Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Screening MIVD en nooit meer iets van gehoord.

Pagina: 1
Acties:
  • 5.683 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb 3 maanden geleden een pak documenten in moeten vullen tbv een screening door de MIVD (Militaire Inlichtingen en Veiligheids Dienst) voor een funktie binnen DTO (defensie telematica organisatie).

Ik heb daar helemaal NX op vernomen. Telefonisch is die club(MIVD) niet te bereiken en op Emails wordt niet gereageerd. In die emails vraag ik of ze me de conclusie van de screening kunnen toezenden.

Het (commerciele) bedrijf die bemiddelde voor de funktie heb ik al een stuk of 10 emails verstuurd met de vraag over hoe en wat. Krijg steeds een berichtje terug dat ze ermee doende zijn.
Het is ook aan dit bedrijf die ik de documenten heb toegestuurd.
Ik ben hier bijzonder ontstemt over. Ik voel me er niet prettig bij dat uitgebreide privacygevoelige informatie door de handen gaat van een commerciele club en dat er daarna 0.0 resultaat uitkomt.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat zijn mijn rechten als het gaat om de conclusie van een dergelijk onderzoek? Is het dom van me geweest om die documenten via personeelszaken van commerciele club te versturen?

Verwijderd

je heb dus gesoliciteerd voor een functie binnen DTO, een onderdeel van defensie blijkbaar, waarvoor logischewijs een screen nodig is.

die screenning wordt dan gecontrolleerd door de MIVD en die moet dan ook de toestemmnig geven lijktmij.

tot zover volg ik je nog, maar wat bedoel je met het 'bedrijf'. is dat iets in de trant van een contractor die door defensie wordt ingehuurd of iets in de richting van een jobcoach/detachering's bedrijf. dat maakt nogal uit omdat bij een 'contractor' het bedrijf wordt gescreen en niet alleen jouw als personeels lid.

in het geval van een jobcoach/detachering/uitzendburo/etc wordt jij gescreened en zijn hun slechts een hulpje aan de zijlijn. wat betreft die documenten zijn hun dan ook niet meer dan een doorgeefluik en lijkt het me dat het bij hun in de administratie is zoek geraakt. de MIVD heeft dan waarschijnlijk ook niks ontvangen.

daarnaast kunnen dit soort screenings best lang duren omdat bijvoorbeeld de MIVD jouw 'verklaring' moet vergelijken met bijvoorbeeld vorige werkgevers en ander instanties die op hun beurt weer de nodige vetraging veroorzaken. ik weet dit uit ervaring omdat mijn vader voor een TBS kliniek werkt en toen ook iets van 5 maanden moest wachten voordat deze de uitslag kreeg.

wat je het beste kun doen is een bevestiging krijgen dat ze er wel mee aan de slag zijn en dan gewoon rustig afwachten. ik denk dat screenings voor defensie wel wat strikte zijn dan voor TBS maar zorg dat je van hun op papier krijgt dat ze je documenten wel ontvangen hebben er er mee aan de slag zijn.

je had je gegevens natuurlijk ook altijd zelf naar de MIVD kunnen sturen mits het om een zelfstandige screening gaat. als een hele groep/bedrijf gaat gescreen dan moet je dus wachten totdat alle documenten zijn verzameld want die worden vaak gezamenlijk behandeld. duurt nog weer langer.

zorg in iedergeval dat je niet het contact verliest en zeker weet wat er met jouw documenten gebeurt.

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-11 23:28
Ik heb bij de voorloper van DTO als stagair gewerkt. Toen heette het nog Duyveman Computer Centrum (DCC). Als stagair moest ik ook een (lichtere) screening ondergaan, maar ook wel wat papieren moeten invullen. Er is verder geen gesprek geweest en niets meer gehoord. Misschien dat ze de screening op de achtergrond doen en pas als ze een vermoeden hebben dat er iets niet in de haak zit ze op de koffie komen om te babbelen.

