Met Windows Vista Media Center TV kijken ''Signaal Verlies''

Pagina: 1
Acties:
  • 2.926 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HowlingWolve
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-01 16:10
Ik post niet zo heel er vaak op tweakers.net dus ik weet niet echt of dit dit wel de goede plaats is om deze topic te plaatsen. :/ Ik zelf heb ook niet zo heel veel verstand van computers...

Ik zit dus eigenlijk met een vraag over tv kijken op je pc. Ik ben namelijk van plan om binnenkort een nieuwe computer te kopen. Deze wil ik gaan gebruiken om tv te kijken. En omdat op mijn oude pc al een Tv kaart zat en windows vista heb geinstalleerd dacht ik waarom niet eerst eens proberen om tv te kijken op mijn oudere computer voordat ik een dure miskoop maak.

Nou heb ik dus een tv kabel van kabel tv van essent aangesloten op mijn computer en heb windows media center ingesteld als ik nu op live-tv druk dan krijg ik wel geluid maar geen beeld. En na ongeveer 10sec. krijg ik de melding dat ik signaalverlies heb.. Ik weet niet wat het inhoud en heb me eigen al rot gezocht op google.. maar ik krijg geen antwoord gevonden.

Hier een beschrijving van de aansluiting en mijn systeem:

- Ik heb dus kabel tv van essent in Den Bosch
- Beneden staat een normale breed beeld tv
- en boven staat een klein tvtje op de slaapkamer
- Ik heb de aansluiting van de kleine tv in de pc gestopt om te kijken of tv kijken op de pc wat is..
(de pc staat namelijk naast die kleine tv..)

Beschrijving van mijn pc:
-hp pavillion t370t.nl (al een wat oudere pc dus... :P )
-Intel Pentium 4 2.60ghz
-2x512mb ram
-Ati Radeon 9600XT 256mb
-ASUSTeK 7134 BDA Video Capture
-Intel(r) 82801DB/DBM AC '97 Audio Controller

Ik hoop echt dat iemand mij wilt helpen. 8)

• HowlingWolve
iemand? |:(

Verwijderd

Als dat ding zegt dat je signaal verlies hebt, heb je signaal verlies. En dat is of een hardware probleem of een driver probleem, of het ligt bij je kabelaar.

Bij een nieuwe pc los je de eerste 2 al gelijk op (drivers + hardware). Dus kan je naar je kabelaar kijken. Wees niet bang en koop die nieuwe bak. Werkt het niet: Kabelaar bellen.

• HowlingWolve
Hey bedankt voor de reactie. Eindelijk iemand die reageerd.
Ik ga die nieuwe bak denk ik over een maand kopen ben nu bezig om
de pc een beetje samen te stellen. Al kost dat behoorlijk wat moeite
omdat ik 0,0 verstand van pc's heb :P Maarja.

Gebruik je zelf trouwens tv op de pc? En wat vind je er van is de kwaliteit een beetje
goed te noemand als je kabel tv op je pc aansluit?

Ik heb trouwens ook deze tv kaart gevonden voor mijn nieuwe pc is dit wat?
https://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=4368

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-07 19:01

Aapje

Opel-beun
Meeste TV-Kaarten gebruiken 30% tot 50% van je signaal sterkte...
Zorg dus dat je waar je de tv-kaart gaat gebruiken een goed signaal hebt, anders gaan ze storen of zeggen de nieuwere tv-kaarten dat ze een slecht signaal hebben en geven een testbeeld.

En als je een TV-Kaart in mediacenter wilt gaan gebruiken, moet je een MCE Kaart hebben. Lijkt erop dat deze tv-kaart die jezelf gevonden hebt bij dynabyte, een MCE is.
Maar vraag even voor de zekerheid na, van pinacle ben ik niet zeker of ze goede tv-kaarten hebben, zelf zou ik voor een Hauppauge Dual Tuner gaan (Kan je teminste tv kijken+opnemen tegelijk.)

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:39

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb op mijn P4 1,7 (768 MB ram) met XP MCE en Vista getest, zelfs onder Vista werkt het, zij het niet geheel vloeiend. Onder XP werkt het wel vloeiend. De antennekabel loopt helemaal van de woonkamer naar de zolder. Het analoge beeld is op zolder zelfs beter dan beneden (maar dat zal aan de kwaliteit van de antennekabel liggen)!

