Toon posts:

Home cinema in kamer

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ben van plan om deze grote vakantie een aantal dingen in mijn kamer te veranderen. Ik ga mij een flatscreen tv en dvd speler aankopen. Hierbij heb ik natuurlijk nog boxen nodig. Ik dacht hierbij aan de Logitech Z-5500 maar ik moet zeker weten dat ik hierbij mijn tv en dvd speler kan aansluiten. Om mijn laptop op aan te sluiten heb ik nog een andere geluidskaar tnodig in mijn laptop. Ik heb een nieuwe kaart gevonden van Creative de X-Fi Extreme audio notebook. Heeft hier iemand ervaring mee? of is de Audigy 2ZS ook goed icm met de 5500. Graag had ik dan nog eens geweten wat de optimale posities zijn voor de boxen te plaatsen om een mooi surround te hebben.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Hartelijk dnak,
Derry

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:58:

Ik ben van plan om deze grote vakantie een aantal dingen in mijn kamer te veranderen. Ik ga mij een flatscreen tv en dvd speler aankopen. Hierbij heb ik natuurlijk nog boxen nodig. Ik dacht hierbij aan de Logitech Z-5500 maar ik moet zeker weten dat ik hierbij mijn tv en dvd speler kan aansluiten.
Let op welke uitgangen je DVD speler heeft. Ik weet niet precies wat er bij een Z-5500 ingaat, maar dat gaat waarschijnlijk optisch. Verder hangt het ook van je DVD speler af welk signaal je naar je TV gaat sturen. Ouderwets Scart of wil je je signaal gaan upscalen ?
Om mijn laptop op aan te sluiten heb ik nog een andere geluidskaar tnodig in mijn laptop. Ik heb een nieuwe kaart gevonden van Creative de X-Fi Extreme audio notebook. Heeft hier iemand ervaring mee? of is de Audigy 2ZS ook goed icm met de 5500.
Volgens mij heb je niets aan dat kaartje als je een 5.1 signaal wil uitsturen. Tegenwoordig bestaan er niet zoveel externe devices meer die dat kunnen. Heb hier laatst nl. nog voor gekeken en het aanbod is schaars omdat laptops tegenwoordig ook een digitaal signaal kunnen uitsturen.
Graag had ik dan nog eens geweten wat de optimale posities zijn voor de boxen te plaatsen om een mooi surround te hebben.
Over dit en het andere bovenstaande is er verder genoeg hier te vinden. Succes :)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

De Z-5500 heeft zijn eigen decoder. De meeste DVD spelers hebben wel een digitale uitgang en deze kun je gewoon op je z-5500 aansluiten. Je televisie zul je waarschijnlijk gewoon analoog aan kunnen sluiten.

Ikzelf heb de voorganger in mijn huiskamer staan. De z680. Deze heb ik digitaal aangesloten op de DVD speler en de digitale TV decoder (de eerste via coaxiaal, de tweede optisch). Verder heb ik mijn tv ook nog analoog aangesloten, maar dit is alleen voor wanneer er nog een video bekeken wordt.

Het bevalt wel, maar besef wel dat de boxenset eigenlijk een computerboxenset is. Deze zijn niet voor een dergelijk grote ruimte bedoeld. Ze voldoen goed en de prijs kwaliteit verhouding is ook goed, maar optimaal vind ik het niet. Het geluid bij films en tv is uitstekend, maar bij het afspelen van muziek vind ik dat er teveel lage tonen in zitten en de miden tonen wat missen.

--edit--

Waarom heb je een nieuwe geluidskaart voor je laptop nodig? Veel laptops hebben tegenwoordig ook wel een optische uitgang. Waarvoor wil je je laptop gaan gebruiken? Het afspelen van films of gamen.

[ Voor 10% gewijzigd door Janoz op 06-06-2007 11:31 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
mijn huidige geluidskart ondersteunt enkel 2.1 he is een SoundBlaster-Pro (dit staat toch op de site)De boxen zullen vooral gebruikt worden voor films en muziek. Eerst was ik van plan om dit te kopen:
http://www.bestelict.nl/p...357%25252f12/?origin=ciao

Maar ik weetniet of ik hier mijn laptop op aansluiten. Ik wil goede surround hebben warop ik mijn laptop kan aansluiten. Van de Z5500 is het zeker datik dit kan maar dan en ik bang dat kwaliteit zal onderdoen voor die van Philips maar kan ik dan hier terug een laptop op aansluiten. Ik ga er lang over doen om een beslissing te nemen omdat ik echt wel de beste keuze wil maken. Ik ben wel nogal noob op dit vlak daarom dat ik mijn lidmaatschap heb aangevraagd.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2007 13:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn mijn aansluitingen die moglijk zijn op mijn laptop:
1 x PC Card slot (Type II)
1 × RJ-11 jack for modem
1 × RJ-45 jack for Ethernet
1 × DC-in jack for AC adapter
1 × external VGA port
1 × microphone-in jack
1 × speaker/ headphone/ line-out jack
4 × USB 2.0 ports
1 × Infrared (FIR) port
1 x IE

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Owh, als je het beste wilt dan moet je geen computerboxensetje in je huiskamer zetten. Hoewel de logitech set kwalitatief best in orde is, is hij niet voor dergelijke grote ruimtes bedoeld (tenzij je een piepklein huiskamertje hebt). Wat je wel moet doen is gewoon een goede surround instalatie regelen (afhankelijk van budget) en zorgen dat je een geluidskaart regelt met een digitale uitgang (spdif, coax of optisch). Deze kun je gewoon aansluiten op de meeste systemen die het niveau 'alles in 1 instap model' overstijgen.