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 17:03
Als het goed is, hebben ze een paragraaf opgenomen in je contract waar je bereid bent om mee te werken aan een screening. Indien dit niet zo is, mag je bezwaar maken tegen de screening. Tot zover heb ik ook nog niks vernomen van mijn MIVD screening. Ter zijner tijd zou je een brief moeten ontvangen als zij deze hebben aangevraagd, tenminste dat is mij verteld. Je manager krijgt alleen ja of nee te horen en niet waarom en dergelijke.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 08:57:
je heb dus gesoliciteerd voor een functie binnen DTO, een onderdeel van defensie blijkbaar, waarvoor logischewijs een screen nodig is.

die screenning wordt dan gecontrolleerd door de MIVD en die moet dan ook de toestemmnig geven lijktmij.

tot zover volg ik je nog, maar wat bedoel je met het 'bedrijf'. is dat iets in de trant van een contractor die door defensie wordt ingehuurd of iets in de richting van een jobcoach/detachering's bedrijf. dat maakt nogal uit omdat bij een 'contractor' het bedrijf wordt gescreen en niet alleen jouw als personeels lid.

in het geval van een jobcoach/detachering/uitzendburo/etc wordt jij gescreened en zijn hun slechts een hulpje aan de zijlijn. wat betreft die documenten zijn hun dan ook niet meer dan een doorgeefluik en lijkt het me dat het bij hun in de administratie is zoek geraakt. de MIVD heeft dan waarschijnlijk ook niks ontvangen.

daarnaast kunnen dit soort screenings best lang duren omdat bijvoorbeeld de MIVD jouw 'verklaring' moet vergelijken met bijvoorbeeld vorige werkgevers en ander instanties die op hun beurt weer de nodige vetraging veroorzaken. ik weet dit uit ervaring omdat mijn vader voor een TBS kliniek werkt en toen ook iets van 5 maanden moest wachten voordat deze de uitslag kreeg.

wat je het beste kun doen is een bevestiging krijgen dat ze er wel mee aan de slag zijn en dan gewoon rustig afwachten. ik denk dat screenings voor defensie wel wat strikte zijn dan voor TBS maar zorg dat je van hun op papier krijgt dat ze je documenten wel ontvangen hebben er er mee aan de slag zijn.

je had je gegevens natuurlijk ook altijd zelf naar de MIVD kunnen sturen mits het om een zelfstandige screening gaat. als een hele groep/bedrijf gaat gescreen dan moet je dus wachten totdat alle documenten zijn verzameld want die worden vaak gezamenlijk behandeld. duurt nog weer langer.

zorg in iedergeval dat je niet het contact verliest en zeker weet wat er met jouw documenten gebeurt.
Allereerst bedankt voor de antwoorden.

Met bedrijf bedoel ik in deze kwestie een uitzendburo. Wat me verbaasd is dat zo'n screening dus zo ontzettend veel tijd in beslag neemt. Lijkt me haast niet werkbaar voor zo'n club. En dat ik 5 maanden een beetjes steun loop te trekken in afwachting van de uitkomst lijkt me ook niet de bedoeling. Ik heb zoals gezegd 0.0 reaktie/bevestiging ontvangen dat de screening in uitvoering is of dat ze de documenten ontvangen hebben.
Waar ik aan denk is, omdat ik de documenten aan het uitzendburo heb gestuurd, dat ze daar al bekeken zijn en ze op basis daarvan de documenten niet voor de screening hebben overgedragen.
Als dat zo is hebben ze strafbaar gehandeld lijkt me.

Wat me nog het meest verwondert is dat ik 0.0 reaktie krijg op mails naar de MIVD. De eerste mail met mijn verzoek tot info heb ik een maand geleden al verstuurd.

Is toch raar of niet? Ik ben deze vorm van Non-communicatie absoluut niet gewend. Kan het zijn dat het uitzendburo aan een soort van voorselectie doet of ben ik dan paranoide?

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 09:02

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Kan soms wel 9 maanden duuren,

Beste film ooit

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-11 21:03

TrailBlazer

Karnemelk FTW

enigzins offtopic.
maar DTO ken ik als Duur Traag en Onbetrouwbaar

Verwijderd

als het uitzendburo de documenten nooit heeft doorgestuurd dan is het niet vreemd dat de MIVD niet reageert. die weten dan immers niets van een screening en hebben zo iets van 'waar heeft die het nouw weer over?

ik weet niet precies hoe het juridisch zit maar volgensmij mag het uitzendburo deze documenten zonder jouw toestemming inderdaad niet inzien. dit is iets tussen jouw en de MIVD en een uitzendburo is niets meer dan een administratief doorgeefluik.