Oh ja ik heb een Hauppauge PVR 150 MCE kit.

[ Voor 6% gewijzigd door CAP-Team op 06-06-2007 23:08 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• HowlingWolve
Dat geeft dus denk ik al aan dat het gewoon aan mijn tv kaart ligt.... |:(

Bedankt trouwens voor de informatie over de kaart want ik ben natuurlijk wel
op zoek naar een goede tv kaart voor mijn pc. Want ik kwam van de week langs
bij de dynabyte en zaten ze de pinacle kaart helemaal op te hemelen. Eigenlijk ook
niet gek omdat ik nou op hun site zie dat pinacle het enige merk van tv kaarten
is wat hun verkopen...

Owja nog een paar andere vraagjes:
-Kan je met die kaart ook meerdere programma's opnemen en tv kijken tegelijk?
(want ik lees op hun site dat je wel tv kan kijken en een programma kan opnemen en er staat ook dat je 2 programma's tegelijk kan opnemen)
-En als je een programma opneemt moet je dan windows media center geopend hebben?
-Ziet kabel tv er trouwens een beetje goed uit op een tft scherm? :?

Alvast erg bedankt voor jullie hulp 8)

[ Voor 11% gewijzigd door HowlingWolve op 07-06-2007 13:20 ]

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Kabel tv heeft maar een max resolutie 720x576. Dus op een scherm van 1280x1024 kan dat best slecht eruit zien ja.

Mediacenter hoeft niet open te staan, hij heeft namelijk een trayicon. Deze laat je weten dat er een programma opgenomen word. (Door een rood rond icoontje te nemen bijvoorbeeld, hoe het in Vista word weer gegeven weet ik niet. Alleen ervaring met MCEXP)

Je kan alleen tv kijken en opnemen als je een dual tuner hebt. De pc moet dan namelijk tuner #1 gebruiken voor te kijken, en tuner #2 voor te opnemen. Daarom zou ik voor een dualtuner gaan. (2 Losse kaarten kan ook. Maar dat neemt weer een pci-slot extra in...).

• CAP-Team

CAP-Team

de PVR500 heeft twee tuners, in principe is het mogelijk om twee kanalen op te nemen, of een kanaal te kijken en een op te nemen.

Let wel, de PVR500 heeft geen hardware MPEG decodering, ik weet niet zeker of je PC dit gaat trekken, mijn P4 1,7 zit al bijna op 100% als ik TV aan het kijken ben op 1 kanaal.

Je hoeft mediacenter niet geopend te hebben, opnemen gaat via een service op de achtergrond.

• HowlingWolve
En digitale tv ofzoiets is dat geen idee om aan mijn pc aan te sluiten.
We hebben wel beneden een digitale tv (ontvanger) van tele2 staan
(maar we kunnen geen digitale tv kijken omdat we niet naast internet ook voor tv betalen)
Meschien kan dit ding aangesloten worden:S

Bedankt trouwens voor de reacties van media center :) Dat is wel erg handig zeg lekker tv kijken
en 1 programma opnemen :9

Alleen dit snap ik even niet:
PVR500 heeft geen hardware MPEG decodering.
(ik snap eigenlijk al vrij weinig van computers dus als iemand mij dit even kan uit leggen,..) O-)

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:48

B-lennium

Volvo 164 1975!

je processor zal dus al het reken werk moeten doen, bij een kaart met decoder doet de kaart het.

je kunt dan met een mindere processor toch kijken.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• CAP-Team

CAP-Team

Het inkomende signaal wordt zeg maar hardwarematig naar mpeg2 gecodeerd, je computer moet het via software weer decoderen om weer te geven.

[ Voor 46% gewijzigd door CAP-Team op 07-06-2007 22:22 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:09
Waarschijnlijk heb je alleen zoiets nodig:

http://www.popelectronics.nl/product.php?productid=191

Afbeeldingslocatie: http://www.popelectronics.nl/images/T/t-191-186.jpeg

• HowlingWolve
Is er dan eigenlijk wel een kaart te vinden die kan opnemen en tv kijken tegelijk. En met een decoder er al op. Lijkt me een stuk stiller dan dat m'n pc weer op volle toeren moet draaien.

