[showcase] Vlieland - Zand, Strand en Sun

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Beste mensen dit weekend voor werk even op vlieland geweest. Tijden de vrije uurtjes even de camera (samsung gx-1l) gepakt en wat fotos geschoten. Dit zijn naar mijn id de geslaagde fotos. Alle komentaar is welkom.

Geschoten met de kitlens of de tamron 70-300

1. Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/sunset.jpg

2. Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/sunset2.jpg

3. Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/strand3.jpg

4. Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/strand4.jpg

5. Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/beach.jpg

6. Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/newlive.jpg

7. Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/zeilboot.jpg

8. Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/strand1.jpg

9. Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/strand2.jpg

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172418

Mooie serie :)

#1: Goede plaat, die vogel doet het hem. Wel heb ik op 1 of andere manier de illusie dat ie wat schuin is, maar het kan dat ik het fout heb.
#2: Mooi, de zon is alleen wat mat, dat ziet er vrij raar uit. Net alsof ie maar op halve kracht schijnt.
#3: Leuk, alleen is de paal nog net iets te licht voor een goed silhouet, en veel te donker voor normale belichting.
#4: Aardig.
#5: Ik vind die paal eigenlijk een beetje storend. De gedachte ''eenzame loper op het strand'' met die mooie tekeningen in het zand zou mooier zijn als die paal er niet op stond imo.
#6: Mooi doordat ie simpel is. Goed gedaan!
#7: Het is toch echt Nederland waar je was he? Dit lijkt meer de middellandse zee :+ Mooie plaat. Niks op aan te merken.
#8: Wat saai. De plaatjes zijn net te klein om het interessant te maken.
#9: Dit vind ik de minste. Heeft niet het ultieme strandgevoel zoals de andere foto's.

Al met al een mooie serie, ik hoop dat naast de foto's je werk ook gewoon lukte. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mooie serie! 1,2,5 en 6 vind ik het best. 3 en 9 had ik weggelaten.
Die mijn inziens wat saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-07 12:06

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Lekkere platen.

#6 = top, mijn favoriet in de serie _/-\o_ , past prima in de serie en is tegelijkertijd een rustpunt
#9 = minste, geen spannende compositie, horizon in het midden

Bij #8 zie je sensorprut, links, ter hoogte van de eerste 2 palen.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
Bedankt. Ik denk dat 9 idd niet zo best is. Maar goed hij staat er nu al. Wat betreft de prut op de sensor heb je gelijk. Zal het straks thuis ff weg poetsen. Trouwens in foto 2 kan het idd dat je de zon wat minder fel vind, ik heb daar een gradient over gedaan omdat ie anders wel heeel erg fel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221647

Mooie foto's! Zoals gezegd is foto 9 wat saai en ik vind ook 3 niet helemaal gelukt. De onderkant is iets te donker en ik merk dat ik de paal storend vind. Mijn favoriet is nummer 5, al komt de rest er dicht in de buurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Begint nogal met voorspelbare kleuren, die je in vrijwel elke strand-case tegenkomt, maar 5,6, en 7 maken het goed, mooie foto's :) . Bij 2,3,4,8,9 mis ik vooral de diepte de ze wel hadden moeten bevatten.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:53

DeFeCt

je wéét toch

ik zou zeggen titel change... showcase waardig imho!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Laten we dat dan maar doen ;)

Ik vind het heerlijke shots, prima bezig. Favo's van mij zijn 1,4 en zeker ook 6 d:)b

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
Bedankt! Ik zal volgende keer nog meer op de compositie letten, bij bv. 2 en 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217385

Ik vindt ook nummer 6 het mooiste, misschien een idee om de volgende keer bij foto 5 het hele stuk achterwaarts te lopen. Dan zou de foto ook aangeven waar de "wandelaar" naar toe is gegaan. Nu heb ik het idee, hij is hierheen gelopen om een foto te maken. Niet dat het trouwens iets afdoet aan de foto btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 15:46
Mooie serie! Alleen nummer 2 mag wat feller, nu lijkt het alsof een overbelichte foto ineens op 'half' gezet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:17

Zoefff

❤ 

Sjieke foto's hoor! Er zitten een paar standaardshotjes tussen, maar ook die zijn erg goed uitgevoerd. Lekkere serie om naar te kijken. Vooral #1 en #5 geven me een enorm poetisch gevoel :+

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Beetje off-topic vraagje :P

Je hebt de tamron AF70-300 Di LD 4-5.6 Macro voor pentax K-mount gebruikt lijkt me?