Even naar de philips gekeken. Deze heeft een digitale ingang en een analoge ingang. Je laptop kun je er nu rechtstreeks op aansluiten, maar dan heb je alleen stereo of dolby prologic 2. Als je een geluidskaart kopt met een digitale uitgang kun je deze ook op de philips aansluiten, en dan heb je (afhankelijk van hetgeen je afspeeld) echt 5.1 geluid. Of de philips beter is dan de logitech durf ik niet te zeggen. Het philips apparaat is wat ik zou scharen onder de 'alles in 1 instap model' category. Er zit immers ook een dvd speler en AM/FM radio bij in.

Als je iets beters wilt dan de logitech set zou ik eerder voor een losse versterker en los gekochte luidsprekers gaan eigenlijk.

[ Voor 39% gewijzigd door Janoz op 06-06-2007 13:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
dit is voor in mijn kamer bedoeld (4X4m) en dus zoiezo moet ik een andere geluidskaart stke wil ik 5.1 de Creative Audigy 2ZS notebook?

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Voor het kijken van films hoef je helemaal geen dure geluidskaart te kopen als je alles digitaal aansluit. Het zou zelfs kunnen dat je laptop al gewoon een digitale uitgang heeft (het is daarom handiger om gewoon het type/merk van de notebook te geven ipv een opsomming van de poorten)

Volgens mij moeten er wel oplossingen te vinden zijn voor E10 oid.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik heb eens ff snel rondgekeken. Hier heb je een usb ding die wel voor onder de E25 te vinden is. Ja, ik weet dat het sweex is en dat dat niet een al te best merk is, maar zolang je enkel de digitale aansluiting gebruikt is er geen last van kwaliteits verlies. In dat geval is het puur het doorgeven van bitjes en daar kan weinig fout mee gaan. Bij geluid zit het kwaliteitsverlies voor het grootste deel in de kwaliteit van de D/A convertors, maar in jouw opstelling maak je gebruik van de kwaliteits D/A convertors in je logitech setje.

Verwijderd

4×4 kamertje zijn die logitech boxen zat. daar komt flink wat geluid uit.. watvoor geluidskaart je PRECIES nodig heb kan ik niet zo 123 zeggen (heb beetje haast nu) daarnaast kosten ze nu 270 euro bij alternate.nl . wat toch wel redelijk goedkoop is vind ik. Als je nagaat dat je voor een gewoon home cinema setje al snel veel meer kwijt bent (versterker+ 5 boxen+ sub) vooral als je een beetje kwalitatief goed merk wilt hebben (KEF <3)

terwijl je op je z5500 gewoon alles kan aansluiten. volgens de logitech site. Geluidskaart hoeft niet super duur te kosten..als je digitale uitgangen erop heb is het al genoeg vind ik :)

over het opstellen van je 5.1 setje kan je het beste gewoon de standaard dingen aanhouden. dus:

jij in het midden. links en rechts van je tv de linkse en rechts front speaker. en zelfde achter je alleen dan met je achter speakers :) (spreekt voor zich)

de center speaker zet je zoals de naam al is gewoon recht voor je neus. dus onder/op je tv.

de sub kan je het beste beetje ver van je af zetten (voller geluid vind ik zelf) en het is ook verschil als je de sub tegen/bij de muur zet. in hoek van je kamer. onder tafel/bureau. Gewoon net zo lang verplaatsen tot jij vind dat hij het beste staat ;)

daar zijn verschillende websites voor te vinden voor meer tips :)

hou er wel rekening mee dat de sub een eindje van je computer+tv+ eventuele externe hardeschijf moet staan. maar dat staat als het goed is in de handleiding van het setje :)

veel succes!

Verwijderd

Topicstarter
Janoz schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 16:40:
(het is daarom handiger om gewoon het type/merk van de notebook te geven ipv een opsomming van de poorten)
Acer Aspire 1670

@ Dragon: bedankt vor die informatie

dus die Audigy 2ZS van creative moet volstaan als geluidskaart

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2007 17:38 ]

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Ja, maar een erg dure oplossing.
De sweex is in jouw geval net zo goed, zit geen kwaliteitsverschil tussen de sweex en de creative, mists je hem digitaal aansluit.

Portfolio

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08-2025
Welk type pc-card moet er in je laptop. Ik heb hier nog een oude Audigy 2 ZS liggen die niet meer in mijn huidige laptop past omdat dat een nieuw pc-card slot is.
Als je geïnteresseerd zou zijn zal ik je wel even mailen.

(Het oude type is gewoon een rechthoek en het nieuwe type is een rechthoek met een hoek uit.)

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Pagina: 1