High-end systeem €2500-3000

Pagina: 1
Acties:
  • 419 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik ga aanstaande vrijdag een nieuw systeem kopen. Het wordt gebruikt voor gamen, photoshop, programmeren, muziek luisteren, tv/films kijken en uiteraard voor internet en andere dagelijkse zaken. Ik ga in principe niet overclocken.
Ik ben al een paar maanden aan het rondkijken en dit is waar ik tot nu toe op uitgekomen ben:

CPU: Intel E6600
Een van de meest populaire processoren van dit moment. Drie customer awards op newegg.

CPU Cooler: Arctic-Cooling Freezer 7 Pro
Goedkoop en waarschijnlijk stiller en beter dan de standaard koeler

Geheugen: Kingston HyperX 2GB KHX6400D2LLK2/2GN
Kingston schijnt een goed merk te zijn en de timings zijn lekker laag (4-4-12)

Moederbord: Asus P5B Deluxe/WIFI
Er zijn een aantal klachten over de integrated audio en de JMicron controller. Desondanks toch een van de betere borden voor zover ik kan zien. WIFI is ook nooit weg.

Harddisks:
Western Digital Raptor WD740ADFD (Besturingssysteem, applicaties)
Prijzig, maar komt de snelheid van het systeem wel ten goede.

4x Samsung SpinPoint T166, HD501LJ, RAID5 (Data)
Heb momenteel 300GB en moet moeite doen om nog wat ruimte vrij te houden. Met 1,5TB moet ik het de komende drie jaar wel weer uit kunnen zingen. De Spinpoint heeft twee customer awards op newegg.

Videokaart: XFX GeForce 8800 GTS/500 320MB
Niet het beste van het beste, maar wel stukken goedkoper dan de GTS 640 of de GTX. Van het verschil kan ik over een jaar of twee een nieuwe midden-top-klasse kaart kopen.

Geluidskaart: Creative X-Fi Extreme Music
De audio van het moederbord schijnt knudde te zijn, dus dan maar een echte kaart. De Extreme Music is als het goed is toch wat beter dan de Extreme Audio.

DVD-Brander: NEC AD-7170S black
Zal niet enorm veel gebruikt worden, maar deze is goedkoop en vrij redelijk geloof ik.

Floppy drive: NEC Floppydrive black
Het eeuwige dilemma: overbodig of niet?

Behuizing: Antec Performance One P182
Hoge kwaliteit, stil, goede koeling, ziet er goed uit

PSU: Zalman ZM600-HP
Misschien een tikje overkill, maar hij is stabiel, stil en klaar voor eventuele upgrades. 500W-voedingen zijn maar weinig goedkoper.

Monitoren:
2x Samsung Syncmaster 215TW
Omdat ik op mijn huidige 1600x1200 monitor altijd ruimte tekort kom stap ik over op twee monitoren. Dit is handiger dan één grote monitor wat betreft window managment en games (langer voordat de videokaart vervangen moet worden). De eisen waren minimaal 1600 pixels horizontaal, goede kleurweergave, geen TN paneel, geen ghosting en alle vier de instellingsmogelijkheden (height, tilt, swivel, pivot). De 215TW voldoet hieraan. De vele inputs zijn een groot pluspunt, aangezien ik ook een Wii ga kopen en ik hiermee de TV kan vervangen.

Toetsenbord: Logitech G11
Een van de weinige toetsenborden die tegenwoordig nog een normale toetsenbordindeling heeft (geen "ergonomisch" design, 3x2 home/end/etc blok). Kabel is ook een pluspunt. De G-toetsen komen misschien nog wel eens van pas.

Muis: Microsoft IntelliMouse Optical
Is weliswaar wit, dus past niet echt bij de rest, maar ik gebruik het model al jarenlang en hij bevalt uitstekend.

