[S754]Mobo defect Asus K8Vx SE?

Pagina: 1
Acties:

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:53
Hallo,

Vanavond heb ik een mobo (Asus K8Vx SE), processor met artic silencer koeler (AMD 3400) en 1 GB Twinmos geheugen tweedehands gekocht.

Na het inbouwen van de onderdelen in de kast deed ik de pc aan en startte de pc niet op, maar zag ik een klein miniscuul rookwolkje. Ik heb direct de pc uit gezet en alles weer uitgebouwd en alles nagekeken.

Het groene lampje brand wel op mobo, heb alle andere onderdelen afgekoppeld en alleen power sw aangesloten op mobo. Het moederbord piept niet.

Fan gaat wel twee seconden draaien als ik de powerknop indruk, maar verder gebeurd er helemaal niets. Zou het mobo defect kunnen zijn, of hebben jullie nog andere ideeën wat het probleem kan zijn.

Het Hangen en Opstartproblemen troubleshooter heb ik al nageplozen, helaas werkt het nog steeds niet.

Verwijderd

Waar zag je die rookwolk op je mobo?
Schakelt het systeem zichzelf uit?

• _Uploader_
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 00:19:
Waar zag je die rookwolk op je mobo?
Schakelt het systeem zichzelf uit?
Ik kon niet precies zien waar het wolkje weg kwam, was ook een vrij klein wolkje.
De fan schakelt zichzelf na twee seconden uit, ook met een andere voeding.

Alle condensatoren op het mobo lijken ook in orde te zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door _Uploader_ op 06-06-2007 00:23 ]

Verwijderd

Controleer eens ofdat je cooler goed op je CPU zit. Zet een beetje kracht op je cooler zodat deze harder op de CPU gedrukt wordt en zet dan je computer eens aan.

• _Uploader_
Bedankt voor de tip, daar heb ik niet aan gedacht.
Heb zojuist de koeler goed aangedrukt en ook ff opnieuw geinstalleerd, helaas bied dit geen oplossing.

Als ik de spanning op het mobo zet gaat de fan bij de eerste keer wel draaien, maar druk ik weer de power knop in, dan draait de fan helemaal niet. Dan moet ik eerst voeding ui het mobo halen en weer terugzetten en dan de powerknop indrukken...

Verwijderd

Ik denk dat je beter kan ruiken waar dat kleine rookpluimpje vandaan kwam.

Schijnbaar is er gewoon iets stuk gegaan op het moment dat je het inbouwde (bijv moederbord maakt contact met de backplate van je kast > kortsluiting).

Met geluk kan je het onderdeeltje nog vervangen, anders is het gewoon stuk.

Verwijderd

Dan ben ik bang dat je mobo inderdaad overleden is, maar het zou ook nog een probleem in de voeding kunnen zijn.

• _Uploader_
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 00:50:
Ik denk dat je beter kan ruiken waar dat kleine rookpluimpje vandaan kwam.

Schijnbaar is er gewoon iets stuk gegaan op het moment dat je het inbouwde (bijv moederbord maakt contact met de backplate van je kast > kortsluiting).

Met geluk kan je het onderdeeltje nog vervangen, anders is het gewoon stuk.
Dat is ook het vreemde eraan, ik ruik niets!
Maar dan ga ik morgenochtend wel ff bij de computerboer langs om een ander moederbord te halen, het moet toch wel kortsluiting geweest zijn inderdaad.
Normaal heb ik deze fratsen nooit O-).

edit:
Ook heb ik dezelfde problemen met een andere voeding.

Bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 6% gewijzigd door _Uploader_ op 06-06-2007 00:59 ]

• hoegee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-12-2018
zit je geheugen wel goed in het slot.

• _Uploader_
hoegee schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 01:00:
zit je geheugen wel goed in het slot.
Yep, ik heb er twee geheugenbankjes erbij, met 1 of met beide bankjes werkt het niet. Ook niet in de verschillende sloten.

• Heme84
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-12-2022
Lijkt ergens wel spannings probleem.. als je op je mobo is je cpu inbouwd.. + vga.. en m dan is aan zet.. piept ie dan wel? dan lijkt het mobo goed.. moet je mem er wel uit zijn.. en zal het in je voeding liggen.. piept ie niet.. ben ik er bijna zeker van dat het je mobo is..

• _Uploader_
smart_spooky schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 01:14:
Lijkt ergens wel spannings probleem.. als je op je mobo is je cpu inbouwd.. + vga.. en m dan is aan zet.. piept ie dan wel? dan lijkt het mobo goed.. moet je mem er wel uit zijn.. en zal het in je voeding liggen.. piept ie niet.. ben ik er bijna zeker van dat het je mobo is..
ik heb cpu+koeler+vga op he moederbord geplaatst, maar dan zonder of met geheugen, piept er niets. Ik ga deze morgenochtend vervangen.

• Heme84
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-12-2022
Das dan idd de meest verstandige keuze ;).. succes er mee..
Pagina: 1