Het Budget voor de tv kaat is zo rond de €100,-
(Ik ben overigens zelf ook al druk op zoek maar als iemand
mij een beetje zou willen helpen zou natuurlijk wel fijn zijn

[ Voor 5% gewijzigd door HowlingWolve op 08-06-2007 00:02 ]

• HowlingWolve
Ik weet het niet zeker maar volgens mij heeft de PVR500 toch wel degelijk MPEG encoders zelfs 2 :/
Alleen het is wel vreselijk duur...
Je hebt verschillende versies:
Hauppauge PVR-500 MCE Oem die ongeveer €110,- is
Hauppauge PVR-500 MCE die ongeveer €155,- is
Hauppauge PVR-500 MCE kit Retail die ongeveer €175,- is
De versies verschillen volgens mij bijna niets alleen zit er bij de laatste een afstandbediening...
maar ik heb er al 1 thuis liggen van mijn vorrige TVkaart de ASUSTeK TV7134 BDA Video Capture...

Ook zijn er nog versies die Hauppauge WinTV-PVR-500 MCE heten....
wat is hier nou weer anders aan dan? Sorry maar ik kan het verschil
namelijk niet echt vinden.. Ik dacht overigens wel dat al deze kaarten
geschikt zijn voor vista's media center dat klopt toch?

[ Voor 18% gewijzigd door HowlingWolve op 08-06-2007 18:41 . Reden: spelfout.. ]

• HowlingWolve
weet iemand hier meer over :?

• CAP-Team

CAP-Team

de pvr150 die ik heb doet het ook onder vista ja.

• HowlingWolve
Vista Media center?
Kijk dat is perfect :9~

Nu alleen nog kijken welke van de 3 weet iemand daar iets meer over?
Welke versie zouden jullie nemen want de prijsverschillen zijn namelijk
erg groot! (ben een student daarom) ;(

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:47
Ik heb de 500MCE OEM en die werkt gewoon goed.
Alleen krijg je dan geen boekje, install cd (drivers op website) en afstandbediening (ik gebruik de gene welke bij me behuizing zat)
Verder heb je geen afstandbediening nodig binnen Media Center van Vista.

Overigens heeft de Hauppauge PVR serie (waaronder de 500 MCE ook valt) hardware matig MPEG 2 encoding (opnemen).
En een videokaart nieuwer dan Geforce 3 serie heeft in ieder geval hardwarematige mpeg2 decoding (afspelen)

Taal fouten inbegrepen ;)

• HowlingWolve
Dus de drivers kan je gewoon heel makkelijk van de site afhalen installeren en dan zou het moeten werken. De afstand bediening heb ik nou ook niet echt nodig omdat ik al een andere heb van mijn vorrige pc. Verders mis je geen software of iets of andere belangrijke dingen? Als er verders niks mis mee is bestel ik gewoon de OEM versie natuurlijk :P

• HowlingWolve
iemand?

• CAP-Team

CAP-Team

ik heb voor zover ik kunnen testen geen extra software hoeven installeren onder vista om tv te kunnen kijken in mce.

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-07 01:27
OEM betekend alleen dat je de CD enzo mist, maar die heb je (meestal) toch niet nodig). De drivers worden met Vista vanzelf geinstalleerd, ook voor een OEM versie. Hoef je niks voor te doen, bij mij herkende Vista de boel zelf en haalde hij via windows update de laatste drivers op.

Werkt allemaal prima bij mij. Afstandsbediening moet je zelf weten of je die nodig hebt. Ik gebruik mijn Logitech 525 afstandsbediening voor mediacenter of je kan de MCE afstandsbediening gebruiken (of die hauppauge AB). Net wat je wilt. Als ie maar met MCE compatible is, en dus op de computer aangesloten kan worden.

[ Voor 20% gewijzigd door s441558 op 12-06-2007 15:16 ]

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 23:12

mvds

Totally awesome!

Bamikwal schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:07:
Ik weet het niet zeker maar volgens mij heeft de PVR500 toch wel degelijk MPEG encoders zelfs 2 :/
Alleen het is wel vreselijk duur...
Je hebt verschillende versies:
Hauppauge PVR-500 MCE Oem die ongeveer €110,- is
Hauppauge PVR-500 MCE die ongeveer €155,- is
Hauppauge PVR-500 MCE kit Retail die ongeveer €175,- is
De versies verschillen volgens mij bijna niets alleen zit er bij de laatste een afstandbediening...
maar ik heb er al 1 thuis liggen van mijn vorrige TVkaart de ASUSTeK TV7134 BDA Video Capture...