als ik jouw was zou ik dus contact zoeken met dat uitzendburo om eens goed uit te zoeken wat er nou eigenlijk gebeurd is. zo'n screening heeft volgensmij dezelfde status als een medisch dosier bijvoorbeeld. niemand mag het inzien zonder jouw toestemming.

de screening duurt vaak zolang omdat er vele afzonderlijke instanties moeten worden geraadpleegd die vaak dan de archieven van enkele jaren geleden moeten doorzoeken, vaak met de hand, soms digitaal en de MIVD moet dus constant wachten op reacties.

dus dat gaat dan van, 'oh, meneer heeft 9 jaar geleden bij die gemeente gewerkt, even aan die gemeente vragen of ze het dossier nog hebben.'.

5 weken later ligt dan eindelijk dat dossier bij de MIVD. 'ah, dus meneer werkte toen samen met die persoon die, even vragen aan de gemeente waaraan ze precies werkten.'

6 weken later. 'zo, dus die meneer werkte samen met die persoon aan het opzetten van een sociaal-dienstverleningsproject samen met een bedrijf. even opzoeken wat voor contacten dat bedrijf nog meer heeft gehad met overheden.'

3 weken later. 'dus dat bedrijf is actief geweest met 5 verschillende gemeenten. eens even vragen wat voor activiteiten dat allemaal precies waren.'

9 weken later. 'dus dat waren allemaal soortgelijke maatschappelijke dienstverlenings projecten waarbij arbeidskans arme werden ingezet om een maatschappelijke bijdrage te leveren. even vragen wat dat dan wel niet precies mag zijn.'

4 weken later. 'ah. een honden uitlaatservice. case-closed. meneer is clean.'

en zo is de MIVD dan toch weer 27 weken oftewel bijna 7 maand aan het speuren of dat jij niet een infiltrant bent die uit is op geheim informatie. dat terwijl de meeste tijd eigenlijk de MIVD gewoon aan het wachten is todat de betrefende instanties hun archieven hebben doorgespit.

de MIVD is hier geen uitzondering, door de enorme versnippering van overheidenen zie je het zelfde terug in onderwijs/jeugdzorg/belastingdienst/UWV/gezondheidszorg you-name-it. ik noem Nederland dan ook wel eens 'de Burocratie der Nederlanden' i.p.v 'het koningrijk der Nederlanden'. zelfs de vorstin heeft een burocratische administratie waar je U tegen zegt. (stond laatst nog bij het oud vuil. Nova 2 weken terug ofzo)

dat de overheid hier eens gaat investeren in een goed en degelijk informatie systeem dan zou de MIVD met 1 middagje speurwerk al klaar zijn en kan de burger/militair aan de slag i.p.v 7 maanden te wachten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 13:59:
als het uitzendburo de documenten nooit heeft doorgestuurd dan is het niet vreemd dat de MIVD niet reageert. die weten dan immers niets van een screening en hebben zo iets van 'waar heeft die het nouw weer over?

ik weet niet precies hoe het juridisch zit maar volgensmij mag het uitzendburo deze documenten zonder jouw toestemming inderdaad niet inzien. dit is iets tussen jouw en de MIVD en een uitzendburo is niets meer dan een administratief doorgeefluik.

als ik jouw was zou ik dus contact zoeken met dat uitzendburo om eens goed uit te zoeken wat er nou eigenlijk gebeurd is. zo'n screening heeft volgensmij dezelfde status als een medisch dosier bijvoorbeeld. niemand mag het inzien zonder jouw toestemming.

de screening duurt vaak zolang omdat er vele afzonderlijke instanties moeten worden geraadpleegd die vaak dan de archieven van enkele jaren geleden moeten doorzoeken, vaak met de hand, soms digitaal en de MIVD moet dus constant wachten op reacties.

dus dat gaat dan van, 'oh, meneer heeft 9 jaar geleden bij die gemeente gewerkt, even aan die gemeente vragen of ze het dossier nog hebben.'.

5 weken later ligt dan eindelijk dat dossier bij de MIVD. 'ah, dus meneer werkte toen samen met die persoon die, even vragen aan de gemeente waaraan ze precies werkten.'

6 weken later. 'zo, dus die meneer werkte samen met die persoon aan het opzetten van een sociaal-dienstverleningsproject samen met een bedrijf. even opzoeken wat voor contacten dat bedrijf nog meer heeft gehad met overheden.'

