[Planet] Internet valt continue weg

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• prantiC
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-01-2022
Ik zit met een probleem dat ik maar niet opgelost krijg.

Mijn internet verbinding valt continue weg, soms na een minuut, dan weer 2 minuten, dan 20 minuten, er valt geen pijl op te trekken maar het gebeurt CONTINUE. Ik heb dit sinds de oplevering van mijn ADSL lijn sinds 2001. Nooit veel aandacht aan besteed maar nu wil ik het opgelost hebben. Al diverse malen contact gehad met Planet Internet en deze zien ook dat de lijn wegvalt maar kunnen van hun kant niets doen (zeggen ze).

Ik heb mijn modem al vervangen, gebruik ISDN met daaroverheen ADSL comfort.

Moet dus nog wel echt inbellen, maakt niet uit met welk systeem dit gebeurt, diverse PC's geprobeerd, diverse besturingssystemen (Windows XP, SuSE, FreeBSD en nu een router van linksys).

Splitter laatst ook een aantal uur er tussenuit gehad maar ook dit leverde geen enkele verbetering op. Iemand nog enig idee wat ik zou kunnen nakijken om mijn verbinding stabiel te krijgen?

Hopelijk kan iemand me op de pijnlijke plek wijzen want het is echt heel irritant.

Groeten prantiC

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
hoe lang is de kabel isra->splitter en splitter->modem?

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Wat Murcielago zegt, beschrijf je installatie t/m het modem eens, ik neem aan dat je modem steeds offline gaat, en niet je pc? Doe ook eens een postcode check om te zien hoe ver je van de telefooncentrale afzit.
http://pcdb.bbned.nl/

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-11 21:41
Kan je modem het nog trekken?
Of is deze aan vervanging toe?

• prantiC
@Mucielago:
de kabel is de standaard kabel die erbij geleverd wordt. ongeveer 50cm dus.

@badpritt:
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 2293 meter.

@bangkirai:
het modem heb ik al vervangen door een modem/router van linksys

wat extra info die ik zojuist heb ontdekt, wanneer de lijn wegvalt en ik heb een ping openstaan naar planet.nl bijvoorbeeld krijg ik eerst een paar timeouts, dan nog een paar reply's en pas dan valt de hele verbinding weg. Je kan dus van te voren al zien dat de verbinding gaat wegvallen. Erg vreemd verschijnsel lijkt mij.

Gaarne hulp svp want ik kom er echt niet uit.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Blijkbaar valt je linesync weg, of is je modempagina dan ook onbereikbaar?
Welke van de twee kabels beschrijf je nu? splitter-isra of splitter-modem?

PSN: djmurcielago

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:09

Aapje

Opel-beun
Wat ik niet kan opmaken uit de startpost is, welke modem heb je, heb je al geprobeert zonder routers?

Hou eens een pingscherm naar het interne netwerk adres van je modem open (Ping -t <ipmodem>)
Hou ook eens eentje open richting een website zoals google oid.

Vallen ze alle twee weg, dan kan het een netwerk probleem zijn, valt alleen de internet site weg. Dan is 't de adsl verbinding.

Weet niet of het volgende ook geld voor isdn, maar effe in 't klein erbij:
Heb je toevallig een telefoon voor de splitter zitten van de modem?

[ Voor 8% gewijzigd door Aapje op 06-06-2007 10:56 ]

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Je moet in de modum/router "Keep Alive" aanzetten

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

KiPKaKDutcH schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:55:
Je moet in de modum/router "Keep Alive" aanzetten
Dat heb ik nog nooit ergens gezien. Wil je zeggen dat bij jou modem die functie er wel inzit en de connectie verbroken wordt als je even geen website bezoekt?

☻/
/▌
/ \

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Kixtart schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:59:
[...]

