Windows schijf benaderen onder ubuntu

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
Hallo heren,

Gezien het feit dat de zoekfunctie niet wil (lukt me ook niet echt via google) stel ik toch maar even mijn vraag. Ik heb ubuntu naar volle tevredenheid geinstalleerd....ben er toch wel over te spreken.. 't is nog wat uitvogelen met Berryl enz...

Ik heb alleen een te groot stuk HD gekozen voor linux, heb dus nu te weinig schijfruimte in windows voor opslag van grote files. Is het mogelijk om vanaf windows mijn linux bestanden te benaderen? Dan kan ik daar nog wat informatie kwijt

Alvast bedankt voor je feedback!

Nickx

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 19:39

wzzrd

The guy with the Red Hat

• Victorius737
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 10:02
eeeh je topic naam zegt iets anders dan jij zegt :P

maar tot de vraag

http://uranus.it.swin.edu.au/~jn/linux/explore2fs.htm
het is een programma die in je linux paritie kan kijken ( mits ext3 of ext2 , ik neem aan van wel met ubuntu )

ja beryl is leuk , ook compiz is wel grappig minder special effects maar wel lachen

als je het nog niet weet google dan ff deze zin "how to access ext3 partitions windows"

Greetz , Victorius737

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Moet je FS natuurlijk wel ext3 zijn :p

Kijk even met het commando "mount" of dit inderdaad ext3 is. Daarna idd 1 van bovenstaande progs gebruiken. Ik gebruik er zelf ext2fsd voor.

[ Voor 5% gewijzigd door Rainmaker op 05-06-2007 19:20 ]

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
Bedankt voor jullie snelle reactie. Ik heb denk ik gewoon niet de juiste keywords gebruikt. Nogmaals bedankt ik ga dit even probren.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik weet niet welke kant je het op wil doen (windows FS lezen van uit linux of andersom), een van beide kanten hoort in een ander subforum, en beide kanten is genoeg over te vinden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.