Toon posts:

Hoofdtelefoon Sennheiser

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik ben op zoek naar een hoofdtelefoon om men xfi fatal1ty gamer pro volledig tot zijn recht te doen komen wanneer ik muziek luister/counterstrike speel en niet mijn 7.1 speakers gebruik. Nu, ik heb al heel wat reviews op google gelezen en ben er van overtuigd dat het een Sennheiser moet zijn.
Tot voor kort had ik mijn oog laten vallen op de HD 280 pro wegens zijn mic die er ook bij zat en omdat die volgens de reviews schitterende kwaliteit voor zijn prijs gaf. Maw, voor de helft tot een derde van de prijs van de topklasse met weinig kwaliteits verschil. Alleen de bas zou nog harder kunnen, maar de reviews waren het meestal eens dat het wel voldoende was.
Dus bestel ik deze bij mijn winkeltje, blijkt dat die uit stock is bij winkel's leverancier en dat het nog weken! kon duren voor ie terug in stock was.
Nu raad de winkelier me de HD 595 aan voor een korting zodat ie niet veel duurder is dan de hd 280 pro. Ok hij heeft geen mic, maar dat stoort me niet, kan altijd eentje appart kopen.
Nu de vraag is, is die HD 595 pro beter? Zo ja, op welk vlak? Zit die wel comfortabel (waarschijnlijk is dit persoonlijk maar toch) want deze lijkt geen leren oorpadjes te hebben.
Het punt is ook belangrijk dat ik een die hard gamer ben, en dat optimaal geluid voor games het belangrijkste is. En de HD 280 pro wordt daar toch vaak naar verwezen in de reviews, nu mogelijk is dit ook wegens dat hij een mic heeft en eerder daardoor toepassing heeft op het gamerpubliek.

Nu de reviews zijn bijzonder lovend over de 595, maar ik vind geen vergelijkende reviews met de 280.

De vraag is dus, is de hd 280 pro het wachten waard? Of leg ik een paar eurootjes bij voor een hd 595, waar ik geen probleem mee heb als ie echt beter is.

Verwijderd

Het zijn twee totaal verschillende hoofdtelefoons: de HD 280 Pro is van het gesloten type en de HD 595 van het open type. Als er geen geluid naar je omgeving mag lekken dan valt de HD 595 al meteen af, hindert dit daarentegen niet dan zie ik niet in waarom je de HD 280 Pro zou nemen. Ik heb de HD 595 in mijn bezit en heb ooit een kwartiertje geluisterd in een winkel naar de HD 280 Pro en qua geluidskwaliteit zijn ze mijns inziens niet aan elkaar gewaagd. De HD 595 heeft een veel betere soundstage (ruimtelijkheid, wat ook bij games van pas komt om de tegenstander te lokaliseren), diepere basweergave (ontploffingen in films/games klinken heel realistisch) en is eveneens een stuk comfortabeler - ik heb nogal grote oren en ik kan de HD 595 urenlang dragen zonder enige irritatie. Niet twijfelen dus!

Verwijderd

Topicstarter
hey bedankt!

Goede tip! Nee kan totaal geen kwaad dat de buitenwereld iets hoort eigenlijk. Ik wist niet dat ze zo verschilden, ik weet nu wat ik zal aanschaffen!