Ook zijn er nog versies die Hauppauge WinTV-PVR-500 MCE heten....
wat is hier nou weer anders aan dan? Sorry maar ik kan het verschil
namelijk niet echt vinden.. Ik dacht overigens wel dat al deze kaarten
geschikt zijn voor vista's media center dat klopt toch?
Het ging om MPEG2 decoders, niet om encoders :) En ik heb gemerkt dat de MCE versies toch net effe wat soepeler werken onder XP?Vista MCE dan de niet MCE versies.

En vreselijk duur? Vind het wel meevallen, als je zo'n WinTV PVR 500 neemt, dan stop je eigenlijk twee TV kaarten tegelijk in je PC. Dus zo'n 500 zou ongeveer 2 keer zo duur moeten zijn als een enkele kaart, en dat klopt wel ongeveer.

• TimTie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 08:35
Ik heb dit probleem als wat de topic starter aan geeft. Als ik Live TV zit te kijken en na bevoorbeeld 2 en half uur stop Vista MCE er mee met de mededeling dat het stop door signaal verlies. Dan moet ik de PC helemaal opnieuw opstarten anders krijg ik hem niet meer aan de praat.
Ik heb geen storing in mijn beeld heb ook geen slecht geluid. Gewoon goed beeld en geluid. De pc die ik gebruik is een Acer Aspire iDea 510. Heb de laatste drivers geinstalleerd heb ook alle updates van windows geinstalleerd. Maar dit mocht niet helpen. De kabel wat ik gebruik is maar 5 meter lang.

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Bamikwal schreef op zondag 10 juni 2007 @ 16:17:
Vista Media center?
Kijk dat is perfect :9~

Nu alleen nog kijken welke van de 3 weet iemand daar iets meer over?
Welke versie zouden jullie nemen want de prijsverschillen zijn namelijk
erg groot! (ben een student daarom) ;(
WinTV 150 werkt prima onder Vista MCE..
Gisteren geinstalleerd, erg tevreden mee.

En signaal verlies kan altijd nog gewoon in de kabel liggen..

• boeskip
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-07-2007
Je moet een andere decoder installeren ipv de Windows Vista decoder die er standaard op zit.
Ik had ook het probleem, door PowerDVD 7.2 Ultra te installeren en dan de Vista decoder utility te gebruiken om de PowerDVD als standaard te zetten loste het probleem bij mij op.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Signaal verlies heeft te maken met de snelheid van de processor/tvkaart/videokaart hun drivers en de decoder en niet met de coax signaal sterkte.

Hardware decoders worden niet gebruikt voor MCE, alleen hardware encoders. Als je een TV kaart zonder hardware encoder gebruikt heb je een P4 3.0 GHz nodig, of hoger.

Stappen in de tvtuner
Op het moment dat de tvtuner op een bepaald kanaal ingestemd is gaat de encoder 25 “foto’s” per seconde maken van het beeldmateriaal en een opname van het geluidssignaal. De meeste tvkaarten doen dit raw en capturen het in de volledige resolutie. Sommige tv kaarten capturen in halve of soms zelfs kwart resolutie, wat voor een pixelachtige weergave met weinig detail kan zorgen. De combfilter van de tvtuner zorgt voor de kleurinformatie (composite colour video signaal op 4.43 megahertz) uit het zwart/wit signaal (luminance). Alle informatie die hier verloren gaat kan nooit meer hersteld worden.
Vervolgens gaat de (al dan niet raw) digitale data naar een MPEG2 encoder. Media Center gebruikt bij het kijken naar live televisie automatisch de hoogst mogelijke bitrate (9Mbit), terwijl bij een opname de bitrate(2,5Mbit – 6Mbit) welke door de gebruiker is ingesteld gebruikt wordt. De audio gaat naar een MPEG1 encoder. Bij deze encoding stappen gaat dus altijd een hoop beeldinformatie verloren, echter doordat de bron al van lage kwaliteit was is hier in de praktijk weinig van te merken, bij het geluid is zelfs geen verschil waar te nemen.