3 weken later. 'dus dat bedrijf is actief geweest met 5 verschillende gemeenten. eens even vragen wat voor activiteiten dat allemaal precies waren.'

9 weken later. 'dus dat waren allemaal soortgelijke maatschappelijke dienstverlenings projecten waarbij arbeidskans arme werden ingezet om een maatschappelijke bijdrage te leveren. even vragen wat dat dan wel niet precies mag zijn.'

4 weken later. 'ah. een honden uitlaatservice. case-closed. meneer is clean.'

en zo is de MIVD dan toch weer 27 weken oftewel bijna 7 maand aan het speuren of dat jij niet een infiltrant bent die uit is op geheim informatie. dat terwijl de meeste tijd eigenlijk de MIVD gewoon aan het wachten is todat de betrefende instanties hun archieven hebben doorgespit.

de MIVD is hier geen uitzondering, door de enorme versnippering van overheidenen zie je het zelfde terug in onderwijs/jeugdzorg/belastingdienst/UWV/gezondheidszorg you-name-it. ik noem Nederland dan ook wel eens 'de Burocratie der Nederlanden' i.p.v 'het koningrijk der Nederlanden'. zelfs de vorstin heeft een burocratische administratie waar je U tegen zegt. (stond laatst nog bij het oud vuil. Nova 2 weken terug ofzo)

dat de overheid hier eens gaat investeren in een goed en degelijk informatie systeem dan zou de MIVD met 1 middagje speurwerk al klaar zijn en kan de burger/militair aan de slag i.p.v 7 maanden te wachten.
Ok. Maar wat de belastingdienst betreft, daar moest ik een verklaring omtrent gedrag laten zien. Dat was geen probleem. Bij het UWV werd nergens om gevraagd.

Heb bij beide gewerkt nl.

Maaruh, krijg dus 0.0 respons van MIVD. Dus kan ik er volgens jou vanuit gaan dat ze de bewuste documenten nooit ontvangen hebben? Toch raar dan dat ze niet ff reply'n met :"waar heb jij het over?"

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2007 14:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
soepkip schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 13:19:
Kan soms wel 9 maanden duuren,
En dat terwijl de migratie van NT naar 2003/XP drie maanden geleden over 2 weken zou starten.
Of geef ik nu geheime info weg? ;)

Het ging ook nog eens over een tijdelijke funktie tot einde 2007. Wordt mijn eerste werkdag tevens mijn dag van afscheid. :+

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:19

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Niets meer horen is normaal. Ik wordt vanwege mijn werk regelmatig gescreend en geen bericht is goed bericht.

toch even een edit:
Als de uitslag negatief uitvalt ontvang je een algemen afwijzingsbrief. De resultaten van het onderzoek worden nooit vrijgegeven, dus je prive-gegevens liggen niet ter inzage bij het bemiddelingsbedrijf.

[ Voor 51% gewijzigd door Edmin op 06-06-2007 15:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Edmin schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 15:01:
Niets meer horen is normaal. Ik wordt vanwege mijn werk regelmatig gescreend en geen bericht is goed bericht.

toch even een edit:
Als de uitslag negatief uitvalt ontvang je een algemen afwijzingsbrief. De resultaten van het onderzoek worden nooit vrijgegeven, dus je prive-gegevens liggen niet ter inzage bij het bemiddelingsbedrijf.
Ok dan. Maar 'even' afwachten dan. Thnx.

Verwijderd

inderdaad, van de MIVD zul je waarschijnlijk niks horen. als ze het hebben ontvangen zullen ze dat niet zomaar zeggen(zeker niet per email) en als het goed is krijg je vaak ook geen uitslag ofzo. je baas, DTO, krijgt gewoon een 'groen licht' en jij kunt aan de slag.

waar ik me nog wel druk over zou kunnen maken is het feit dat ook het uitzendburo blijkbaar geen duidelijk antwoord weet te geven wat mij een indruk geeft van een overbelaste of rommelige administratie. zorg dat je afspraken goed op papier hebt staan zodat je niet voor verassingen komt staan met dat ze iemand anders op jouw uitzendplek invullen 'omdat die eerder groenlicht kreeg van de MIVD'. zeker voor tijdelijke krachten kan zoiets vrijmakkelijk gebeuren als je dat niet op papier hebt.

daarnaast kan het geen kwaad om eens uitzoeken of die documenten werkelijk verstuurd zijn. de MIVD zal het niet zeggen maar het uitzendburo kan je wel bevestigen dat je documenten niet 'per ongeluk' ergens in de kast zijn blijven liggen. zeker omdat je zelf al aangeeft dat je de documenten als privacy gevoelig ervaart zal een bevestiging op papier al een hele gerust stelling zijn dat deze 'commercieele' organizatie er geen gekke dingen mee doet. better safe than sorry, zeggen we dan maar.

