Ik post niet zo heel er vaak op tweakers.net dus ik weet niet echt of dit dit wel de goede plaats is om deze topic te plaatsen.
Ik zelf heb ook niet zo heel veel verstand van computers...
Ik zit dus eigenlijk met een vraag over tv kijken op je pc. Ik ben namelijk van plan om binnenkort een nieuwe computer te kopen. Deze wil ik gaan gebruiken om tv te kijken. En omdat op mijn oude pc al een Tv kaart zat en windows vista heb geinstalleerd dacht ik waarom niet eerst eens proberen om tv te kijken op mijn oudere computer voordat ik een dure miskoop maak.
Nou heb ik dus een tv kabel van kabel tv van essent aangesloten op mijn computer en heb windows media center ingesteld als ik nu op live-tv druk dan krijg ik wel geluid maar geen beeld. En na ongeveer 10sec. krijg ik de melding dat ik signaalverlies heb.. Ik weet niet wat het inhoud en heb me eigen al rot gezocht op google.. maar ik krijg geen antwoord gevonden.
Hier een beschrijving van de aansluiting en mijn systeem:
- Ik heb dus kabel tv van essent in Den Bosch
- Beneden staat een normale breed beeld tv
- en boven staat een klein tvtje op de slaapkamer
- Ik heb de aansluiting van de kleine tv in de pc gestopt om te kijken of tv kijken op de pc wat is..
(de pc staat namelijk naast die kleine tv..)
Beschrijving van mijn pc:
-hp pavillion t370t.nl (al een wat oudere pc dus...
)
-Intel Pentium 4 2.60ghz
-2x512mb ram
-Ati Radeon 9600XT 256mb
-ASUSTeK 7134 BDA Video Capture
-Intel(r) 82801DB/DBM AC '97 Audio Controller
Ik hoop echt dat iemand mij wilt helpen.
Ik zit dus eigenlijk met een vraag over tv kijken op je pc. Ik ben namelijk van plan om binnenkort een nieuwe computer te kopen. Deze wil ik gaan gebruiken om tv te kijken. En omdat op mijn oude pc al een Tv kaart zat en windows vista heb geinstalleerd dacht ik waarom niet eerst eens proberen om tv te kijken op mijn oudere computer voordat ik een dure miskoop maak.
Nou heb ik dus een tv kabel van kabel tv van essent aangesloten op mijn computer en heb windows media center ingesteld als ik nu op live-tv druk dan krijg ik wel geluid maar geen beeld. En na ongeveer 10sec. krijg ik de melding dat ik signaalverlies heb.. Ik weet niet wat het inhoud en heb me eigen al rot gezocht op google.. maar ik krijg geen antwoord gevonden.
Hier een beschrijving van de aansluiting en mijn systeem:
- Ik heb dus kabel tv van essent in Den Bosch
- Beneden staat een normale breed beeld tv
- en boven staat een klein tvtje op de slaapkamer
- Ik heb de aansluiting van de kleine tv in de pc gestopt om te kijken of tv kijken op de pc wat is..
(de pc staat namelijk naast die kleine tv..)
Beschrijving van mijn pc:
-hp pavillion t370t.nl (al een wat oudere pc dus...
-Intel Pentium 4 2.60ghz
-2x512mb ram
-Ati Radeon 9600XT 256mb
-ASUSTeK 7134 BDA Video Capture
-Intel(r) 82801DB/DBM AC '97 Audio Controller
Ik hoop echt dat iemand mij wilt helpen.