Toon posts:

Heel Raar Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 19 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bij het opstarten van Windows gaat na een tijdje (30 sec ofzo) de focus van openstaande schermen weg. Kan nog wel start e.d. aanklikken maar niet op knoppen of textvakjes of het venster sluiten. Ik ben verplicht om ALT+TAB te drukken + 1x met de linker muisknop te klikken. ergens waar dan ook, en dan is het probleem weg. echter blijft dit telkens terug komen bij het herstarten.

Herinstallatie van windows neemt dit probleem dus niet weg. Al zeker 10x geprobeerd.
Dacht eerst dat het aan mn Logitech toetsenplank zou liggen dus die omgeruild in de winkel en een nieuwe gekregen. Loste het niet op. Nu vervangen door een Microsoft plank en nee, nog steeds het zelfde probleem.

Ik sta nu echt voor een raadsel en er is nergens iets over een soortgelijk probleem te vinden.
Zou het een bios instelling kunnen zijn?

Met vriendelijke groet, _/-\o_

Dirk van Lierop

Verwijderd

Over welke versie van Windows hebben we het?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2007 00:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Over windows xp media center

Verwijderd

Met alle updates? Als het een niet geupdate versie is kan ik me voorstellen dat dit een bug is die later door MS verholpen is...

Verwijderd

Topicstarter
Heb alle updates gedraaid. Ook alle moederbord drivers geinstalleerd. nieuwste ati drivers creative drivers. ik snap er niets van. het is een zo goed als nieuwe install

Verwijderd

Ik denk niet dat het iets met het BIOS te maken heeft. Is het na 10 minuten (oid) nog steeds zo (als je niets doet)? Als je je afmeldt en weer aanmeldt, gebeurt het dan nog steeds?

Verwijderd

Topicstarter
ik zal eens restarten en dan proberen af en aan te melden, maar ik vermoed van wel. ben er zo weer.

Verwijderd

Topicstarter
ok ben benieuwd.. ff kijken wat ie doet.. zit nu op mn ander systeem

Verwijderd

Ik neem aan dat je ook in je "event viewer" (logboek in het Nederlands?) gekeken hebt?

En even voor alle duidelijkheid: het gebeurt dus (ook) met een volledig kale install (dus zonder mobo drivers, etc.).

Als je de mogelijkheid hebt: probeer anders eens XP...

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:38

ManiacsHouse

Scheisse!

Wat voor video-kaart? Ik had dit zelfde soort grapje eens met nvidia-driver met dat Cool... (hoe heet dat ook alweer?) geinstalleerd. Dat je in de Nvidia-controlpanel kan overclocken. Elke keer als ik dit installeerde kreeg ik een hele lange pauze na het opstarten en kon bijna niks.

Oeps... nevermind. Het is een Ati }:O

[ Voor 7% gewijzigd door ManiacsHouse op 06-06-2007 01:04 ]

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
heb je al eens normale xp geprobeerd? of anders een linux live-cd? Heb je het in veilige modus ook?

zoja dan zit het in de hardware of in bios.
Zonee (wat ik vermoed) zit het toch ergens in je windows (media center).

Weet je zeker dat je geen virus/worm oid binnenkrijgt? Heb je wel sp2 geinstalleerd/geslipstreamd? Zonder sp2 ben je binnen no-time al besmet zijn.

Hoeveel monitoren heb je aangesloten? Misschien ook je TV?

Kortom geef eens wat meer informatie over de dingen die je al geprobeerd hebt. Ook mag je je systeemconfig wel vermelden. Nu is het puur gissen ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Kurios op 06-06-2007 01:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt er op dat na het afmelden met de windows toets en de pijltes op mn toetsenbord (omdat ik niet op start kan klikken met de muis, het probleem weg is zonder de alt+tab+muisklik combinatie te gebruiken. want als ik alt+tab+klik is t ook weg..maar ja t blijft erg irritant

over de kale install, daar heb ik eigenlijk nog niet op gelet. Zou het misschien hardware matig mn muis zijn? ik zal eens proberen een ander muisje aan te sluiten

Verwijderd

Nee, het is vrijwel zeker een software probleem. Hij blijft "ergens in hangen".

