[Amarok] Albums in VA die er niet thuishoren

Pagina: 1
Acties:

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021
Ik heb een nogal raar probleem met Amarok. Op zich is het niet zo heel erg maar ik stoor me er toch wel aan. Het probleem is als volgt:

Zoals hier te zien is, komen verschillende albums onder "Various Artists" te staan. Op zich heel normaal als de ID3-tags niet in orde zouden zijn. Dit zijn ze echter wel.

Als ik mijn hele collectie in iTunes (iBook) of Listen laadt, dan zijn alleen albums in Various Artists te zien die daar ook daadwerkelijk thuishoren. Na wat google-werk kwam ik erachter dat meerdere mensen hier last van hadden, maar ik vind nergens een oplossing. Heeft misschien iemand anders dit probleem ook, en weet deze hoe ik dit kan oplossen?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:59
Zou Genre=Various er niets mee te maken hebben? (Ben geen Amarok-gebruiker, dus ik kan het niet testen)

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
domi235 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:45:
Zoals hier te zien is, komen verschillende albums onder "Various Artists" te staan. Op zich heel normaal als de ID3-tags niet in orde zouden zijn. Dit zijn ze echter wel.
Als je met bijvoorbeeld Winamp kijkt (weet zo even geen beter voorbeeld), dan zie je dat je een ID3 tag versie 1 en 2 tegelijk kan hebben.
Misschien leest het ene programma de v1 en de andere de v2?

* frankivo is ook geen Amarok gebruiker

[ Voor 33% gewijzigd door frankivo op 06-06-2007 12:30 . Reden: Quote wat ingekort ]

iRacing Profiel

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02 13:45

deadinspace

The what goes where now?

frankivo schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:28:
Als je met bijvoorbeeld Winamp kijkt (weet zo even geen beter voorbeeld) ...
Handige commandline programma's hiervoor zijn 'id3' en 'id3v2', en een handige GUI tool om tags te bekijken en setten is tagtool.

• domi235
Ik heb aan de hand van de cli utilities id3 en id3v2 een paar albums ge-analyseerd, maar kom eigenlijk bij 9 van de 10 albums tot de conclusie dat de tags echt goed staan.

Voorbeeldje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
dominique@dominator:~/Muziek/Various/albums/Porcupine Tree - In Absentia$ id3 -l Blackest\ Eyes.mp3 
Blackest Eyes.mp3:
Title  : Blackest Eyes                   Artist: Porcupine Tree                
Album  : In Absentia                     Year: 0   , Genre: Unknown (255)
Comment:                 Track: 1
dominique@dominator:~/Muziek/Various/albums/Porcupine Tree - In Absentia$ id3v2 -l Blackest\ Eyes.mp3 
id3v1 tag info for Blackest Eyes.mp3:
Title  : Blackest Eyes                   Artist: Porcupine Tree                
Album  : In Absentia                     Year: 0   , Genre: Unknown (255)
Comment:                 Track: 1
dominique@dominator:~/Muziek/Various/albums/Porcupine Tree - In Absentia$ id3 -l Trains.mp3 
Trains.mp3:
Title  : Trains                          Artist: Porcupine Tree                
Album  : In Absentia                     Year: 2002, Genre: Unknown (255)
Comment:                                 Track: 2
dominique@dominator:~/Muziek/Various/albums/Porcupine Tree - In Absentia$ id3v2 -l Trains.mp3 
id3v1 tag info for Trains.mp3:
Title  : Trains                          Artist: Porcupine Tree                
Album  : In Absentia                     Year: 2002, Genre: Unknown (255)
Comment:                                 Track: 2

Denk dat ik maar terugval op Listen...

• terrapin
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Met rechtermuisknop op het album klikken in de linkerlijst en de optie 'Do not Show under Various Artists' aanklikken?

The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail

• domi235
terrapin schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:21:
Met rechtermuisknop op het album klikken in de linkerlijst en de optie 'Do not Show under Various Artists' aanklikken?
OMG :+ Dank! _/-\o_

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:35

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik ga met terrapin mee
In Amarok kan je zelf aangeven of iets onder various moet vallen of niet. Daar zal waarschijnlijk het probleem liggen. Ik weet het niet zeker, want hoewel ik vrijwel uitsluitend Amarok gebruik (werkelijk een top programma, met perfecte iPod intergratie) met een grote collectie, heb ik hier nooit last van gehad.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• domi235
deepbass909 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:30:
Ik ga met terrapin mee
In Amarok kan je zelf aangeven of iets onder various moet vallen of niet. Daar zal waarschijnlijk het probleem liggen. Ik weet het niet zeker, want hoewel ik vrijwel uitsluitend Amarok gebruik (werkelijk een top programma, met perfecte iPod intergratie) met een grote collectie, heb ik hier nooit last van gehad.
Jup, het werkt inderdaad. Had nooit gedacht dat er zo een optie zou zijn dus heb er eerlijk gezegd ook niet naar gezocht. Aangezien ik ook een redelijk grote muziekcollectie heb kan ik nu eindelijk Amarok boven Listen kiezen. Heerlijk :)

Pagina: 1