*ik heb hier immidels 2 dozen vol liggen met UWV papieren en volgens het Academisch Ziekenhuis Utrecht beslaat mijn medischdosier immidels een kleine 4000 A4'tjes. ik heb er dan ook bijna 10 maanden gewoond en ben een soort van bekenheid in medische kringen in het onderzoek naar Autisme/PDD-NOS in nederland. dus ik weet wat er aan burocratie in nederland te vinden is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 16:51:
inderdaad, van de MIVD zul je waarschijnlijk niks horen. als ze het hebben ontvangen zullen ze dat niet zomaar zeggen(zeker niet per email) en als het goed is krijg je vaak ook geen uitslag ofzo. je baas, DTO, krijgt gewoon een 'groen licht' en jij kunt aan de slag.

waar ik me nog wel druk over zou kunnen maken is het feit dat ook het uitzendburo blijkbaar geen duidelijk antwoord weet te geven wat mij een indruk geeft van een overbelaste of rommelige administratie. zorg dat je afspraken goed op papier hebt staan zodat je niet voor verassingen komt staan met dat ze iemand anders op jouw uitzendplek invullen 'omdat die eerder groenlicht kreeg van de MIVD'. zeker voor tijdelijke krachten kan zoiets vrijmakkelijk gebeuren als je dat niet op papier hebt.

daarnaast kan het geen kwaad om eens uitzoeken of die documenten werkelijk verstuurd zijn. de MIVD zal het niet zeggen maar het uitzendburo kan je wel bevestigen dat je documenten niet 'per ongeluk' ergens in de kast zijn blijven liggen. zeker omdat je zelf al aangeeft dat je de documenten als privacy gevoelig ervaart zal een bevestiging op papier al een hele gerust stelling zijn dat deze 'commercieele' organizatie er geen gekke dingen mee doet. better safe than sorry, zeggen we dan maar.

*ik heb hier immidels 2 dozen vol liggen met UWV papieren en volgens het Academisch Ziekenhuis Utrecht beslaat mijn medischdosier immidels een kleine 4000 A4'tjes. ik heb er dan ook bijna 10 maanden gewoond en ben een soort van bekenheid in medische kringen in het onderzoek naar Autisme/PDD-NOS in nederland. dus ik weet wat er aan burocratie in nederland te vinden is.
Ok. Heb ze een verzoek per mail verzonden om mij een schrijven te doen laten toekomen waarin zij aangeven dat de documenten daadwerkelijk aan de MIVD zijn overgedragen. Thnx

@ overige Tweakers

Stel dat ik geen groen licht krijg. Moet ik me dan zorgen maken als Ict'er? Ik bedoel, als ik bij defensie geen groen licht krijg zal het bij de KLPD, Rechtspraak etc ook wel niet lukken. De grotere deta's zijn veelal dienstverlener van die clubs.
Is dit zo super schadelijk als dat ik nu denk? Heel erg dus!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2007 19:34 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:19

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Voor zover mij bekend laten de overige diensten die jij noemt niet screenen door de MIVD, maar waarschijnlijk door de AIVD en dat is echt een andere organisatie.
Maar waarom maak je je zorgen? Je kunt zelf wel redelijk inschatten hoe de uitslag uitpakt. Kijk naar jezelf en je omgeving. Iemand een strafblad met zeer ernstige feiten? Lid van duistere actiegroepen? Contact?met subversieve elementen? Heb je minder vrolijke landen bezoch

• Mema
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-11 10:23
En ondertussen zijn ze benieuwd geworden naar het verdere verloop van deze discussie en wellicht ook naar eerdere postings van je....

Men is vooral benieuwd of je potentieel chantabel bent door foute hobby's, schulden, strafbare feiten, foute familie etc. En het is belangrijk dat je eerlijk bent geweest bij het invullen van alle papieren.

