verschil P5B's

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:07
Beste Tweakers.

Ik zit te twijfelen tussen twee moederborden, maar zie geen verschil in specs, maar wel in prijs...

de Asus P5B - E €135
de Asus P5B - Plus vista edition €155

Waar zit dat prijsverschil in? Iemand een idee?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Kijk dan gewoon even op de site van Asus:

P5B-E
P5B-Plus Vista Edition

[ Voor 38% gewijzigd door Rone op 06-06-2007 11:12 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:28
msschien een paar s-ata aansluitingen meer of een andere geluidschip, of in het ergste geval alleen het woordje ''vista''. ik zou zeggen kijk even bij de specificaties

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:07
Maar is de Vista Edition echt zoveel beter? Ik bedoel.. Is het het extra geld waard?

Edit:
Ik ga er voornamelijk mee overklokken

[ Voor 22% gewijzigd door CarJunkyXL op 06-06-2007 11:16 ]

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
m.lammers schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:14:
Maar is de Vista Edition echt zoveel beter? Ik bedoel.. Is het het extra geld waard?

Edit:
Ik ga er voornamelijk mee overklokken
Dan is er nog wel wat voor te zeggen, de plus heeft namelijk All High-quality Conductive Polymer Capacitors, volgensmij kunnen die beter tegen hoge belasting/temperaturen.

Verder is het bord mooi zwart ;).

Ik heb zelf de plus niet vista versie, volgensmij zijn die eigenlijk t zelfde.
Maar overclocken vind ik bij dit bord minder handig. Zo heeft i een fsbwall (afhankelijk van welke cpu heb ik tot nu toe ondervonden) en zijn een aantal instellingen heel vaag. Link speed van pci-e ineens terug naar 1x bij koude start(fsb400) en ongeveer 1 op de 10 keer opstarten was de link speed wel goed. En bij andere was dit te verhelpen door de pci-e bus niet op 100 maar op 105 te locken, bij mij deed 95 het over het algemeen het best.
Verder klopt er geen hout van de voltages bij mij, als ik hem op auto zet dan krijgt i 1.5 ipv 1.35, en dan was de overclock ook stabiel. Stel ik hem handmatig in op (wat voor mij hoger leek) 1.4 boote i niet. Via de monitor in de bios ben ik er dus achter gekomen dat er niet veel van klopt. Daarnaast moet je de spd instellingen bij dit bord vast zetten met de hand anders kloppen ze ook vaak niet bij het overclocken.

Charmes van dit bord zijn wel de raid mogelijkheden(en het daarbij niet hoeven te gebruiken van jmicron of diskettes bij vista). Verder erg stabiel en snel

I, for one, like Roman numerals

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat gewoon op de website van de fabrikant :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.