Bevalt deze lens goed? Kan je er goede macro's mee maken?

De foto's zien er op het eerste gezicht wel goed uit namelijk, en ik ben van plan deze of de sigma 70-300 APO te kopen voor me pentax dslr.

Alleen is er geen enkele goede review te vinden op internet van de 70-300 tamron 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
Bartjuh schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:25:
Beetje off-topic vraagje :P

Je hebt de tamron AF70-300 Di LD 4-5.6 Macro voor pentax K-mount gebruikt lijkt me?

Bevalt deze lens goed? Kan je er goede macro's mee maken?

De foto's zien er op het eerste gezicht wel goed uit namelijk, en ik ben van plan deze of de sigma 70-300 APO te kopen voor me pentax dslr.

Alleen is er geen enkele goede review te vinden op internet van de 70-300 tamron 8)7
Klopt die heb ik idd. Ik vind het een goeie lens, niks op aan te merken. In het macro topic staan nog 2 foto's die met de macro mogenlijkheid van deze lens zijn genomen, maar ik ben er erg tevreden mee. Ik ken natuurlijk de sigma niet. Maar voor 149,- is ie niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Frank|A schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 23:05:
[...]
Klopt die heb ik idd. Ik vind het een goeie lens, niks op aan te merken. In het macro topic staan nog 2 foto's die met de macro mogenlijkheid van deze lens zijn genomen, maar ik ben er erg tevreden mee. Ik ken natuurlijk de sigma niet. Maar voor 149,- is ie niet duur.
Hardstikke bedankt! _/-\o_ De foto's in het macro topic zien er ook goed uit.

Ik denk dat ik die tamron lens ook ga aanschaffen voor m'n pentax :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:46
1. Mooie plaat. De vogel maakt het af.
2. Hier zou ik de horizon wel recht zetten. Rechts onder is het zwart wat dichtgelopen, waardoor er veel detailering verloren gaat.
3. Op zich een leuke plaat met potentie. Wat spelen met shadow/higlight kan wonderen doen. Heb hem gisteravond even snel door Photoshop gehaald en de plaat werd er IMHO veel beter door.
4. Min of meer dezelfde opmerkingen als bij #2.
5. Heb je dat van mijn foto afgekeken :+ . Persoonlijk denk ik dat hij wat mooier zou worden als je nog wat van de onderkant en links cropt, zodat de halve voetstap er niet meer op staat.
6. Leuk detail, maar compositie vind ik hem niet zo goed. Ik zou een ander standpunt hebben genomen. Nu is alle 'actie' in het midden van de plaat. Het plantje, maar ook de schaduw. Daardoor verlies je wat kracht in de plaat.
7. De plaatsing van de zeilboot is mooi, maar hij mag wat krapper gekaderd worden. Een lager standpunt, waardoor de boot wat verder boven de horizon uit zou komen was wat mooier geweest, maar waarschijnlijk stond je op de veerboot.
8. Er gebeurt te weinig in de plaat. De paaltjes staan te ver weg om echt een rol te kunnen spelen in de plaat. Als je de paaltjes wat dichterbij had geplaatst dan hadden ze meer invloed kunnen uitoefenen op de compositie.
9. Deze zou ik niet hebben opgenomen in de case. De redenen staan al hierboven vermeld.

Verder zou ik de stofvlekjes nog even weghalen die op meerdere platen terugkomen.
Pagina: 1