Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 07:00
Ik heb een vraagje:

Op marktplaats verkoopt een italiaanse verkoperen Nokia N95's voor zo'n 120 euro per stuk(minimaal 2 kopen). Eerst geloofde ik dit niet, want winkels zelf kopen deze telefoons nog duurder in(neem ik aan).
Maar toen stuurde hij dit:
Here is how will all work:
Firstly i will go to DHL-Press and i will send you the package. They
will give me a tracking number. I will give you that tracking number
to verify online on their website www.DHL-Press.com if the package was
sent or not.
If the package was sent you will then have to go to make the payment
through Western Union Money Transfer and after that you will have to
submit the payment details to support@DHL-Press.com so that they can
verify if the payment was made or not, an if it was made they will
send you the package at your home.
You will then have 5 days for inspectation and if you will be satisfed
you will have to confirm to DHL-Press so that they can give me the
payment details for receiving the money. If you will not be satisfed
you will confirm this to DHL-Press and they will take back the package
and you'll get your money back.
Ik dacht eerst dat hij dit zelf had verzonnen, dus heb het nagevraagd bij DHL. Zijn bevestigden dat dit klopte, en dat ik de deal veilig aan kon gaan. Dit zou dus beteken dat als ik bijvoorbeeld een baksteen zou krijgen ipv een N95, dat ik het terug kon sturen en mijn geld kon terug krijgen.

Als reden dat hij ze zo goedkoop verkoopt, is omdat hij een telefoon winkel wou starten, maar hij in de problemen kwam met de huur. Dit klinkt weer niet zo geloofwaardig.
Ook stuurde hij een foto.

Mijn vraag aan jullie is:

1. Kan dit uberhaupt fout gaan voor mij?
2. Geloven jullie dit? Waarom niet/wel?
3. Weet iemand wat de precieze voorwaarden zijn van DHL? Of is het gewoon simpel: Niet goed geld terug?

Alvast bedankt _/-\o_

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Let even goed op
www.dhl.com = van de echte DHL
www.dhl-press.com is gewoon van iemand uit amerika met een gmail adres
vul voor de gein eens in op http://news.nic.com/cgi-bin/whois
dhl.com
dhl-press.com
en zie het verschil! :)

Verwijderd

barzi schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 07:34: Ik heb een vraagje: Op marktplaats verkoopt een italiaanse verkoperen Nokia N95's voor zo'n 120 euro per stuk(minimaal 2 kopen). Eerst geloofde ik dit niet, want winkels zelf kopen deze telefoons nog duurder in(neem ik aan). Maar toen stuurde hij dit: [...] Ik dacht eerst dat hij dit zelf had verzonnen, dus heb het nagevraagd bij DHL. Zijn bevestigden dat dit klopte, en dat ik de deal veilig aan kon gaan. Dit zou dus beteken dat als ik bijvoorbeeld een baksteen zou krijgen ipv een N95, dat ik het terug kon sturen en mijn geld kon terug krijgen. Als reden dat hij ze zo goedkoop verkoopt, is omdat hij een telefoon winkel wou starten, maar hij in de problemen kwam met de huur. Dit klinkt weer niet zo geloofwaardig. Ook stuurde hij een foto. Mijn vraag aan jullie is: 1. Kan dit uberhaupt fout gaan voor mij? 2. Geloven jullie dit? Waarom niet/wel? 3. Weet iemand wat de precieze voorwaarden zijn van DHL? Of is het gewoon simpel: Niet goed geld terug? Alvast bedankt _/-\o_
de bekende ezel.... In china kosten ze 50$, nog goedkoper. laat je ons dan meegenieten.....

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:30
Sorry hoor maar waarom stel je zoon domme vraag? Omdat het een Italiaan is ipv een Nigeriaan "vertrouw" je het wel?

En dat met die winkel: Die scam gaat ook alweer een paar jaar zijn ronde op marktplaats.

[ Voor 28% gewijzigd door Uberprutser op 06-06-2007 07:57 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 07:00
BigB schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 07:42:
Let even goed op
www.dhl.com = van de echte DHL
www.dhl-press.com is gewoon van iemand uit amerika met een gmail adres
vul voor de gein eens in op http://news.nic.com/cgi-bin/whois
dhl.com
dhl-press.com
en zie het verschil! :)
Dat is slim gezien.
Ik heb nu even DHL.nl gemailed, want de vorige keer heb ik DHL-press gemailed(misschien is hij zelf de eigenaar).Jullie horen het nog!
Heb ook nog even gevraagd of DHL-press van DHL is of niet.

@Ballebek: nee het gaat erom dat ik ze dus niet zelf kan ophalen.

[ Voor 10% gewijzigd door Perzikvrucht op 06-06-2007 07:58 ]

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:30
barzi schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 07:58:
[...]
@Ballebek: nee het gaat erom dat ik ze dus niet zelf kan ophalen.
Maar een beetje zelfonderzoek kan geen kwaad, type een dhl-press.com in op Google en je hebt gelijk je antwoord: fraud, 419, fake dat zijn maar een paar steekwoorden die eruit komen :)

En natuurlijk: n95 scam italy ook even opzoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door Uberprutser op 06-06-2007 08:02 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 07:57

silitek

Tubes Only

Jongen, denk nou eens logisch na. Pure oplichting...Er word een artikel aangeboden onder de kostprijs!!.
:)

Tubes....It's what make music music!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Stel dat hij echt de N95 voor € 125.00 kan leveren, denk je dan echt hij afzetmarkt in Nederland moet zoeken? Zo'n deal verkoopt zichzelf, dus binnen zijn woonplaats zal hij al meer verkopen dan hij aankan.

Daarnaast.. Standaard regel: Als het te mooi lijkt, kan je er op vlak gaan dat het niet waar is.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-11 00:16
Inderdaad: duidelijk oplichting. Een aantal weken geleden las ik in de Panorama een artikel met dezelfde handelswijze, al betrof het toen een dure Audi.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, mensen willen graag opgelicht worden. En zolang er gewillige slachtoffers bestaan hou je de oplichters. En zo blijft ook de stroom spam bestaan...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Over oplichting zijn al genoeg topics. De belangrijkste conclusie daarin: zelf nadenken, en als iets ver onder de gangbare verkoopprijs wordt aangeboden is het verdacht. In ieder geval hoort deze discussie niet in PSGG.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.