Probleem met Asus V7700

Pagina: 1
Acties:

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-07 20:20
Dit is de situatie: een Pentium2-400 systeem met een BX moederboard heeft pas een nieuwe videokaart gekregen, de Asus V7700 GeForce2 met 32MB DDR. Het OS is Windows NT 4.0.

Probleem is nu, dat soms (de ene keer een dag niet, de andere keer 3x op een dag) dat het hele beeld ineens uitgaat (monitor klaagt ook over geen signaal meer) en de hele PC slaat vast (want als ik bijv. nog een hotkey gebruik om de explorer te starten hoor en zie (het lampje) ik ook geen HD activiteit meer.) Hele bak staat dus vast.

Nou dacht ik dat het een hitteprobleem was, maar volgens zo'n utility van Asus is de chip zo'n 53-57 graden. Dat zou moeten kunnen toch?

Iemand een idee en eventueel een oplossing?

Verwijderd

Ik heb zelf ook een asus v7700.
De temperatuur als je niet overklokt hebt is wel hoog hoor, hoort rond de 40 graden te schommelen.
Voor de rest moet je de nieuwste detonator drivers gebruiken voor winnt.
Wat is je bios versie van deze grafische kaart, moet zijn 013 op het eind.

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Ik vind de temp van jullie beiden erg hoog. Bij mij wil hij niet boven de 30 uitkomen. Met de standaard koeler werd hij 36 graden. En dan wel allemaal op 220 MHz

reserveringshouder Tesla Model 3

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-04 00:08

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Ik heb dit probleem ook gehad...

En kon het bij mij met 100% zekerheid terugleiden tot het "Tweak" utility...zo gauw als ik dit ding geinstalleerd had, (zelfs zonder de mem of core over te klokken) kreeg ik "random" beeldscherm uitval, en dan ook echt uitval, signaal was gewoon weg, gaf geen artifacts of iets anders wat op overclocken kon duiden...
Meestal, maar niet altijd viel 't scherm op zwart kort of direct na rebooten..

'T is zelfs zo, dat het scherm nog wel eens op zwart gaat als ik met de hand dat tweak progje opstart...
Als ik utils zoals NVTweak gebruik heb ik niet last van dit verschijnsel...

Dus, misschien kun je eens proberen of je dit geval weg kunt krijgen uit NT (ikzelf had de problemen onder win2k EN win98se)

Hoop dat je 't oplost...ik weet hoe irri 't is :(

edit:
ik heb 't hier over 't Tweak util van asus zelf...alle versies...

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

• Rarz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 12:39
Mijn Asus7700 begint op 40C (Als de pc aangaat) en stijgt naar 55C waar ie stabiel blijft (zelfs na een uur UT op max resolutie en zo).

Een keer flikkerde het beeld even (een zwarte balk), maar dat heb ik niet weer gezien. De kaart is niet overclocked oid.

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-07 20:20
Ok bedankt iedereen voor de info en de tips! Nu heb ik een berg dingen om te proberen, hopen dat het werkt :)
Pagina: 1