Probeer hem anders weer eens kaal te maken, dus zo weinig mogelijk opstarten. Vaak worden bijv. ook tools bij drivers geinstalleerd, die je helemaal niet nodig hebt.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 20:35
Gebruik je wel een originele cd? Ga er niet vanuit dat de Windows cd's die je via P2P etc kunt downloaden ook virus-/grapjesvrij zijn.

Verwijderd

Topicstarter
nou het lijkt me niet in de install cd te zitten, want heb hem al bij talloze mensen bug-free geinstalleerd en ik ben de eerste die met deze versie er last van heeft.

het is dus ook geen bekend probleem, want er is niets op internet terug te vinden en weet ook niet eens hoe ik het probleem moet formuleren. je moet het gewoon zien.

*maar het afmelden van windows met het toetsenbord en dan aanmelden gewoon met de muis verhelpt t probleem.

* alt+tab+muisklik ook.

het is irritant want mn moeder gebruikt de pc ook en snapt dat dus echt niet bij het opstarten dus die denkt dat de pc vast is gelopen.

RAAR

Verwijderd

Nijn schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 01:09:
Gebruik je wel een originele cd? Ga er niet vanuit dat de Windows cd's die je via P2P etc kunt downloaden ook virus-/grapjesvrij zijn.
Hij zegt dat ie alle updates heeft geinstalleerd (incl. SP2 neem ik dus aan). Dit kan voor zover ik weet niet met een illegale versie.

Als dit niet zo is dan is dit topic natuurlijk nutteloos.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook de sp2 update geinstalleerd. ook dotnetframework 2 ofzoiets.. echt alles. via automatische updates.

Verwijderd

Topicstarter
echt na 15-30 seconde gaat de focus gewoon weg. De titelbalk van het scherm wordt grijs en kan BIJNA nergens meer op klikken.. sommige dingen wel als ik minimaliseer via knopje naast start met behulp van de windows toets. maar het scherm kan ik niet aanraken

Verwijderd

Topicstarter
ook als ik op de windows toets druk en iets in start menu aan wil klikken schiet het menu dicht

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-02 19:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Misschien heel stom, maar heb je je muis al eens vervangen?

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Probeer nog eens geheel kaal. Dus niet expliciet mobo/graka/sond/etc drevers installeren, maar dit gewoon door Windows laten regelen.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:46
Wordt je processor op dat moment ook belast door een programma ofzo?

Gebruik aub de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop ipv achter elkaar te posten. Dit wordt gezien als je topic kicken namelijk.
En het leest ook nog irritant.

[ Voor 7% gewijzigd door Jimster op 06-06-2007 01:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
het zou best mn muis kunnen zijn want volgens mij heb ik ooit een herinstall gedaan op iemand zn pc met mijn randapparatuur en daar deed het probleem zich ook voor als ik me goed kan herrinneren.

ill try

* Hij doet het ook in veilige modus

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2007 01:26 ]

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 01:15:
[...]

Hij zegt dat ie alle updates heeft geinstalleerd (incl. SP2 neem ik dus aan). Dit kan voor zover ik weet niet met een illegale versie.

Als dit niet zo is dan is dit topic natuurlijk nutteloos.
Tuurlijk kan dat wel. Je kan gewoon alle updates installeren incl bijv IE7. Maar zoals de TS zelf zegt dat hij zijn 'versie' al bij talloze mensen heeft geinstalleerd, kan je wel opmaken dat deze niet 'legaal' is :)

Dat moet verder niet uitmaken voor zn probleem.
Maargoed, ik zou eens proberen een andere windows versie te installeren. XP of Vista bijv.

hmm, als je dit probleem al eens eerder hebt gehad.. tja.. inderdaad eens naar je randapparatuur kijken dan ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Kurios op 06-06-2007 01:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben er achter wat het probleem is. Muis vervangen door simpele logitech oem muis optisch en het schijnt nu geen problemen te geven. wel raar want ik gebruik normaal de logitech mx 510 die het goed doet. maar dit is raar. voorheen had ik deze muis ook en gaf geen problemen met focus en dergerlijke.

Toch maar een nieuwe muis kopen aangezien deze niet binnen de garantie valt

Dankjewel voor al jullie tips en ondersteuning.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-02 21:31

Thandor

SilverStreak

CSL policy
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor.
Dit topic hoort hier dus niet thuis. Gezien dit meer op een OH probleem is ga ik het alsnog naar OH verplaatsen en sluiten. Dat laatste omdat dit toch een vrij makkelijk probleem was.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.