Hey,
Ik heb gelezen in een post van Jedi_Pimp dat een RAID 0 configuratie langzamer is dan een losse HDD op de DS3 moederborden van Gigabyte. Simpel vraagje, is dit waar? Ik kan hierover niets vinden op internet..
Ook zou ik dan graag willen weten of hetzelfde probleem zich zou voordoen bij de DS4, scheelt nietheel veel in € vegeleken met de DS3, dus is het overwegen nog waard..
Deel van zijn post:
Ik heb gelezen in een post van Jedi_Pimp dat een RAID 0 configuratie langzamer is dan een losse HDD op de DS3 moederborden van Gigabyte. Simpel vraagje, is dit waar? Ik kan hierover niets vinden op internet..
Ook zou ik dan graag willen weten of hetzelfde probleem zich zou voordoen bij de DS4, scheelt nietheel veel in € vegeleken met de DS3, dus is het overwegen nog waard..
Deel van zijn post:
EDIT: ik heb dit gevonden in een ander forum:Jedi_Pimp schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 10:42:Wat dit mobo heeft dat de DS3 niet heeft? Heatpipes. Het uitgebreide heatpipe-systeem zorgt voor extra cooling en het ziet er wat dikker uit. Ook kan je later een tweede 320GB schijf er in zetten en deze in RAID 0 draaien. RAID op een DS3 is zelfs trager dan single disk, dus dat is ook mooi mee genomen.
Dat zou het probleem verklaren, maar waarom doet hij dit dan en kan het niet hersteld worden? Dit ging op de P965 versie van dit mobo, in neem aan dat dit zich niet meer voordoet?There is an issue with sata+raid that causes ide drive to operate in pio mode. Use the sata drivers on gigabyte website when your installing windows...
[ Voor 19% gewijzigd door Dekar op 05-06-2007 21:17 ]
The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite