[XP]PC speaker driver

Pagina: 1
Acties:
  • 427 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Sinds kort zijn ze op mijn stagebedrijf over gegaan op VoIP. Allemaal leuk en aardig, maar zodra er iemand belt hoor je niets als je de headset niet op hebt. Nu is het mogelijk om met Skype de pc speaker als output device te gebruiken voor de beltoon. Dit is precies wat wij willen. Alleen wordt er hier een Cisco product gebruikt. Bestaat er iets als een geluidskaart driver waarmee de pc speaker wordt aangestuurd?

Ik heb op google/GoT gezocht, maar kon niet echt wat bruikbaars vinden. De driver van Microsoft (speak.exe) lijkt ook niet te werken.

• Reb87
  • Niet online
-kan weg-

[ Voor 98% gewijzigd door Reb87 op 06-06-2007 10:54 . Reden: Argh, dubbelpost :( ]

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-03 20:21
Deel je oplossing even...

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Kan je geen luidsprekers kopen om deze dan aan te sluiten via de geluidskaart van je PC ?
Ik weet anders geen oplossing...
Oh, @Reb87 : -kan weg- ????

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Reb87
  • Niet online
Jongens, wel de "reden" lezen... ;) Ik heb nog geen oplossing

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:56

steveman

Comfortabel ten onder

Doet de pcspeaker het überhaupt wel? ff booten zonder tobo aangesloten, piepjes luisteren.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:11

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het enige wat ik weet om die pc speaker aan te roepen is via een system-call. Bijvoorbeeld system beep of zo. Er is een api voor, dat weet ik wel, maar dat moet dan in het programma geschreven worden. Misschien een programma schrijven die de call afvangt voor het afspelen van de ringtone en dat doorstuurt naar de pc speaker. Ik weet het anders ook even niet.
Petervanakelyen schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 15:29:
Kan je geen luidsprekers kopen om deze dan aan te sluiten via de geluidskaart van je PC ?
Ik weet anders geen oplossing...
Dat wordt een beetje duur (speakersetje per computer) en niet echt handig. Hoor je verschillende mensen door elkaar tijdens een gesprek met meerdere mensen in dezelfde ruimte. Tevens denkt iedereen dan dat hij/zij gebelt wordt.

Commandline FTW

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:53
Dit al geprobeerd ? http://66.102.9.104/searc...safe=vss&client=firefox-a
Hmm, lijkt erop dat de speaker gewoon niet aan te spreken is ; in mijn dev.manager staat ie gewoon geinstalleerd. alleen als je op driver details klikt zegt ie dat er geen drivers geinstalleerf of geladen zijn :?

[ Voor 35% gewijzigd door MEN-O op 06-06-2007 22:22 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

MEN-O, dat zegt niets. Bij mij staat hetzelfde en mijn speaker doet het wel degelijk. Als je tevens driver details neemt, krijg je de melding dat er geen drivers nodig zijn, of geladen. Denk het eerste.

Commandline FTW

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:53
Ow.. wil het zelf eigenlijk niet gebruiken, maar ben nu ook wel benieuwd, met welk progje kun je de uitvoer naar pc speaker veranderen ? Met winamp lukt het me niet.
Mijn speaker doet het zeker, alleen onder XP heb ik em eigenlijk nooit gehoord, onder het googlen kwam ik wel iets tegen over iemand die (ongewild) alle geluiden uit de pc-speaker kreeg. (ook mp3's etc).
Ook zag ik dat . als je in de dev.manager 'show hidden devices' aanvinkt, je dan bij non plug and play drivers - beep kunt configgen, ik heb de opties automatic,boot, demand, system en disabled.
Wat het nu precies doet... geen ID. :>

Ach, precies wat Hero of time zegt dus, eigenlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door MEN-O op 06-06-2007 22:41 ]

• Reb87
  • Niet online
MEN-O schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:11:
Dit al geprobeerd ? http://66.102.9.104/searc...safe=vss&client=firefox-a
Hmm, lijkt erop dat de speaker gewoon niet aan te spreken is ; in mijn dev.manager staat ie gewoon geinstalleerd. alleen als je op driver details klikt zegt ie dat er geen drivers geinstalleerf of geladen zijn :?
Ja, deze had ik ook geprobeerd. Volgens mij is dat helemaal geen driver voor een pc speaker maar gewoon voor een Alsa geluidskaart... Ik heb wel een aantal programma's gevonden die wave e.d. via de pc speaker af kunnen spelen. Het klinkt wel heel apart, meer een soort kreunende pc. ;) Maar helaas nog steeds geen werkende driver. :(

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zoals eerder gezegd, het is geen driver wat je gebruikt maar en system API call. De PC speaker staat tenslotte onder system devices, niet onder sound, video and game controllers. Als je daar nou eens naar gaat zoeken ipv een driver die niet bestaat, kom je een stuk verder. Mocht iemand toch een 'driver' voor de speaker hebben, dan is het niets meer dan een API call.

Commandline FTW

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03 10:32

KatirZan

Wandelende orgaanzak

voor windows 3.11 (ja, windows for workgroups) was er een driver die geluid reroute via de pc-speaker voor als je geen geluidskaart had....

ik weet niet of dit iets is, maar zo'n driver zal vast nog wel te vinden zijn voor windows xp...

Wabbawabbawabbawabba

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Je wilt dus op een of andere manier "beep.sys" aanspreken.
Het eenvoudigst is een Opdrachtprompt openen en dan CTRL-G (Enter)
Of "echo ^G" (CTRL-G) en enter.
Als er een optie is om bij een oproep een extern programma te starten, kun je dat dus daaraan koppelen.
Overigens kun je de speaker met "net stop beep" en "net start beep" softwarematig uit en aan zetten.

500 "The server made a boo boo"

Pagina: 1