Vragen:
- De P35-moederborden zijn ongeveer gelijk aan of iets slechter dan de P965-borden, maar wel een stuk duurder. Is het met het oog op de toekomst (misschien dat ik ooit een quadcore neem als ze betaalbaar worden) handig om toch een P35-bord te kopen of blijft P965 voorlopig alles ondersteunen?
- Hoe laat het systeem het weten als een van de RAID-harde schijven het begeven heeft? Alleen bij opstarten (onhandig, aangezien de computer 24 uur per dag aan staat), of ook tijdens gebruik?
- Kan Windows XP bij het installeren RAID-drivers ook van een USB-floppy drive of USB-stick halen? Zo ja, dan wordt het misschien eindelijk eens tijd om de floppy drive weg te laten, aangezien dit een IDE-kabel en het aanzetten van de problemen veroorzakende JMicron controller scheelt.
- Gezien het aantal harde schijven past een 8800GTX videokaart niet in de kast. Heeft iemand enig idee of in volgende generaties de kaarten allemaal zo groot worden of blijft het toch nog een beetje op GTS-formaat?
- Ik neem aan dat het mogelijk is om op de RAID-controller zowel een losse schijf (de raptor) als een array (de 4 spinpoints) te zetten?

Uiteraard zijn verder op- en aanmerkingen en suggesties van harte welkom :)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 01:19:
Vragen:
- De P35-moederborden zijn ongeveer gelijk aan of iets slechter dan de P965-borden, maar wel een stuk duurder. Is het met het oog op de toekomst (misschien dat ik ooit een quadcore neem als ze betaalbaar worden) handig om toch een P35-bord te kopen of blijft P965 voorlopig alles ondersteunen?
Waarom en wat zou een P965 bord op termijn niet ondersteunen dan? Nieuwe ontwikkelingen zullen blijven komen en ergens houdt het op. Dat kan lang duren want er zijn nog zat mensen met een Pentium II
- Hoe laat het systeem het weten als een van de RAID-harde schijven het begeven heeft? Alleen bij opstarten (onhandig, aangezien de computer 24 uur per dag aan staat), of ook tijdens gebruik?
Pak een willekeurige handleiding en lees het even na.
- Kan Windows XP bij het installeren RAID-drivers ook van een USB-floppy drive of USB-stick halen? Zo ja, dan wordt het misschien eindelijk eens tijd om de floppy drive weg te laten, aangezien dit een IDE-kabel en het aanzetten van de problemen veroorzakende JMicron controller scheelt.
Ja, met USB kan dat zoals in tientallen topics is te vinden.
- Gezien het aantal harde schijven past een 8800GTX videokaart niet in de kast. Heeft iemand enig idee of in volgende generaties de kaarten allemaal zo groot worden of blijft het toch nog een beetje op GTS-formaat?
Mmmm wat zegt mijn glazen bol....
- Ik neem aan dat het mogelijk is om op de RAID-controller zowel een losse schijf (de raptor) als een array (de 4 spinpoints) te zetten?
Dat staat vast en zeker in de handleiding.
Uiteraard zijn verder op- en aanmerkingen en suggesties van harte welkom :)
Dit is een prima systeem dat de laatste maand zowat elke dag minstens een keer voorbij is gekomen.

Ik denk dat met wat inlezen in OM incl. de FAQ en RAID-FAQ al je vragen snel beantwoord zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door Guardian Angel op 06-06-2007 01:36 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:13
Niet het beste van het beste, maar wel stukken goedkoper dan de GTS 640 of de GTX. Van het verschil kan ik over een jaar of twee een nieuwe midden-top-klasse kaart kopen.

Keek hier wel van op :P Meestal zie je van die mensen die alles het duurste moeten hebben omdat het budget dit toelaat :/

Verder heel mooi systeem :) Geloof dat de crucial ballastix 6400 zelfs een timing van 4 biedt 8)

De cpu koeler, zou ik denk ik een scythe-variant opplakken :) een scythe mine of dergelijk. Een
stukje stiller, maar weleenswaar 15 euro duurder, maar ik zag dat je veel waarde hecht aan stilte ;)

http://www.hardware.info/.../Stille_processorkoelers/

hier een linkje

[ Voor 8% gewijzigd door jens17 op 06-06-2007 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Zo'n groot budget, en dan niet eens een 8800GTX/HD2900xt , zucht.

