Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:11
Hallo allemaal,

ik ga binnenkort naar Suriname op vakantie en ik neem mijn PDA met ingebouwde gps mee ( Asus 636 n ).

Graag wil ik de gps gebruiken om te kijken waar ik zit in Suriname.

Weet iemand hoe ik dat kan doen of wat ik er allemaal voor nodig ben?

Alvast bedankt.

Ronny

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

GPS (Global Positioning System) werkt overal.

Je krijgt dan gewoon de coördinaten te zien van waar je zit.
Ik heb er geen idee van of er digitale kaarten te krijgen zijn waarop je op een kaart kan zien waar je zit met behulp van die coördinaten. Maar op veel papieren kaarten staat ook wel een coördinatenverdeling in de kantlijn, maar dat is niet zo nauwkeurig ;)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-11 09:21

Padvinder

doet z'n best

Resistor schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:50:
Maar op veel papieren kaarten staat ook wel een coördinatenverdeling in de kantlijn, maar dat is niet zo nauwkeurig ;)
Dat ligt natuurlijk aan de schaal van die kaart hè... als jij op een 1:250.000 kaart gaat proberen nauwkeurig je positie te berekenen, dan kom je natuurlijk niet echt goed uit... 1mm verschil is immers alweer 250 meter verschil.
Heb je echter de beschikking over goede topografische kaarten (zeg 1:50.000) dan gaat het een stuk beter. Je zult wel ff moeten oefenen met het lezen van kaarten en het bepalen van coördinaten, maar het kan.

edit:
Je kunt ook OziExplorerCE installeren op je PDA, en een goede topokaart van Suriname inscannen en kalibreren op je PC... dan zie je meteen waar je bent op die kaart.
www.oziexplorer.com dus.

[ Voor 13% gewijzigd door Padvinder op 06-06-2007 08:30 ]

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:58
googleeart i.c.m gps?

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

TomTom? Of denk ik nu te makkelijk?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Heb je zelf al gezocht naar een antwoord op je vraag? Het klinkt namelijk vrij logisch.

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.