Mema

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik ben ooit gescreend en oke bevonden voor een functie bij justitie. En die was volgens mij niet zo pittig als die van jou. En ook die heeft ruim 13 weken geduurd.. (waarna ze mij belden dat ik was aangenomen.. To little, to late, had al een andere baan.. want ze hadden ook niets in de tussentijd laten horen. Later hoorde ik dat van de 5 aangenomen kandidaten, waar ik er 1 van was, slechts 1 nog is gaan werken. De rest haakte af, voornamelijk door de lange procedure).

Dus dat het lang duurt is geen uitzondering. Het niet communiceren ook niet. Je moet alleen je zelfs de vraag stellen of je dan nog wel bij een dergelijke toko wil werken.
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 19:30:
Stel dat ik geen groen licht krijg. Moet ik me dan zorgen maken als Ict'er? Ik bedoel, als ik bij defensie geen groen licht krijg zal het bij de KLPD, Rechtspraak etc ook wel niet lukken. De grotere deta's zijn veelal dienstverlener van die clubs.
Is dit zo super schadelijk als dat ik nu denk? Heel erg dus!
Nee, joh.. Geen enkel probleem. Zeer afhankelijk van de funktie die je daar bekleed, maar het is een fabel dat al die funktie gescreend worden om er te komen werken. Gemeentes en ministeries zijn l geen probleem.

[ Voor 33% gewijzigd door Cyberpope op 06-06-2007 21:12 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik ben ook een keer gescreend voor een baan, duurde 9 maanden voor ik aan de beurt was. daarna binnen een week de uitslag :) (goedgekeurd) meestal gaan interne medewerkers voor externe.

[ Voor 14% gewijzigd door Frieda op 06-06-2007 22:33 ]

Verwijderd

mijn neef heeft een strafblad (joy riden+verzet bij arrestatie) en kan gewoon aan de slag op de salaris administratie bij justitie. het hangt dus heel erg af van wat je gaat doen in zo'n organizatie. zo kan mijn neef wel op de administatie werken maar niet als 'procoreur generaal' of 'gevangenis bewaarder.

overigens ben ik het met iedereen eens dat, hoewel de duur van zo'n screening natuurlijk niet geheel door de screenende organizatie zelf wordt bepaald een bevestiging dat je screening aanvraag is ontvangen en in behandeling is wel zo netjes en wenselijk. ookal hoef je de uitslag niet te weten is het goed om te weten dat er een uitslag is. nu worden solicitanten een beetje in het donker gelaten met vragen als 'ben ik nou in behandeling? of zijn ze de boel weer eens kwijt geraakt?'. scheelt een boel onzekerheid en maakt het vinden van geschikt ook personeel een stuk makkelijker.

zeer goed, dat je om een schriftelijke bevestiging hebt gevraagd. hope dat je hem niet nodig zult hebben maar ik weet uit ervaring dat het soms lijkt alsof de swendel van de administatie molen aan onze kant van de lijn zit. als je die ambtenaren er zelf niet op attendeert dan gebeurt er niks in dit land.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had deze vraag veel eerder moeten posten want heb me goed zitten opfokken al die tijd.
Dat ik me zorgen maak is natuurlijk omdat er wel wat feiten zijn. Ik vindt ze echter niet zo ernstig dat ik als staatsgevaarlijk, onbetrouwbaar of chantabel bestempeld kan worden.
Door de non-communicatie begon ik haast te denken dat daar misschien wel anders over gedacht wordt door bepaalde lieden en ik begon al een beetje boos te worden.

De tijden die sommigen van jullie hier noemen, daar valt mijn mond gewoon van open. Dat is toch niet werkbaar? Zo kun je als overheidsinstantie toch nooit adequaat reageren op vanalles en nog wat?

Ik ben nu iig een stuk beter op de hoogte nu door jullie antwoorden en maak me minder druk.

Allen bedankt! ;)

• BrammeS
  • Laatst online: 09:20
het duurt gewoon een tijdje voordat je helemaal doorgelicht bent. Ik ben in december gescreend door de AIVD. en kreeg daar pas begin April bericht van. Ondertussen was ik al lang en breed aan het werk in mijn nieuwe functie.