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij moet je toch veel geheugen op je 3dkaart hebben als je meerdere schermen soepel wil laten lopen? Zowiezo als je wilt gamen op hoge resoluties (215 is toch 20 inch?) is meer geheugen op je 3d kaart een goed idee.

Ik zou de 8800GTS vervangen door of de HD2900XT of als het budget het je nog toelaat een 8800GTX.

Ps. Waarom 2 keer 21 inch normal als je ook goedkoper 2 keer 22 inch widescreen kan nemen? Persoonlijk vind ik mijn 22 inch widescreen goddelijk, zeker bij het kijken van films/tv.

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De cpu koeler, zou ik denk ik een scythe-variant opplakken :) een scythe mine of dergelijk. Een stukje stiller, maar weleenswaar 15 euro duurder, maar ik zag dat je veel waarde hecht aan stilte ;)
Vervangen door de Scythe Mine. Scheelt toch weer 2dB en ach, voor die 13 euro verschil...
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij moet je toch veel geheugen op je 3dkaart hebben als je meerdere schermen soepel wil laten lopen? Zowiezo als je wilt gamen op hoge resoluties (215 is toch 20 inch?) is meer geheugen op je 3d kaart een goed idee.

Ik zou de 8800GTS vervangen door of de HD2900XT of als het budget het je nog toelaat een 8800GTX.
Tijdens het gamen gebruik ik waarschijnlijk maar een scherm (misschien een enkele uitzondering als Supreme Commander daargelaten). Voorlopig kan een GTS nog alles aan. Over een jaar of twee koop ik dan een 9- of 10-duizend serie die de 8800GTX in het stof laat bijten. Top-of-the-line componenten zijn zelden of nooit kostefficiënt.
Ps. Waarom 2 keer 21 inch normal als je ook goedkoper 2 keer 22 inch widescreen kan nemen? Persoonlijk vind ik mijn 22 inch widescreen goddelijk, zeker bij het kijken van films/tv.
Welke monitor zou jij voorstellen? Ik heb er geen kunnen vinden met dezelfde features, beeldkwaliteit en prijs. De Samsung 225 en 226 hebben allebei een TN-paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:05
de 600W voeding is niet overkill hoor, met 4 harde schijven en al je andere equipment.
verder zie ik het nut zo niet van een geluidskaart. Onboard ondersteunt tot 7.1 speakersets en eerlijk gezecht geloof ik niet dat je het verschil zal merken. Het ontlast je CPU wel enigzins, maar of dit de meerprijs waard is, tsja, ik vind van niet.
Verder misschien 4Gb geheugen en een P35 mobo, zoals de Gigabyte DS3R?. Je hebt een 64 bit OS nodig, mits je dit laatste kiest.

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De geluidskaart is omdat volgens de reviews het onboard geluid nogal bagger is. Wat betreft het geheugen: voorlopig blijft XP 32-bit mijn hoofd-OS. Tegen de tijd dat ik overstap op Vista kan ik altijd nog 2 gig bijplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom neem je met zo'n budget geen externe RAID-controller? Dat schijnt toch heel wat sneller te zijn dan de onboard-chip van de P5B Deluxe. Bovendien heb je minder processorbelasting.

Ik hoop trouwens ook dat je goed over die RAID5-array nagedacht hebt, want RAID5 is met name met het schrijven van data niet echt de snelste. Met data die maar één keer weggeschreven hoeft te worden en die dan je complete opslagruimte vult is dat niet echt een probleem, maar als je er veel naar gaat schrijven kan het aardig wat tijd kosten. En zéker met een onboard RAID-controller. Zie ook mijn topic op het forum van BalusC.

