ACM schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 20:31:
[...]
Dit is geen bug in onze code of in ieder geval niet alleen een bug daarin... Vertel anders eens waarom het in Firefox, Opera, IE6 en IE7 op windows en Firefox en sommige Safari's op de Mac wel goed gaat.
Voor zover wij na kunnen gaan wordt flash anders afgehandeld in Firefox op Linux dan op Windows, waardoor er in Windows wel en in Linux niet zo'n resultaat wordt gepresenteerd. Of het een bug in Flash of Firefox is is mij verder niet bekend. Vziw helpt het toevoegen van een z-index aan de div waar de banner inzit of een hele hoge z-index aan de div van het menutje hier niet tegen. Desalniettemin is de issue bekend, maar door de relatief kleine impact (zo vaak is daar geen banner en zo vaak heb je die sub-submenutjes ook weer niet nodig en het treedt ook nog eens alleen in firefox onder linux op) heeft het nog geen hoog genoege prioriteit gekregen om nog een keer uitgebreid onderzocht te worden

ik had anders onder de oude frontpage ook wel eens dat het menu achter de banner bleef zitten of zelfs dat menu's overmekaar uitvouwden. het gebeurde niet vaak en het had wel iets weg van een race-conditie.
onder de oudere versie's van FF1.5 gebeurde het vaker dan onder de nieuwere. onder FF2.0 heb ik het nog niet zien gebeuren. IE5.5 heb ik het toevallig een keer zien doen en IE6 of 7 gebruik ik niet dus dat weet ik niet zeker.
onder Opera heb ik niet gezien dat de menu's achter de banner openvouwden maar wel dat een menu achter het vorige menu openvouwde, maar ook dat was sporadisch als je te snel door de menu's ging.
kortom, ik heb het niet correct openvouwen van de menu's zien gebeuren in FF1.5, IE5.5 en Opera(weet zo niet precies welke versie, laaste uit november 2006 in iedergeval). IE6 of 7 weet ik niet, maar zou kunnen. zoveel verschilt 5.5 hier niet van. bij leek het vaak op een race-conditie om wie de hoogste Z-index kreeg. een F5 refresh loste het probleem altijd op.
bug of geen bug, het meegeven van een Z-index zou netter zijn en is volgensmij goed te doen door een simple javascript functie met een Z-index counter. elke layer roept die functie en krijgt de Z-index uit die counter plus 1. op die manier is het voor welke browser dan ook altijd duidelijk welke layer de hoogste Z-index heeft. behalve die met een brakke CSS of javascript implementatie.