Stappen software decoder/videokaart

Alle stappen van de videokaart moeten 50 x per seconde foutloos uitgevoerd worden en een lichte videokaart is dan ook niet voldoende.
De gecomprimeerde data wordt doorgegeven aan de softwarematige decoder (hardware decoding wordt door Media Center niet ondersteunt) welke het signaal binnen 16ms moet converteren naar raw digitale 720x576 YCbCr video. Deze decoder maakt gebruik van de processor en indien ondersteunt de mpeg2 decoder van de videokaart.
Deze raw data wordt doorgegeven aan de videokaart, maar ook de conversie stap wordt dus indien ondersteund voor het overgrote deel uitgevoerd door de videokaart.

Een 9600XT en een P4 2.6 zijn voldoende. Ik zou eens naar de driver van de tvkaart en de decoder kijken.

Ik zou geen Pinnacle kaart nemen, die beginnen pas net met MCE, Hauppauge is al jaren de reference kaart van Microsoft.

[ Voor 6% gewijzigd door |sWORDs| op 18-06-2007 15:53 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• djokkel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-02 19:12
Ik heb dus ook een 500 maar heb toch een puntje waar ik niet uitkom.

Aangezien ik nog een berg oude tapes heb liggen die ik graag op dvd zou willen zetten heb ik de hele boel erbij gepakt en de composit kabel aangesloten op mn tv-kaart.

In vista mediacenter kan ik echter nergens een optie vinden om het beeld van mn videocamera te spelen en op te nemen. :? Heb ik iets over het hoofd gezien of kan ik beter een andere app gebruiken? Zoals het er nu uitziet kan ik met geen enkel programma de composit poorten aanspreken. 8)7

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

tv wizard nogmaals draaien en bij de stb vraag ja antwoorden.

• djokkel
|sWORDs| schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 01:02:
tv wizard nogmaals draaien en bij de stb vraag ja antwoorden.
Klopt maar dan krijg ik vervolgens de melding dat mn pc geen IRkabel kan vinden. Dat klopt want die heb ik niet. Maar ik kan de wizzard niet voltooien zonder denk ik?

EDIT;
Ok, ik ben er achter gekomen waar dat losse IR ontvangertje in de doos voor was :P Ik kom nu voorbij dat punt in de installatie.

Echter vraagt Media Center me om een afstandsbediening te configureren. De camera die ik heb is al wat jaartjes oud en heeft er geen. Na enkele pogingen wat onzin ingevuld te hebben, zag ik alleen tijdens de installatie de camerabeelden. Daarna kon ik ze niet meer vinden.

Weet iemand wat ik misschien verkeerd doe? :?

[ Voor 40% gewijzigd door djokkel op 11-07-2007 01:35 ]

• djokkel
iemand?

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Opgeven dat je geen afstandsbediening hebt? Maar waarom pruts je zelf niet even? Ik heb dit ooit in twee minuten aan de praat gekregen.

[ Voor 51% gewijzigd door |sWORDs| op 11-07-2007 15:49 ]

• djokkel
|sWORDs| schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 15:48:
Opgeven dat je geen afstandsbediening hebt? Maar waarom pruts je zelf niet even? Ik heb dit ooit in twee minuten aan de praat gekregen.
Ik 'pruts' tot diep in de nacht om dit werkend te krijgen. Als ik aangeef in MC dat ik geen afstandsbediening heb, krijg ik de vraag hoeveel cijfers het hoogste kanaal heeft dat ik ontvang. Ik kies daar voor 2.

Vervolgens gaat MC de MC-afstandsbediening configureren voor die STB. Oa vragen als moet u op ok drukken of alleen het kanaalnummer intoetsen? Vervolgens moet ik het merk van de STB selecteren. |:( Goed MC zn zin, dan selecteer ik Hitachi.

Vervolgens vraagt de wizzard om een afstandsbedieningscode... Uiteraard werkt er niets.

Kortom, ook al laat ik in de wizard weten géén afstandsbediening te hebben, tóch gaat MC hem proberen te configureren... 8)7 Daar loop ik tegenaan tijdens mijn 'prutsen'...

Edit:
Als ik dan ga kijken bij tv, krijg ik dit te zien: http://img376.imageshack.us/img376/7705/mceax3.gif

En dat terwijl ik eerder wel beeld zag in de wizard.

[ Voor 7% gewijzigd door djokkel op 11-07-2007 18:26 ]

Pagina: 1