Verder prima systeem, en laat die floppydriver er lekker in. Een tientje is op 2000 euro niks. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Samengesteld bij www.alternate.nl. Waarschijnlijk ben je wat goedkoper uit bij www.azerty.nl of www.sallandautomatisering.nl

Moederborden Socket 775 -
1x Asus P5N32-E SLI+ NVIDIA nForce 650i SLI, Socket 775, 1333 MHz, 3x PCIe x16 1 € 169,-
Goed moederbord, 1333Mhz bus,
andere opties zijn:
GigaByte P35-DS4 of een duurdere variant met heatpipe GigaByte P35-DQ6 Retail
Ligt aan welke chipset je belangrijk vind: Intel® P35 voor de gigabytes en NVIDIA nForce 680i SLI voor de Asus

4x Harddisks 3,5 inch SATA -
Seagate Barracuda 7200.10 320 GB, 8,5 / 16 / 7200, Serial ATA/300 4 € 288,-
2HDD in raid zetten voor opstarten/software/games etc
2HDD voor downloads/films/mp3 etc.
Dan heb je meer dan 1TB beschikbaar wat ruim voldoende moet zijn. Die raptor maakt onnodig veel lawaai en is niet sneller voor opstarten dan 2 barracuda's in raid 0.

CPUs - Koelers
Thermaltake Blue Orb II 754, 775, 939, 17 dB(A), 132,3 m³/h, tot 3600 MHz 1 € 29,-
maakt minder lawaai, verplaatst meer lucht en ziet er strak uit. Je kan ook passief gaan maar die zijn over het algemeen een stuk duurder (tussen de 40 en 60 euro)

Voedingen tot 600 Watt -
Thermaltake Toughpower 600 Watt, ATX 2.03, ATX12V 2.x, EPS, 7 x, 6 x 1 € 99,-
Voldoende power, grote 14cm fan, goede prijs. Er zijn ook een hoop andere opties zoals je zelf al aan hebt gedragen.

Floppy-drives - -
Mitsumi 7in1 FDD+Cardreader 1,44 MB, USB 2.0, 34-polig Floppy, 3,5 inch 1 € 25,-
Niet echt nodig maar altijd handig als je ff snel fotos op je PC wilt zetten en bewerken (photoshop?)

Muizen & Trackballs - -
Microsoft IntelliMouse Optical 1.1 PS/2, USB, 5 knoppen, 1 x, Optisch 1 € 29,-
Zou het zelf niet doen maar aangezien je zelf goede ervaring hiermee hebt (Logitech MX setjes zijn erg pretting, heb zelf de MX3100 geloof ik, wireless)

Toetsenborden - -
Logitech G11 Keyboard USB, Kabel, 105 1 € 49,-
Ook jou eigen keuze, zoals ik al hierboven aangaf is een setje van logitech zeker het overwegen waard.

Behuizingen Big Tower -
Thermaltake Armor 10 x, 6 x, E-ATX, BTX 1 € 119,-
jou kast heeft maar ruimte voor 4HDD als ik mij niet vergis, deze heeft er ruimte voor 10. Kijk ook ff op www.thermaltake.com voor meer mooie grote gekoelde ruime kasten (Kandalf of nieuwere Armor series)

Monitoren LCD 21 inch -
2x Samsung SyncMaster 215TW 21,3 inch, 1680x1050 pixels, 1000 : 1 2 € 938,-
Jou persoonlijke keuze. Als je geld hebt, doen. Anders is de 226BW van samsung zeker een goed alternatief. Wat dat TN panel voor effect heeft weet ik verder niet.

DVD-drives Serial-ATA -
Samsung SH-D163A 16/48x speed, 100/100 ms, 2x speed, Serial ATA/150 1 € 19,-
Gewoon een goede DVD speler en past bij de brander

CPUs Socket 775 -
Intel® Core™ 2 Duo E6600 2400 MHz, 4096 kB, 1066 MHz, Conroe 1 € 219,-
Gewoon een goede processor. Met eventueel ruimte in je budget kan je kiezen voor Core™ 2 Duo E6700 en als je echt gek wilt doen Core™ 2 Quad Q6600 maar dan kom je aardig richting de 3000 euro (+ ander moederbord nodig???)

