Toon posts:

Veel Lawaai

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Er komt de laatste tijd veel lawaai uit mijn systeemkast. Ik heb de kast open gemaakt en alles schoongemaakt. Harde schijf geformateerd en windows erop nieuw op. Maar nog steeds geen verbetering?? Waar zou het aan kunnen liggen? Moet ik mijn moederbord updaten of iets dergelijks.

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-01 13:00
Heb hier ook last van gehad. Lawaai lijkt me niet van je moederbord af te kunnen komen... Hoogstens van iest met bewegende onderdelen zoals een fan of een hardeschijf of een cd drive... Bij mij was het de fan van me SouthBridge dacht ik. Ik heb deze vervangen en het lawaai was weg... Had ook eerst het fannetje schoon gemaakt maar bleef lawaai maken...

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Vaak zijn de case fans lawaaiig en je CPU als je niet de juiste instellingen hebt in je bios.

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:42:
Harde schijf geformateerd en windows erop nieuw op. Maar nog steeds geen verbetering?? Waar zou het aan kunnen liggen?
Whaha, wilde je daar mee bereiken dat het geluid minder werd :+

[on-topic]
Waarschijnlijk komt het geluid van één van de fannetjes in je kast. Maak de kast open, en zet de comptuter aan. Houd nu één voor één *HEEL VOORZICHTIG* je fannetjes tegen ( niet meer dan een paar seconden, anders kan je PC automatisch uit gaan ). Wordt het lawaai minder, dan weet je welke fan de boosdoener is, en kan je die gaan vervangen.

[ Voor 6% gewijzigd door Tomfish op 06-06-2007 18:07 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Helaas, maar op deze manier wordt het er niet minder op. ;) Je PC bestaat uit genoeg onderdelen. Als Tweaker zal je zelf, door goed te luisteren met je kast open, een heel eind komen met het vinden van de bron. Vaak zijn het FANs die een lawaai maken overigens.

Ik raad je aan wat te verdiepen in de materie, wat we wel van je verwachten hier op GoT. Zie ook: De FAQ. :)

Dit topic is gesloten.