Toon posts:

Welke ontwikkeltool te gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben me aan het oriënteren op diverse ontwikkeltools om te kijken welke het meest geschikt is voor hetgeen wat ik ga bouwen.

Aangezien het een programma wordt voor bepaalde soorten visualisaties, moet het programma in ieder geval in staat zijn om een zogenaamde 'heat-map' te construeren op basis van ontvangen gegevens en als het kan de gegenereerde plaatjes opslaan als .JPEG-bestanden oid.

Nu zit ik zelf te denken aan Macromedia Flash icm Actionscript als ontwikkeltool, gezien de sterke visualisatiemogelijkheden, maar volgens mij kan deze geen afbeeldingen genereren (ik kan het mis hebben), of dat ik een programma ontwikkel m.b.v. Java.

Iemand nog suggesties?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
-> DTE

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Niemand met een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Met het genereren van afbeeldingen, bedoel ik zeg maar printscreens van het programma, die dan later weer aan elkaar geplakt kunnen worden.

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Java heeft uitstekende grafische libraries, Flash kan het vast ook wel en met C# zit je ook goed. Delphi is mogelijk en je kunt ook voor Visual Basic kiezen.

Binnen Java kun je weer kiezen voor bijv. Eclipse, JBuilder, IntelliJ IDEA, NetBeans, JDeveloper, JCreator, BlueJ, IBM tooling...

Grote lijst? Ja nogal.

Oftewel, deze vraag kan niemand iets mee. Iets specifieker graag.

Wat is je voorkennis? Hoeveel mensen doe je het project mee? Wat is hun voorkennis? Wat voor versiebeheersysteem gebruik je, indien relevant? Wil je sleuren en pleuren of liever code? Wordt het een fat client, webapplicatie of standalone applicatie? Hoe rijk verwacht je dat je GUI wordt?

Met dergelijke info kunnen we hier iets zinnigs roepen. Zomaar gaan roepen welke taal/platform/tooling je fijn vindt is zinloos.

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy