[Vista] MagicRotation werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-02 10:47
Ik heb sinds kort windows vista geinstalleerd. Ik heb van de samsung website het tooltje magicRotation voor vista 32 bit gedownload en geïnstalleerd. Wanneer ik mijn scherm echter pivoteer, gebeurt er niets. In het midden van het scherm komt een venstertje dat de monitor 90 graden gepivoteerd wordt, maar het beeld volgt niet.
Handmatig werkt het wel. Als ik handmatig via MagicRotation het beeld 90 graden draai, dan doet hij dat, en dan kan ik het scherm zelf gaan pivoteren. Echter niet echt de bedoeling :)

Op got kan ik geen enkel topic over MagicRotation en vista vinden, en google maakt me ook niet al te wijzer. De help van MagicRotation raadt aan om met de display settings te spelen en te kijken of het probleem zich in elke instelling voordoet. Ik heb andere resoluties geprobeerd, 16 en 32 bit, maar het probleem blijft. Is er hier iemand die MagicRotation gebruikt in combinatie met Vista?

BOE

• cman
niemand met vista en een samsung scherm??

BOE

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Denk dat het niet met je scherm + MagicRotation te maken heeft maar met je videokaart drivers + MagicRotation.

Kijk eens of je wel de nieuwste videokaart drivers ehb.

• cman
ik heb het eerst geprobeerd met de standaard video drivers van vista, en daarna met de catalyst drivers van ati => als ik die van ati installeer kan ik zelfs handmatig het beeld niet meer draaien :(

Ter info: scherm: Samsung 971p, vidkaart: ati x700pro

BOE

• cman
laatste kick => na het contacteren van de service desk van samsung, geen stap verder gekomen... Ze hebben daar nog nooit van het probleem gehoord en het zou gewoon moeten werken... :( Dit zou voor mij wel eens een dealbreaker voor vista kunnen zijn, ik gebruik die magicrotation enorm vaak en ik mis het na een week enorm... Het was ook een van de redenen dat ik het scherm gekocht heb..

ach ja, ik kijk het nog een weekend aan, nog wat prullen en zoeken, en dan wordt het spijtig genoeg terug xp voor mij.. Ik ben nochtans zeer tevreden over Vista..

BOE

• cman
ok, na nogmaals contact gehad te hebben met het service center van Samsung (die me niet te wouden staan eerst omdat het 'te druk' was en het uiteindelijk na enig 'aandringen' wel deden) kwam ik er nog steeds niet uit.

Ik heb dan de samsung software eraf gegooid, mijn videodrivers gedeïnstalleerd en opnieuw erop gezet, de software zelf er weer op gegooid en wonder boven wonder: het werkt!!!

me is a happy camper :)

BOE

Pagina: 1