Advanced sheep-counting strategies

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 03:28:
Door de non-communicatie begon ik haast te denken dat daar misschien wel anders over gedacht wordt door bepaalde lieden en ik begon al een beetje boos te worden.
Waarschijnlijk is het eerder omgekeerd. Als ze iets vinden kunnen ze meteen een "Nee" afgeven maar als ze niks vinden duurt het langer omdat ze dan blijven doorzoeken totdat ze zeker weten dat er echt niks te vinden is.
De tijden die sommigen van jullie hier noemen, daar valt mijn mond gewoon van open. Dat is toch niet werkbaar? Zo kun je als overheidsinstantie toch nooit adequaat reageren op vanalles en nog wat?
Overheidsinstanties hoeven niet adequaat te reageren. Ze hoeven alleen maar hun werk te doen. Dat is een groot verschil met het bedrijfsleven waar adequaat reageren voorkomt dat klanten naar de concurrentie weglopen. Daar heeft de overheid immers geen last van.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-11 21:26
Ik werk ook voor defensie. En heb ook de MIVD "screening" ondergaan, en inderdaad niets ervan gehoord. Mij werdt destijds bij de sollicitatie ook verteld dat als ik binnen 6 tot 8 weken niets zou horen dat het goed zou zitten.

En ditzelfde verhaal hebben mijn collega's ook. Ga er dus maar vanuit dat je alleen bericht krijgt als je "verdacht" wordt bevonden :P.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
Ik ben ook gescreend paar jaar geleden door MIVD in opdracht van Koninklijke Landmacht. Mijn screening was binnen 3 weken gereed :+ Mocht daarna direct mij GO gaan doen.

Hellaas voor mij was een knie te slecht. Ik heb A status verkregen. A status is de lichtste ik weet niet welke status jij krijgt maar is het C status das een hogere klase. kan dit idd langer duren ze screenen dan je voledige achtergrond.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
C status lijkt me niet, dat is management van defensiebedrijven e.d. Alles wat via detacheerders/uitzendburo's gaat is hooguit A status vziw, juist omdat je voor de gevoeligere functies ook de inhuur beter onder controle wil hebben.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 19:30:
[...]

Ok. Heb ze een verzoek per mail verzonden om mij een schrijven te doen laten toekomen waarin zij aangeven dat de documenten daadwerkelijk aan de MIVD zijn overgedragen. Thnx
Op deze mail naar het uitzendburo heb ik wederom 0.0 reaktie mogen ontvangen. Geen mail en ook geen schrijven. Moet ik nu echt een aangetekende brief naar die gasten van dat UZB sturen? :(

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Nee, gewoon verder gaan met je leven en hier geen tijd meer aan besteden. Afschrijven en klaar.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-11 21:26
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 04:54:
[...]

Op deze mail naar het uitzendburo heb ik wederom 0.0 reaktie mogen ontvangen. Geen mail en ook geen schrijven. Moet ik nu echt een aangetekende brief naar die gasten van dat UZB sturen? :(
Waarom wil je per se de uitslag weten? Ik denk echt niet dat men jou een papieren rapport zal verstrekken. Ik heb mijn uitslag van de screening ook nooit onder ogen gezien.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
Ricardo87 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 09:10:
[...]

Waarom wil je per se de uitslag weten? Ik denk echt niet dat men jou een papieren rapport zal verstrekken. Ik heb mijn uitslag van de screening ook nooit onder ogen gezien.
Zover mij bekent krijg je ook geen inzage. Wat je zou kunnen doen is DTO zelf bellen. en vragen naar de persoon waar jij je intake mee hebt gehad. hij-zij kan je hiermee verder helpen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Je krijgt wel de papieren terug die je hebt ingestuurd of er wordt meegedeeld dat het wordt vernietigd.
Solliciteren bij de overheid neemt in de regel wel veel tijd in beslag, geen idee waarom eigenlijk als elk ander bedrijf na sluitingsdatum je binnen enkele weken uitnodigt of weigert.

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je krijgt inderdaad geen inzage. Je werkgever krijgt niet eens inzage, enkel een "ja" of een "nee".

Verwijderd

Topicstarter
To_Tall schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 10:10:
[...]

Zover mij bekent krijg je ook geen inzage. Wat je zou kunnen doen is DTO zelf bellen. en vragen naar de persoon waar jij je intake mee hebt gehad. hij-zij kan je hiermee verder helpen.
Wil nu vooral weten waarom ik geen schrijven ontvang van UZB zoals gevraagd.

