Gezocht: Software voor kassa-pc *

Pagina: 1
Acties:
  • 886 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ghizmo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-12-2023
Hey daar tweakers!:D

Ik heb een vraagje. En het gaat over Kassa Software!

Weet iemand Kassa-software die heel simpel is?

Echt zo simpel dat we een beetje typen, een prijs invoeren, vervolgens op een knop klikken genaamd bon printen (of iets dergelijks) En dan word er een bon uitgeprint met datgene wat getypt is en de prijs.
Dus echt helemaal geen boekhouding, of klantinvoer, geen enkel soort van beheer.

Het moet ook op een computer geïnstalleerd worden, systeem hebben we al bij elkaar geschraapt, specs weet ik zo niet, maar kan er gerust vanuit gaan dat de computer het aankan. :)

ghizzy

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:02
En wat heb je zelf al uitgezocht? Budget? Welk besturingssysteem?
Een beetje zelfonderzoek wordt wel op prijs gesteld :).

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

• Ghizmo
Oja mijn excuses, ik zit nu al bijna 1½ uur op google te zoeken :P
Zie en ben alleen maar systemen tegen gekomen met relatiebeheer etc etc.

O/S is natuurlijk wel weer XP SP2
Budget, niet veel hoger als 300-400 euro ... Dus redelijk laag ja, maar ik vind dan ook te gek als je 1000 euries moet betalen voor een systeem dat maar 1 of 2 dingen door voert.

EDIT:
Zou dit zijn wat ik zoek: http://www.comcol.nl/detail/50369.htm

alleen staat hier ook weer verkoop registratie, en dat willen we dus ook niet.

Er staat dan ook wel weer voorraadbeheer, en dat soort modules willen we er gewoon nog niet eens in hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door Ghizmo op 06-06-2007 09:35 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Wat je vraagt is dermate simpel dat ik me afvraag of de meest eenvoudige oplossing geen aangepast Word of Excel sjabloontje is.
Voor dat bedrag wil ik zelfs nog wel even een sjabloontje in elkaar hengsten voor je :+

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Ghizmo
haha,

het moet nog wel op een bon uitgeprint worden :P

Voorbeeld: Komt klant binnen, die verhuren wij iets.
Wij verhuren dit dat zus,

prijs = €##,##

Print

Bon komt eruit, etc etc

Bonnen zijn wel geen A4 formaat, maar dat wist je denk ik ook al. :)

Het liefst wil ik liefst ook iets dat 'erkend' is, gewoon gemaakt door een bedrijf dus. Zodat er geen gezeur kan komen van: Ik vertrouw het niet, nooit van gehoord zoek maar iets anders.

[ Voor 26% gewijzigd door Ghizmo op 06-06-2007 09:51 ]

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 08:18
Je kan gewoon een bonprintertje aanschaffen en op printen, moet je alleen even een sjabloon maken met het formaat van de bon. - breedte van het papier dus...

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Verwijderd

Word en Excel kunnen gewoon omgaan met afwijkende formaten hoor. Ik weet alleen niet hoe het zit met de dynamische lengte van je bonnetje, maar dat zal vast geen punt zijn. Als nodig laat je Lustucru ook een paar macro'tjes erin stouwen.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2007 09:53 . Reden: Grammatica ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Er zijn genoeg kant-en-klare kassasystemen beschikbaar :)

Zoek eens op horeca automatisering; dat gaat je een hoop relevante hits geven ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:35
Ghizmo,
je vergeet alleen wel dat zo'n systeem ondersteuning heeft en je dus voor problemen altijd contact op kan nemen.
Het is dus niet alleen de aanschaf van zo'n programma, er komt vaak nog veel meer bij kijken.
Daarnaast, moet het gekoppeld worden aan de kassa en desnoods aan het voorraadbeheer?
Er zit in zo'n programma meer dan alleen die 2 dingen die jij wilt.

Veel winkels koppen een papieren bonnenboekje en schrijven het gewoon op.

