Toon posts:

lcd monitor valt uit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn lcd monitor(fujitsu siemens van 19 inch) van ontertussen anderhalf jaar oud is een rare gewoonte aan het kweken.
Na een half uur tot een uur te hebben gewerkt, geeft het scherm opeens zwart beeld. als ik hem uitzet en terug aan geeft hij 2sec. beeld en springt hij terug op een zwart beeld.
Als ik hem een kwartiertje uit laat staan en dan terug op werkt hij weer. tot na een half uurtje terug...

het is al geen probleem met mijn grafische kaart want die heb ik intussen vervangen en het is nog steeds hetzelfde probleem.

Ik zit dus met de handen in het haar, want degelijk werken zit er nu dus niet meer in. langs de andere kant, ik kan wel veel pauses nemen. :)

Toch weet ik niet wat het is. en een nieuwe monitor zit er voorlopig nog niet in.

weet iemand raad?

vriendelijke groeten

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:23

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Klinkt als oververhitting (ja het kan ook met LCD-monitoren)... Of hij wordt gewoon oud, wat veel te snel is voor 1.5 jaar. Als je nog garantie hebt, zou ik daar eens op gokken, anders kun je beter en wat stof wegblazen, en zorgen dat ie genoeg frisse lucht heeft.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat zou het wel eens goed kunnen zijn.
Ik heb eens gevoeld als ie uitspringt en hij heeft achteraan echt warm, bijna heet.
mijn garantie is vervallen, maar ik krijg het kastje niet open. er stonden wel schroefjes aan maar hij is dichtgeplakt.

ik heb hem eens gestofzuigt van buitenaf dan maar, en mijn indruk is dat hij het nu toch al iets langer doet. dus veelkans is die koeling het probleem.

BEDANKT!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-06 11:53

Edgarz

Tweako-active since1986

Heb exact hetzelfde gehad met mijn Yakumo. Na ca. 1.5 jaar trouwe dienst. De garantie is meestal 3 tot 5 jaar. Winkels geven standaard 1 jaar garantie, na die tijd heb je nog veel langer garantie bij de fabrikant. (Zie wet op consumenten bla bla)
Vraag dus een RMA aan (direct bij de fabrikant) dan zal de monitor onder garantie worden gerepareerd. Je bent 'm dan wel even kwijt.

Bij mij is het zgn. 'powerboard' vervangen wat volgens mij zoiets is als het onderdeel wat zorgt voor de voeding. Nu werkt de monitor weer vlekkeloos.

[ Voor 18% gewijzigd door Edgarz op 06-06-2007 17:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
hej, bedankt edgarz.
ik heb net een telefoontje gedaan met fujitsu en maandag aanstaande komen ze mijn toestel halen. ik krijg gewoon een nieuw in de plaats. ik had er nog niet aan gedacht aan die fabrieksgarantie, maar bij fujitsu doen ze daar toch niet al te moeiljk over, serienummer en beschrijving van het probleem en klaar is kees.

hartelijk dank!
Jasse

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-06 11:53

Edgarz

Tweako-active since1986

Goed om te horen!
Pagina: 1