[ Flash ] Groeiende 'bloemen' dmv Mask

Pagina: 1
Acties:

• Rebellista
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06-2024
Heey..

Kan iemand mij misgien helpen met het volgende:

Ik ben bezig om in Flash bloemen (of gewoon allemaal willekeurige lijnen/vormen) te laten groeien, maar het lukt niet helemaal.. het doel is om iets te maken als dit.. http://www.adobe.com/nl/events/adobelive2007/

Wat ik zelf heb geprobeerd:

- plaatje op layer 1
- nieuwe layer aangemaakt
- die voorzien van een shape tween
- vervolgens steeds kleine stukjes weggehaald met een witte brush, zodat het plaatje steeds een beetje meer verdween
- en tot slot layer voorzien van een mask..
- het ging allemaal goed, alleen bij het afspelen komt er allemaal 'ruis' door die shape tween..

Dit is wat daar uit komt: :? http://www.rawdesign.nl/bloemskes.swf

Ik heb gezocht naar een goede tutorial, maar ik heb er niet echt een kunnen vinden.. weet iemand misschien hoe dit moet, of een goede tutorial?

[ Voor 5% gewijzigd door Rebellista op 06-06-2007 12:05 ]

Intel Core i5 750~3.6Ghz + CM Hyper 212 - MSI p55-gd80 - 8GB 1600Mhz GeIL - MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC - CM690 + 4x Scythe Slip Stream

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ten eerste hoef je niet onder elke post te groeten, dat doen wij tweakers altijd al automagisch.

Daarnaast mis ik 1 ding aan de (voor de rest) goede topicstart: Het onderdeel dat je zelf hebt proberen te maken. Kan je je swf online zetten zodat mensen kunnen zien wat je deed. Wat gebeurt er als je met een basis vorm begint en die met een tween zichtbaar maakt?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Rebellista
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06-2024
ja dat heb ik geprobeerd.. maar hij flikkert heel raar op een of andere manier.. volgens mij zie ik een essentiele stap over het hoofd.. ik hoorde van een klasgenoot dat het ook door middel van knippen kan.. maar vandaar mijn vraag dus.. hoe??

Intel Core i5 750~3.6Ghz + CM Hyper 212 - MSI p55-gd80 - 8GB 1600Mhz GeIL - MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC - CM690 + 4x Scythe Slip Stream

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

Niet direct antwoord op je vraag maar ik heb dit effect voor een videoclip al eens gedaan in Aftereffects.Dat ging vrijgoed ook doormiddel van masking. Ik vermoed dat het komt doordat je shapetweens niet helemaal goed morphen. Ik weet dat dit effect veel gevraagd is dus wellicht vind je op google een andere aanpak

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Zo te zien maak je op ieder frame een nieuw masker. Ik denk dat het handiger is als je het masker van het voorgaande frame kopieert naar je nieuwe frame en daar verder op tekenen. Dan krijg je ook geen glitches in je continuiteit en het is minder werk ;)

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
http://www.creativecow.ne...owing/growing_things.html

Uitgebreide videotutorial om dit te bereiken in AfterEffects; de manier die getoond word kan analoog gebruikt worden in Flash.

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-01 20:42
voor fouten hebben ze een mooie supportdesk waar je dit kan melden ;) Niet hier dus!

[ Voor 87% gewijzigd door BtM909 op 07-06-2007 21:34 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pagina: 1