Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Flash] Phillips Gogear SA6025, SA6015, SA6045

Pagina: 1
Acties:
  • 1.201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-11 09:49
Afbeeldingslocatie: http://www.raf.nl/webshop/images/Audio_Video/Portable/PHIL_SA6025_25766.jpg

Philips is zojuist volgens mij met dit spelertje op de proppen gekomen. Ik ben juist op zoek naar een flash mp3 video speler en moet zeggen dat dit dingetje erg mijn aandacht trok door zowel de prijs, het uiterlijk als de mogelijkheden. Na een zoektocht blijken alle spelers met een soortgelijk scherm (dus boven de 2") toch wel zo'n 50 a 100 euro duurder.

De Specs

Beeld/Display
Achtergrondverlichting : Ja
Tekstregels : 7
Resolutie : QVGA, 320 x 240 pixels, 65.000 kleuren
Type : LCD
Schermdiameter (inch) : 2,2 inch

Geluid
Zenderscheiding : 40 dB
Equalizer-instellingen : Klassiek, Jazz, Rock, Funk, Hiphop, Techno
Frequentiebereik : 60 - 18K Hz
Signaal/ruis-verhouding : > 85 dB
Uitgangsvermogen : 2 x 3 mW
THD : 1%

Audio afspelen
Compressieformaat : MP3, WMA
Ondersteuning van ID3-tag : Albumtitel en artiestnaam
MP3-bitsnelheden : 8 - 320 kbps en VBR
MP3 sample rates : 8, 11,025, 16, 22,050, 24, 32, 44,1, 48 kHz
WMA-bitsnelheden : 5 - 320 kbps
WMA sample rates : 8; 11,025; 16; 22,050; 32; 44,1; 48 kHz
Digital Rights Management : Windows Media DRM voor draagbare apparaten biedt ondersteuning voor diensten voor het downloaden van en het abonneren op muziek

Audio vastleggen
Bestandsformaat audio : WAV
Ingebouwde microfoon : mono
Spraakopname : ADPCM

Opslagmedia
Ingebouwde geheugencapaciteit : 1,2,4 GB MB
Ingebouwd geheugentype : NAND-flash
Geheugencapaciteit voor muziek, WMA : Maximaal 900 nummers*

Tuner/ontvangst/transmissie
Tunerbereik : FM
Voorkeurzenders : 10

Connectivity
Hoofdtelefoon : 3,5 mm
USB : USB 2.0 met hoge snelheid

Convenience
Upgraden van firmware mogelijk : Ja
Functie : Blokkering van toetsenpaneel
Indicatie 'batterij wordt opgeladen' : Op de gebruikersinterface
Indicatie 'batterij bijna leeg' : Ja
SuperPlay : Ja
Superscroll : Ja
Volumeregeling : Ja

Accessoires
CD-ROM : Ja, met IFU, Device Manager, Media Converter en Windows Media Player
Hoofdtelefoon : AY3815
Snelstartgids : Ja
USB-kabel : AY3930

Software
Apparaatbeheer : voor herstel en upgrades
Media Converter voor Philips : Maakt de volgende formaten geschikt voor de speler: AVI (Microsoft video1-formaat), MPEG-1, 2, 4, DVD (*.vob), MOV, WMV, RM enz. Hiervoor dient Quicktime (voor MOV) en WMP10 of hoger (voor WMV) te zijn geïnstalleerd.
Windows Media Player 11 : Ja

Ecologische specificaties
Loodvrij gesoldeerd product : Ja

Systeemvereisten
CD-ROM drive : Ja
Internetverbinding : Ja (voor toegang tot bijgewerkte ondersteuningsdocumenten, handleidingen en upgrades voor firmware en PC-software)
PC-besturingssysteem : Windows XP (SP2) of Windows Vista
USB : Vrije USB-poort

Afmetingen
Afmetingen blisterverpakking (BxDxH) : 135 x 39 x 195 mm
Verpakkingstype : Type "Clamshell"
Afmetingen van het product (BxDxH) : 93,5 x 53,2 x 12,5 mm
Gewicht van het product : 0,075 kg

Voeding
Capaciteit van de batterij : 800 mAh
Batterijtype : LI-Polymer
Speeltijd op interne batterij : Maximaal 15 uur audio of 4 uur video
Oplaadbaar : Ja, via USB

Stilstaande beelden weergeven
Compressieformaat foto : JPEG
Diapresentatie : Ja

Video afspelen
Digital Rights Management : Windows Media DRM voor draagbare apparaten biedt ondersteuning voor download- en abonnementsdiensten en diensten voor het huren van video's
WMV9 : Maximaal 384 kbps, 320 x 240, 30 fps (ondersteuning voor andere formaten mogelijk met behulp van de converteersoftware)

Mooi 2,2 " scherm dus, en wat betreft de prijzen krijg je de 1 gig voor ongeveer 100 €, de 2 gig voor ongeveer 120 € en de 4 gig heb ik geen idee van maar zal wel rond de 140-150 € liggen.
Nadeel lijkt mij wel dat ie alleen maar wmv afspeelt, hoewel er wel beweert wordt dat philips software meelevert die alles omzet in wmv formaat.

Wat denken jullie van deze spelertjes?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Philips probeert duidelijk een graantje mee te pikken van de populariteit van flash-videospelers zoals de Cowon D2, iriver X20 en de Meizu M6. Matige specs, als je deze spelers met de Philips-spelers vergelijkt. De prijs is er ook naar natuurlijk.

Wat me opvalt is een uitgangsvermogen van 2x3mW... dat is wel bijzonder weinig. Verder is de Meizu M6 zelfs goedkoper dan de Philips dus naast wellicht de looks zou ik niet voor deze speler kiezen.

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-11 09:49
RoD schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 02:17:
Philips probeert duidelijk een graantje mee te pikken van de populariteit van flash-videospelers zoals de Cowon D2, iriver X20 en de Meizu M6. Matige specs, als je deze spelers met de Philips-spelers vergelijkt. De prijs is er ook naar natuurlijk.

Wat me opvalt is een uitgangsvermogen van 2x3mW... dat is wel bijzonder weinig. Verder is de Meizu M6 zelfs goedkoper dan de Philips dus naast wellicht de looks zou ik niet voor deze speler kiezen.
Meizu M6 heb ik ook wel naar zitten kijken. Ik vind em niet heel erg mooi en nadeel is dat ik em waarschijnlijk via een of andere webshop zal moeten kopen, terwijl ik juist mn irischecks nog wilde gaan opmaken.

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 10:47
Ik heb een dergelijke speler gekocht, maar het is een beroerd apparaat.

Allereerst plugte ik hem in, toen herkende ie netjes een Philips SA60xx, daarna een USB massa opslag apparaat... Vervolgens ging ie na 2 minuten niet verder met installeren. Paar keer herhaalt, zonder succes.

Toen maar eens Media Player 11 geinstalleerd... Nu ziet ie hem wel als een Philips mediaplayer in apparaat beheer, maar hier staat een uitroepteken bij, dus met andere woorden: Ik kan er nog niets mee... Ook een paar keer de software van Philips opnieuw installeren lijkt geen effect te hebben. Ben er al met al zo'n 3 uur mee bezig nu, op 2 verschillende PC's, zonder enig resultaat.

Kan iemand me misschien vertellen wat ik verkeerd doe? Eigen ervaring? Alvast bedankt :)