Netwerk via USB

Pagina: 1
Acties:

• _Guevara_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik wil graag een netwerk maken tussen een laptop en een desktop via een usb poort. Dit omdat de laptop en het werkstation op twee verschillende domeinen zijn aangesloten via de netwerkkaart.

Op beide systemen gaat vmware workstation draaien. Om de resources te verdelen draait er bijvoorbeeld een 2003 machine op de pc en een xp machine op de laptop. Deze wil ik dan over een prive netwerk met elkaar laten "praten". Nu is het mogelijk om in Vmware een systeem te koppelen aan een physieke adapter.

De verbinding hoeft niet super snel te zijn als het maar werkbaar is. Nu vroeg ik mij af of dit bijvoorbeeld met een Usb link kabel mogelijk is. Ik weet dat je data kan overzetten maar wordt er dan een ook netwerk adapter aangemaakt op beide systemen. Als dit met speciale software gaat en dus niet met een virtuele adapter (in je netwerk omgeving) kan ik deze niet toewijzen in vmware. Het moet dus net zijn of het een gewoon netwerk is.

Iemand hier ervaring mee?

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:50
Ik zou het anders aanpakken.

Laat de VMwares geen onderdeel zijn van het domein.
Maar gebruik een unieke workgroup voor deze images.
Zet vervolgens de netwerkkaart van VMWare in bridge mode en DHCP.

Op deze manier krijgen de VMWare stations wel een IP adres uit het betreffende domein.
Maar zijn ze geen onderdeel daarvan.

Daardoor kunnen ze met elkaar praten zonder de ballast van een domein controller (o.i.d.)

[ Voor 4% gewijzigd door Airw0lf op 06-06-2007 11:19 ]

makes it run like clockwork

• _Guevara_
Het domain waar het systeem op zit heeft geen dhcp. Die van de laptop wel. Het liefst wil ik helemaal geen data van de vm's over het netwerk heen sturen. En een unieke workgroep gaat niet werken. In VMware zal een domein gemaakt worden en bijvoorbeeld een PXE server ingericht worden. Dit wil ik natuurlijk niet over het gewone "lan" laten lopen. Beide systemen hebben ook een verbinding na het netwerk nodig voor andere werkzaamheden die helaas tegelijk uitgevoerd worden.

Vandaar mijn optie om een "private" netwerk op te stellen puur voor de vm's om er zeker van te zijn dat er geen DHCP en PXE zaken over het lan gaan.

• _Guevara_
Niemand die zo'n kabel heeft en weet of er op beide systemen een extra netwerkkaart zichtbaar wordt?

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:50
Je kan ook een tweede netwerk kaart in je systemen stoppen.
Is vrijwel zeker goedkoper dan zo een USB kabel.
En bovendien flexibeler - je kan je test omgeving makkelijk uitbreiden met meer werkstations door ze via een tweede netwerkkaart op te nemen in een apart netwerk met zijn eigen domein controller, DHCP, DNS e.d.

makes it run like clockwork