Maargoed, heb me inmiddels al teruggetrokken voor de functie. Ze zoeken maar lekker iemand anders. Ze hebben er iig tijd zat voor en ik betaal mijn belasting wel om oa die geöliede machine aan de gang te houden/bedruipen.

• Mirreke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-12-2021

Mirreke

Winter Time

En gewoon eens binnenlopen bij dat detacherings/uitzendbureau? En eerst gewoon netjes beginnen met de simpele vraag hebben jullie al reactie terugontvangen over mijn screening? En als ze dan niet antwoorden een beetje door gaan vragen en aangeven dat je heel graag bij die club wilt werken en ze zo beetje bij beetje in een hoekje drijven.

• hereweare67893
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 13:41:
[...]
Maargoed, heb me inmiddels al teruggetrokken voor de functie. Ze zoeken maar lekker iemand anders. Ze hebben er iig tijd zat voor en ik betaal mijn belasting wel om oa die geöliede machine aan de gang te houden/bedruipen.
Nou ja zo graag wou je de functie dus ook weer niet... Het is toch logisch dat ze zeker willen weten dat er geen problemen komen als je deze functie zou krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
JvH schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 13:53:
[...]

Nou ja zo graag wou je de functie dus ook weer niet... Het is toch logisch dat ze zeker willen weten dat er geen problemen komen als je deze functie zou krijgen?
De 100% non-communicatie bevalt me absoluut niet! Misschien arrogant van me maar vindt het schofferend richting sollicitant.

Maar wat mij betreft, Case closed!

• hereweare67893
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 14:07:
[...]

De 100% non-communicatie bevalt me absoluut niet! Misschien arrogant van me maar vindt het schofferend richting sollicitant.
Wat moeten ze dan zeggen? Ja we zijn nog bezig? Het is toch logisch dat ze niet gaan zeggen wat ze allemaal gaan bekijken en hoe ver ze daarbij zijn. Stel er zijn x dingen die ze willen onderzoeken, dan kan het nog zo zijn dat ze bij de (x-1)e alsnog allerlei dingen vinden die ze extra moeten onderzoeken. Het is niet echt exact science.

Verwijderd

Topicstarter
JvH schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 14:09:
[...]

Wat moeten ze dan zeggen? Ja we zijn nog bezig? Het is toch logisch dat ze niet gaan zeggen wat ze allemaal gaan bekijken en hoe ver ze daarbij zijn. Stel er zijn x dingen die ze willen onderzoeken, dan kan het nog zo zijn dat ze bij de (x-1)e alsnog allerlei dingen vinden die ze extra moeten onderzoeken. Het is niet echt exact science.
Voorbeeld:

Geachte heer Bierliefhebber,

Wij hebben de documenten tbv uw screening in goede orde ontvangen.
Houdt u rekening met.....blabla etc.

Met vriendelijke groet,

Pietje snel

Of vraag ik dan iets ongelooflijk buitensporigs?

• hereweare67893
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 14:21:
[...]

Voorbeeld:

Geachte heer Bierliefhebber,

Wij hebben de documenten tbv uw screening in goede orde ontvangen.
Houdt u rekening met.....blabla etc.

Met vriendelijke groet,

Pietje snel

Of vraag ik dan iets ongelooflijk buitensporigs?
Mja, bevestiging is niet ongelofelijk buitensporig. Maar meer dan dat moet je ook niet verwachten.

Verwijderd

Topicstarter
JvH schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 14:30:
[...]

Mja, bevestiging is niet ongelofelijk buitensporig. Maar meer dan dat moet je ook niet verwachten.
Dat deed ik ook niet.

http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/614/ :+

• hereweare67893
  • Niet online
Ik heb nog speciaal zitten zoeken voordat ik het bericht verzond :+ Mag dus alletwee, en jij vindt het iets erger dan ik 8)
De vorm zonder -e- doet iets formeler aan, en klinkt ook vaak sterker: ongelooflijk is een graadje erger dan ongelofelijk

Verwijderd

Topicstarter
JvH schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 14:43:
[...]

Ik heb nog speciaal zitten zoeken voordat ik het bericht verzond :+ Mag dus alletwee, en jij vindt het iets erger dan ik 8)

[...]
Nee hoor, dacht zelf een taalvout te hebben gemaakt en had het ook even opgezogd. :+
Pagina: 1