Behuizingen - Koelers
2x Scythe S-Flex 800 120x120x25 mm, tot 800 rpm, tot 56,9 m³/h, tot 9 dB(A) 2 € 38,-
Extra koeling of vervanging van de fannetjes die er nu inzitten. Zelf zou ik meer voor de Noctuagaan, maar die was niet bij Alternate aanwezig

DVD-reWriters Serial-ATA -
Samsung SH-S183L 18/8x, 8/-x(DL) speed, 18/6x, 8/-x(DL) speed, 16/48x speed, Serial ATA/150 1 € 29,-
Goede brander, lightscribe, goedkoop

Grafische kaarten ATI PCIe -
MSI Radeon X2900 XT 512 MB, Radeon HD2900 XT, PCIe x16, 512 bit 1 € 409,- € 409,-
Geheugen DDR2-800
Budget laat het toe, gewoon een goede kaart, snelle grafische processor (sneller dan 8800 serie) en goedkoper dan de 8800GTX serie. Alternatief voor dezelfde prijs is: XFX 8800 GTS/550 XXX Retail

2x G.E.I.L. 2 GB DDR2-800 Kit 2048 MB, 2 stuk(s), PC2 6400, CL4 4-4-12 2 € 198,-
4GB geheugen. toekomstbestendig. Budget laat het toe. Goede timing, goede prijs
Subtotaal:€ 2.657,-

Houd er wel rekening mee dat wanneer je hem laat samenstellen hier nog assemblage kosten bijkomen. Kosten om hem in raid te laten zetten. Pixel garanties voor de monitoren. Eventueel een OS. Deze samenstelling is niet lijdend maar ik hoop dat ik je een beetje een beeld heb kunnen geven wat mogelijk is. Veel is ook gebaseerd op eigen ervaring (positief en negatief) maar dit is uiteraard voor iedereen anders :)
Ben zelf nu bijv bezig mijn PC heel stil te krijgen, en met sommige onderdelen is dat gewoon erg lastig

[ Voor 42% gewijzigd door thewizard2006 op 07-06-2007 09:39 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:05
als je echt veel waarde hecht aan het snel opstarten van windows en andere programma's/bestanden 2x Raptors in RAID 0 voor windows en games, dit laat je budget ook wel toe hoor.

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 07:40:
Waarom neem je met zo'n budget geen externe RAID-controller? Dat schijnt toch heel wat sneller te zijn dan de onboard-chip van de P5B Deluxe. Bovendien heb je minder processorbelasting.

Ik hoop trouwens ook dat je goed over die RAID5-array nagedacht hebt, want RAID5 is met name met het schrijven van data niet echt de snelste. Met data die maar één keer weggeschreven hoeft te worden en die dan je complete opslagruimte vult is dat niet echt een probleem, maar als je er veel naar gaat schrijven kan het aardig wat tijd kosten. En zéker met een onboard RAID-controller. Zie ook mijn topic op het forum van BalusC.
De data kan er op drie manieren opkomen:
- overzetten huidige systeem. Eenmalig, dus die paar minuten meer of minder maken weinig uit
- installeren games. Gebeurt eens in de 1 à 2 maanden. Ook geen ramp.
- downloaden. Haalt nog geen 1 MB/s. Zelfs de traagste RAID-array zal daar niet wakker van liggen.

Het probleem van goede RAID-controllers is dat je gauw 300 euro verder bent, aangezien degenen van ca. 100 euro nauwelijks beter zijn dan de onboard versies. Deze dataschijven zullen aanzienlijk vaker gelezen worden dan beschreven, waar RAID 5 wel goed in is. Plus bij 4 schijven heb je met RAID5 maar 25% verlies tegenover 50% voor RAID1, 6 of 10.
Dekar1 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 17:56:
als je echt veel waarde hecht aan het snel opstarten van windows en andere programma's/bestanden 2x Raptors in RAID 0 voor windows en games, dit laat je budget ook wel toe hoor.
Uit de conclusie van http://www.anandtech.com/storage/showdoc.aspx?i=2101&p=1:
"If you haven't gotten the hint by now, we'll spell it out for you: there is no place, and no need for a RAID-0 array on a desktop computer. The real world performance increases are negligible at best and the reduction in reliability, thanks to a halving of the mean time between failure, makes RAID-0 far from worth it on the desktop."
4x Harddisks 3,5 inch SATA -
Seagate Barracuda 7200.10 320 GB, 8,5 / 16 / 7200, Serial ATA/300 4 € 288,-
2HDD in raid zetten voor opstarten/software/games etc
2HDD voor downloads/films/mp3 etc.
Dan heb je meer dan 1TB beschikbaar wat ruim voldoende moet zijn. Die raptor maakt onnodig veel lawaai en is niet sneller voor opstarten dan 2 barracuda's in raid 0.
Zeker weten?
http://www.tomshardware.c...rformance_lead/index.html
"The Raptor-X's performance is even good enough to beat a RAID 0 array consisting of two modern 7,200 RPM drives, except in terms of pure throughput, of course. In addition, it is nicer having only one drive to install, and the data safety of a single drive is better anyway. Speaking of safety, we should refer to the five year warranty, which should give you a good feeling."