Maar digitaal is er in Words/Excel zat te bakken wat hetgeen doet dat jij wilt.
Wat hierboven al gezegd is, zoiets is makkelijk te schrijven.

Ik zou zelf het aanbod aannemen eigenlijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Arunia op 06-06-2007 09:56 ]

• Ghizmo
ok ...

Wel is het zo dat mijn baas het nog vandaag op z'n bureau verwacht, of tenminste iets dat hij het zelf door kan kijken. dus vraag ik mij dan af: Heb je die zo al bij de hand liggen dan? xD

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:41

DataGhost

iPL dev

Ghizmo schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 09:57:
ok ...

Wel is het zo dat mijn baas het nog vandaag op z'n bureau verwacht, of tenminste iets dat hij het zelf door kan kijken. dus vraag ik mij dan af: Heb je die zo al bij de hand liggen dan? xD
Ik denk dat je in de 7-8 resterende uren van 'vandaag' best iets moois in elkaar kan zetten met een beetje moeite :) Ik weet trouwens niet hoe krachtig Excel/Word zijn hierin, maar ik heb een tijdje terug een informatiesysteem voor een fictief ziekenhuis moeten maken in Access. Als je er een beetje in thuis bent kan je een heel mooi kassa-systeem maken.

• Arunia
Deze al gezien?
http://pages.prodigy.net/daleharris/pos.htm
gratis.
Overigens mijn search string in google: "cash register software".
Geen idee of de taal een groot probleem zal zijn.
Er is overigens ook een betaalde versie van, maar weet niet of dit gewoon een free versie is die gemaakt is door anderen.

Linkje naar google: http://www.google.nl/sear...h+register+software&meta=

[ Voor 12% gewijzigd door Arunia op 06-06-2007 10:05 ]

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Moeten de gegevens ook worden bewaard, of is het alleen invoeren als de klant er staat en dan gelijk printen en that's it?

• Ghizmo
Yup.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Yup wat?

Als jouw baas vandaag iets op zijn buro wilt zien en dit niet eerder aan jou is gevraagd is dat erg onredelijk. Je krijgt daardoor niet eens de kans om zelf iets uit te zoeken.

Een Kassa systeem dat alleen bonnen print en waar verder dus niets achter hangt getuigt van een slechte administratie.

ARME AOW’er

• Ghizmo
Ik vind het niet erg, als ik niks vind is het niet mijn probleem maar het zijne. ;)
We hebben het hier erg druk, en hebben nu al een week geen tijd gehad om verder te gaan met dit gebeuren, en aangezien we dat vandaag wel hebben krijg ik dus de opdracht iets te zoeken.

Het moet natuurlijk ook de kassalade enzo ondersteunen, maar ik zoek gewoon nog even verder voor de zekerheid, misschien is er een programma waar alles gewoon inzit, maar waar ik gewoon de modules van gebruik die we willen gebruiken. En die ook nog gratis is. :)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:08
Kan je niet beter proberen om de complete situatie even goed in kaart te brengen? Dus even uitzoeken hoe de bonnen dan in de administratie verwerkt moeten worden, hoeveel tijd/geld dit kost, en wat het kost om een complete kassa aan te schaffen?

• Ghizmo
De Kassa computer hebben we al.
De bonnen moeten gewoo ingetypt worden en dan printen en dan als kassabon uit dat kassabon printertje komen.
De bonnen moeten dan ergens opgeslagen worden, en dan aan het einde van de dag nog een keer uitgeprint worden zodat Administratie ermee bezig kan.

Logischerwijs komen er wel artikelen in te staan, want zonder artikelnummers kan er niks verkocht worden.
En wat er dus op die bon moet komen te staan is het aantal, artikelnr, omschrijving, prijs p/s totaal prijs. etc etc

Programma moet kassalade kunnen openen, en aangestuurd worden naar het kassbon printertje natuurlijk.

