 2.0
Met afstandsbediening
Merk: chili green :o
Dit alles voor 165 euro excl.

Dit lijkt mij een prima ding om al mijn 'home video's' O-) op te zetten en zo op elke tv te kunnen kijken en zelfs mee te nemen naar vrienden om daar een filmpje te kijken. Dus, gelijk kopen dit ding of zijn er nog problemen? Kan elke tv hiermee overweg e.d.

Wat mij ook zo vreemd lijkt is dat in hetzelfde blad een externe HDD van 400Gb staat, zelfde merk e.d. deze is 10 euro goedkoper. Dus bij deze multimedia HDD krijg je 100GB en een hele hoop leuke opties erbij voor maar 10 euro, :o

Verwijderd

De andere schijf is een netwerk schijf (ethernet), dus data accessible over je home netwerk zonder dat computer aanstaat.

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-02 09:10
Deze harde schijf heb ik gekocht(bij macro). Nu zag ik op de doos echter staan dat alleen FAT32 ondersteund wordt, ik heb nog geen tijd om het uit te proberen. Weet iemand of dit een probleem is? Er staat bij dat de maximale bestandsgrootte 3.8 GB is. Het is de bedoeling dat deze schijf een back-up wordt van mijn computer, en daar staan ook bestanden op die groter zijn dan 3.8GB, en mijn computer is in NTFS-bestandsindeling.

Nou, inruilen die harde schijf, of niet? :?

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-02 21:07

kevin33

Welkom in Utopia.

gabn88 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 09:20:
Deze harde schijf heb ik gekocht(bij macro). Nu zag ik op de doos echter staan dat alleen FAT32 ondersteund wordt, ik heb nog geen tijd om het uit te proberen. Weet iemand of dit een probleem is? Er staat bij dat de maximale bestandsgrootte 3.8 GB is. Het is de bedoeling dat deze schijf een back-up wordt van mijn computer, en daar staan ook bestanden op die groter zijn dan 3.8GB, en mijn computer is in NTFS-bestandsindeling.

De maximale grootte per bestand is 3,8GB, misschien kun je het in delen hakken die backup, komt wel vaker voor bij externe hd's

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

gabn88 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 09:20:

De max bestandsgrootte van FAT32 is 4GB -2B om precies te zijn. (waar die 3.8 vandaan komt is me een beetje onduidelijk). Je kunt waarschijnlijk de disk wel als NTFS formatteren, maar dan zullen de multimedia functies er waarsch neit van werken (dit soort apparaten werken eigenlijk altijd met FAT(32) gezien NTFS copyrigthed is).

Je zult dus geen files groter dan 4GB moeten gaan gebruiken, of kiezen voor NTFS

Verwijderd

Media bestanden zijn meestal geen 4GB groot (een DVD is bijvoorbeeld onderverdeeld in meerdere vob bestanden). Ik heb er ook een gekocht en hij speelt gewoon een dvd rip af. Het enige dat je wel moet doen is de folder de naam Video_ts geven (anders herkent hij het DVD format niet). Om de DVD af te spelen moet je de folder openen met de AB en daarna de knop DVD-play indrukken. Hij herkent dan de menu structuur van de DVD.

PS: een image bestand van een DVD is wel vaak groter als 4GB. Het is me dan ook niet gelukt deze op de Media disk te plaatsen.
Pagina: 1