Bovendien heeft die oplossing geen redundantie. Een kapotte drive = data weg. Dat heb ik inmiddels twee keer gehad; het gebeurt me geen derde keer.
Floppy-drives - -
Mitsumi 7in1 FDD+Cardreader 1,44 MB, USB 2.0, 34-polig Floppy, 3,5 inch 1 € 25,-
Niet echt nodig maar altijd handig als je ff snel fotos op je PC wilt zetten en bewerken (photoshop?)
Tsja, een kaartlezer is inderdaad wat handiger dan de huidge oplossing. Goed, voor de laatste keer een floppydrive in mijn systeem :)
Behuizingen Big Tower -
Thermaltake Armor 10 x, 6 x, E-ATX, BTX 1 € 119,-
jou kast heeft maar ruimte voor 4HDD als ik mij niet vergis, deze heeft er ruimte voor 10. Kijk ook ff op www.thermaltake.com voor meer mooie grote gekoelde ruime kasten (Kandalf of nieuwere Armor series)
P182 heeft 6 3.5" bays, dus ik heb er zelfs een over. Plus die Thermaltake is lelijk, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak :)
Wat dat TN panel voor effect heeft weet ik verder niet.
Slechte kijkhoek (hoofd 30 cm verplaatsen geeft al kleurverschil) en slechte kleurenweergave (meeste TN-panelen zijn 6-bit, wat inhoudt dat ze niet alle kleuren kunnen weergeven. Gevolg is o.a. dat gradients niet vloeiend zijn).
DVD-reWriters Serial-ATA -
Samsung SH-S183L 18/8x, 8/-x(DL) speed, 18/6x, 8/-x(DL) speed, 16/48x speed, Serial ATA/150 1 € 29,-
Goede brander, lightscribe, goedkoop
De Samsung heeft meer reviews op newegg. Wel een aantal mensen met verschillende problemen, maar goed, dat heeft de NEC ook. NEC vervangen door Samsung.
Grafische kaarten ATI PCIe -
MSI Radeon X2900 XT 512 MB, Radeon HD2900 XT, PCIe x16, 512 bit 1 € 409,- € 409,-
Geheugen DDR2-800
Budget laat het toe, gewoon een goede kaart, snelle grafische processor (sneller dan 8800 serie) en goedkoper dan de 8800GTX serie. Alternatief voor dezelfde prijs is: XFX 8800 GTS/550 XXX Retail
130 euro duurder dan huidige kaart. Zoals eerder gezegd, ik koop over een jaar of twee gewoon een nieuwe. Misschien hebben tegen die tijd wel DX11 en moet je toch upgraden.
2x G.E.I.L. 2 GB DDR2-800 Kit 2048 MB, 2 stuk(s), PC2 6400, CL4 4-4-12 2 € 198,-
4GB geheugen. toekomstbestendig. Budget laat het toe. Goede timing, goede prijs
Zelfde timing als Kingston, maar 70 euro duurder. En op de een of andere manier kan ik een fabrikant met zo'n naam niet serieus nemen :)
Houd er wel rekening mee dat wanneer je hem laat samenstellen hier nog assemblage kosten bijkomen. Kosten om hem in raid te laten zetten. Pixel garanties voor de monitoren. Eventueel een OS. Deze samenstelling is niet lijdend maar ik hoop dat ik je een beetje een beeld heb kunnen geven wat mogelijk is. Veel is ook gebaseerd op eigen ervaring (positief en negatief) maar dit is uiteraard voor iedereen anders :)
Ben zelf nu bijv bezig mijn PC heel stil te krijgen, en met sommige onderdelen is dat gewoon erg lastig
Dit wordt mijn derde computer die ik bij de Alternate koop, plus nog 3 à 4 voor mijn ouders :)
In RAID zetten doe ik mooi zelf, zo moeilijk is dat niet. Pixel garanties weet ik, maar ik moet eerst navragen hoe het zit met de standaard garantie. Meeste defecte pixels treden op bij ontvangst, niet pas maanden later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
Dekar1 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 17:56:
In praktijk is dat helemaal dus niet sneller, maar in cijfertjes wel.
Spreek uit ervaring, inclusief stopwatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 20:07:
[...]
Zeker weten?
http://www.tomshardware.c...rformance_lead/index.html
"The Raptor-X's performance is even good enough to beat a RAID 0 array consisting of two modern 7,200 RPM drives, except in terms of pure throughput, of course. In addition, it is nicer having only one drive to install, and the data safety of a single drive is better anyway. Speaking of safety, we should refer to the five year warranty, which should give you a good feeling."