Geld - Liefst gratis natuurlijk, maar 300-400 toch wel uiterste.
Tijd, vandaag .. maar dat word denk ik toch wel uitgerekt naar morgen aangezien we weer weg moeten deze middag.

• Arunia
Heb je nou al gekeken naar het programma wat ik aanhaalde bovenin? Volgens mij kan die software dat allemaal op misschien de lade na.

Overigens ben ik bang dat je onder de 1000 euro vrij weinig programma's zult vinden die dat allemaal kunnen.
Daarnaast kun je net zo makkelijk zelf op een knop drukken dat de kassalade open gaat. Maar dat zou je dan moeten bekijken of dat mogelijk is.

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ghizmo schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:46:
De Kassa computer hebben we al.
De bonnen moeten gewoo ingetypt worden en dan printen en dan als kassabon uit dat kassabon printertje komen.
De bonnen moeten dan ergens opgeslagen worden, en dan aan het einde van de dag nog een keer uitgeprint worden zodat Administratie ermee bezig kan.

Logischerwijs komen er wel artikelen in te staan, want zonder artikelnummers kan er niks verkocht worden.
En wat er dus op die bon moet komen te staan is het aantal, artikelnr, omschrijving, prijs p/s totaal prijs. etc etc

Programma moet kassalade kunnen openen, en aangestuurd worden naar het kassbon printertje natuurlijk.

Geld - Liefst gratis natuurlijk, maar 300-400 toch wel uiterste.
Tijd, vandaag .. maar dat word denk ik toch wel uitgerekt naar morgen aangezien we weer weg moeten deze middag.
Door even goed het proces te analyseren kan je het een stuk efficienter opzetten. Waarom dingen invoeren en printen en dan later weer door een andere afdeling weer laten invoeren. Als je nou ervoor zorgt dat de eerste invoer ook beschikbaar is voor de andere afdeling, dan scheelt dat je weer werk.
Ik denk dus dat je toch met een database aan de slag moet gaan om het goed op te zetten.
Ik weet niet of het de bedoeling is dat ik het hier plaats, maar als je me mailt op aiwa1608-apestaartje-hotmail.com, dan kunnen we kijken of we eruit kunnen komen dat ik de opdracht voor je uitvoer (vanuit mij eigen toko). Dan beginnen we eerst met een analyse van wat er nou precies moet komen, want volgens mij is dat ook niet helemaal duidelijk.

• Ghizmo
ik heb ernaar gekeken ja.
Mening:

Kassasysteem is nog niet geïnstalleerd en alles, dus kan hem ook niet voluit testen.
Instellingen enzo allemaal doorgekeken.

Hopelijk print hij het ook uit in NL nadat ik de layout heb veranderd, maar valt niet te testen op het moment. Voor zo ver ik er door heen heb kunnen gaan en heb kunnen testen ziet het er goed uit. Mijn collega roept hier nu al:"Troep" maar die zegt dat altijd, dus moeilijk om te weten of hij het nou meent of niet. :)

Nadeel: Hij draait niet goed op Vista, blijft regelmatig hangen, gelukkig zal hij wel op XP draaien waar het wel goed op draait, als we het gaan gebruiken.

Ik kan hem dus ook niet ff testen op een printer, want dan is de layout gewoon compleet anders als dat van een kassabon ...

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

offtopic:
Ik voer even een titelfixje uit :)

Signature

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:16
Mercator is een open source Java point-of-sale systeem: http://sourceforge.net/projects/mercator/

• Ghizmo
Heel erg bedankt voor jullie hulp allemaal!

Mottebelke ik zal die mercator nog eens door kijken, ik las al dat het 'bijna' niet mogelijk is om mercator op Windows te installeren, maar ik ga het gewoon toch even uit proberen. Het is menig ander mensen ook gelukt ,misschie ndat i ker ook uit kom :).

Anders heb ik mijn baas al overgehaald om het gewoon simpel te houden, Access formulier, of Word document zoals eerder gezegd in de topic.

ghiz
Pagina: 1