Toon posts:

Extenties aan applications toewijzen

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen!

Waarschijnlijk een n00b vraag, maar ik kan in de System Preferences nergens vinden hoe ik een bepaald bestandstype aan een application koppel. Ik wil bijvoorbeeld graag dat mijn powerbook .avi's opent met VLC, en niet met Quicktime. en ik heb net Transmissions geinstalleerd voor torrents, maar dat kan ik ook nergens configureren dat de torrent bestanden met Transmissions geopend worden...

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Neem een willekeurige .avi in de Finder, rechtsklik > Toon Info en kies onder "Open met:" VLC. Het bestand dat je geselecteerd had wordt nu standaard geopend met VLC. Als je wilt dat alle .avi's met VLC worden geopend klik je op "Wijzig alles...".

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

appeltje-i op je file, dan aanvinken "open met.."

edit:
net te laaat

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2007 11:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nice! Bedankt mensen!! Ik dacht dat het ergens onder System Preferences zou moeten staan...

Maakt mijn leven weer een stuk aangenamer :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm nog een vraagje dan maar... Transmission is nu gellinkt aan torrent besstanden, en als ik torrent bestanden op mijn HD open dan opent hij ze ook netjes in Transmission.

Als ik ze echter van internet wil halen, krijg ik een foutmelding dat hij niet geopend kan worden omdat er geen programma aan geassocieerd is, en dat ik dat moet wijzigen in de System Preferences.

Wat is het probleem?

Verwijderd

Er zijn nog wel een aantal problemen hiermee. Als ik bijvoorbeeld hetzelfde doe met een jpg bestand, en ik exporteer een jpg uit photoshop, opent deze automatisch weer in Photoshop en niet in bv voorvertoning.

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp dat ik Azureus weer moet installeren?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

Verwijderd

come again? ...
Ik begrijp niet wat je wil zeggen.

Wil je dat de bestanden die je download automatisch openen? Dus je download een .torrent en wil dat die dan dadelijk in Transmission start?
Geen idee waarom dat niet wil werken; en in de sys prefs moet je het al zeker niet gaan zoeken.
Maar je kan dat wel beter niet doen. Je kan beter in Safari de optie om bestanden te openen als ze gedownload zijn uit schakelen, omwille van de veiligheid.

OSX op non-apple hardware is trouwens niet ondersteund, als ik op je signature mag af gaan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 13:20:
Er zijn nog wel een aantal problemen hiermee. Als ik bijvoorbeeld hetzelfde doe met een jpg bestand, en ik exporteer een jpg uit photoshop, opent deze automatisch weer in Photoshop en niet in bv voorvertoning.
Ben je zeker dat je het vakje bij 'wijzig alles' hebt gezet? Anders geldt dit alleen voor de jpg die je hebt aangepast. Bij mij werkt het in ieder geval perfect. Normaal maakt het niets uit of het een 'gewone' jpg is of je hem net uit Ps hebt geëxporteeerd.

• Chris_eBK
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-01 20:54
Ik meen me te herinneren dat Safari maar een beperkt aantal bestandstypes automatisch opent, zoals dmg en zip. Torrent bestanden zouden dan inderdaad niet automatisch geopend worden. Wel kan je ze openen in het 'Downloads' venster, met rechtermuisknop -> open.

@eriktiekstra: ik heb hier hetzelfde. Volgens mij stelt Photoshop bij het exporteren van een jpg automatisch in dat het bestand met photoshop geopend moet worden. Het principe van extenties toewijzen werkt dus, alleen Photoshop gedraagt zich niet helemaal netjes. Misschien kun je het ergens veranderen in de instellingen van Photoshop?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:22:
[...]

Ben je zeker dat je het vakje bij 'wijzig alles' hebt gezet? Anders geldt dit alleen voor de jpg die je hebt aangepast. Bij mij werkt het in ieder geval perfect. Normaal maakt het niets uit of het een 'gewone' jpg is of je hem net uit Ps hebt geëxporteeerd.
Ik weet het 100% zeker... Ik ga even in PS rondkijken of het daar misschien veranderd kan worden.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-02 21:10

zAo

GPLv2 Fanboy

Het kan ook aan je browser liggen: sommige browsers houden namelijk zelf bij welk programma geassocieerd is met een extensie. Safari overigens niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:53:
[...]

Ik weet het 100% zeker... Ik ga even in PS rondkijken of het daar misschien veranderd kan worden.
Klopt, met CS3 heb ik dat ook. Aan het icoon in Finder zie je ook dat het een PS jpeg is, en geen Preview jpeg. Vrij irritant :P

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties allemaal, het is inmiddels gefixt :)
OSX op non-apple hardware is trouwens niet ondersteund, als ik op je signature mag af gaan.
Dat is mijn PC, zit nu op mijn powerbook :)
Ik meen me te herinneren dat Safari maar een beperkt aantal bestandstypes automatisch opent
Ik gebruik Firefox
Het kan ook aan je browser liggen: sommige browsers houden namelijk zelf bij welk programma geassocieerd is met een extensie. Safari overigens niet.
De winnende reply van vandaag :) Heb even rondgeneusd in de instellingen van Firefox, en inderdaad stond daar de optie om bepaalde bestanden aan een programma te linken. Bij torrents stond niets bij "standard application" dus daar heb ik nu Transmission ingevuld en het werkt perfect.

Nogmaals bedankt!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:55
Dus heb je de standaard instelling voor torrent bestanden blijkbaar toch niet goed verandert.
Heb je het voor alle bestanden van dat type toegepast (is een extra knop) ?

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem hier met bepaalde bestanden toewijzen aan programma's. Voorbeeld: ik wil dat een .doc bestand automatisch geopend wordt door Pages en niet door Teksteditor. Nou zie ik in dit topic dat mensen over de functie "wijzig alles" praten, maar die kan ik toch echt niet vinden als ik op het bestand sta en "rechtermuisknop-> open met" uitvoer. Zelfde probleem met .avi bestanden. Ik wil VLC als standaard player voor deze bestanden en niet Quicktime.

Ik heb ook al gekeken bij voorkeuren van desbetreffende programma's.

Iemand? (Ik heb de nieuwste versie van Mac OS X 10.5.3)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 01:14:
(...)maar die kan ik toch echt niet vinden als ik op het bestand sta en "rechtermuisknop-> open met" uitvoer. (...)
Dat moet je ook niet doen, je moet bestandsinfo kiezen (Command+I) en daar in het menuutje voor de gewenste applicatie kiezen, direct onder dit menuutje staat een knop Wijzig alle..., die moet je daarna indrukken.

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 20:58
Je kan trouwens ook in Transmission instellen dat ie je Downloads folder in de gaten houdt. Dan pakt Transmission ook automatisch alle torrents die daar verschijnen.

Verwijderd

@ RoadRunner84: Thnx! Het is gelukt.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Rik-88: zou je voortaan niet zomaar een topic van ruim een jaar oud omhoog willen halen, zeker niet als het antwoord op je vraag al in de tweede post is gegeven :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.