Bovendien heeft die oplossing geen redundantie. Een kapotte drive = data weg. Dat heb ik inmiddels twee keer gehad; het gebeurt me geen derde keer.

Blijkbaar is het allemaal niet zo belangrijk en is het verschil klein. Als je niet een superstille pc wilt kan je een raptor nemen. Heb hem zelf ook en is echt wel snel maar hij kraakts als de nete :).

P182 heeft 6 3.5" bays, dus ik heb er zelfs een over. Plus die Thermaltake is lelijk, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak :)

ik zat naar de 5.25 inch te kijken :) das voor je dvd speler enzo dus :)

Slechte kijkhoek (hoofd 30 cm verplaatsen geeft al kleurverschil) en slechte kleurenweergave (meeste TN-panelen zijn 6-bit, wat inhoudt dat ze niet alle kleuren kunnen weergeven. Gevolg is o.a. dat gradients niet vloeiend zijn).

als je gaat photoshoppen zal dit vast van belang zijn denk ik en als geld geen probleem is :) why not.

De Samsung heeft meer reviews op newegg. Wel een aantal mensen met verschillende problemen, maar goed, dat heeft de NEC ook. NEC vervangen door Samsung.
Ik denk dat er nog wel meer alternatieven zijn en dat dit echt persoonlijk is kwa merk en de verschillen redelijk klein zijn

130 euro duurder dan huidige kaart. Zoals eerder gezegd, ik koop over een jaar of twee gewoon een nieuwe. Misschien hebben tegen die tijd wel DX11 en moet je toch upgraden.
fair enough, dan is een GTS 640 goed

[...]

Zelfde timing als Kingston, maar 70 euro duurder. En op de een of andere manier kan ik een fabrikant met zo'n naam niet serieus nemen :)
Let erop dat dit toaal 4GB aan geil geheugen is he :) en niet 2gb zoals kingston. Zou deze dan nog beter zijn voor jou?? G.E.I.L 3-3-8 timing

[...]

Dit wordt mijn derde computer die ik bij de Alternate koop, plus nog 3 à 4 voor mijn ouders :)
In RAID zetten doe ik mooi zelf, zo moeilijk is dat niet. Pixel garanties weet ik, maar ik moet eerst navragen hoe het zit met de standaard garantie. Meeste defecte pixels treden op bij ontvangst, niet pas maanden later.

De pixelgarantie van alternate geeft je bij aanschaf gelijk garantie. Dus als je hem uit de doos haalt en hijs kapoet dan kan je gelijk terug. Het klote hiervan is dat de kans groot is dat je voor niets 30 euro lapt en dat er niets kapot is. Deze policy is nogal lame... voor de consument iig
Zo te zien heb je zelf ook het nodige verstand van PC's en kom je er verder zelf wel uit :D succes met je aankoop

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Pagina: 1