Dat heb ik nog nooit ergens gezien. Wil je zeggen dat bij jou modem die functie er wel inzit en de connectie verbroken wordt als je even geen website bezoekt?
offtopic:
Lang leve de inbelverbinding :D

Maar nu weer even serieus... Op wat voor waardes traint je modem in? Misschien dat je een dusdanig slechte lijn hebt dat je modem het om de zoveel tijd nodig vind om weer overnieuw in te gaan trainen...

blub

Verwijderd

prantiC schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:30:
@badpritt:
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 2293 meter.
Da's vrij ver van de centrale.
Kan je eens in je modem kijken wat de signal-to-noise ratio is (snr margin), de line attenuation, errorred seconds up- en downstream etc.
Bestaat je installatie uit een isra, splitter, modem, en NIETS daarvoor/daartussen gemonteerd? (geen stiekum lijntje naar boven, alarminstallatie oid. er nog tussen?)

Verwijderd

Prantic, zie je dan meteen je hele modem als het ware resetten?

Bij mij gebeurt het ook soms.. echt heel lang nooit wat gehad, maar de laatste tijd dan gebeurt het een enkele keer en soms dan echt 4/5 keer achter elkaar. Grappige is dan ook, als ik kijk dan valt het uit, maak nieuwe verbinding als de modem weer aan is, en dan is de snelheid naar 4mb of 2mb, valt de verbinding weer weg, weer verbinding en dan weer op 6mb.. echt vaag

• prantiC
@badpritt:
ik zal vanavond even kijken, ben nu aan het werk.
Waar kan ik die waardes die jij opnoemt opzoeken?
Zover als jij nu gaat ben ik niet bekend :)

Alvast bedankt voor de hulp allen, vanavond volgt verdere informatie.

• prantiC
@BaBoon:
dat zal ik vanavond ook eens proberen, zal de bevindingen hier posten.

Verwijderd

prantiC schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 18:08:
Ik zit met een probleem dat ik maar niet opgelost krijg.

Mijn internet verbinding valt continue weg, soms na een minuut, dan weer 2 minuten, dan 20 minuten, er valt geen pijl op te trekken maar het gebeurt CONTINUE. Ik heb dit sinds de oplevering van mijn ADSL lijn sinds 2001. Nooit veel aandacht aan besteed maar nu wil ik het opgelost hebben. Al diverse malen contact gehad met Planet Internet en deze zien ook dat de lijn wegvalt maar kunnen van hun kant niets doen (zeggen ze).

Ik heb mijn modem al vervangen, gebruik ISDN met daaroverheen ADSL comfort.

Moet dus nog wel echt inbellen, maakt niet uit met welk systeem dit gebeurt, diverse PC's geprobeerd, diverse besturingssystemen (Windows XP, SuSE, FreeBSD en nu een router van linksys).

Splitter laatst ook een aantal uur er tussenuit gehad maar ook dit leverde geen enkele verbetering op. Iemand nog enig idee wat ik zou kunnen nakijken om mijn verbinding stabiel te krijgen?

Hopelijk kan iemand me op de pijnlijke plek wijzen want het is echt heel irritant.

Groeten prantiC
Je kan nog eens proberen contact op te nemen met planet via 0800-0505 en dan vragen of ze je
kunnen doorverbinden met het MOC/ASV in denbosch. dan kunnen we zien wat je verbinding werkelijk aankan en kunnen we het indien nodig direct aanpassen in de centrale. Als je me je telefoonnummer geeft in een PM dan kan ik de lijn wel een keer voor je doormeten en contact met je
opnemen.

Verwijderd

prantiC schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 13:08:
@badpritt:
ik zal vanavond even kijken, ben nu aan het werk.
Waar kan ik die waardes die jij opnoemt opzoeken?
Zover als jij nu gaat ben ik niet bekend :)
Ik ken je modem niet, maar er zal een soort status pagina in beschikbaar zijn, waarop je dit soort info kan uitlezen.
Zou zeker eerst even contact met de poster Xemio2 hierboven opnemen, die kan van afstand hetzelfde zien.en wellicht oplossen, want het lijkt een lijn- of installatie probleem.

• prantiC
@xemio2:
dat zou fantastisch zijn.
Echter kan ik je geen PM versturen:

Foutmelding

Deze gebruiker wil of kan geen Direct Messages ontvangen: 'xemio2'

[ Voor 99% gewijzigd door prantiC op 06-06-2007 16:22 ]

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:02
En ook geen e-mailadres.
Ik heb exact het zelfde probleem als de topicstarter.
Ook Planet ADSL Comfort icm ISDN.
Vooral met erg mooi weer zoals deze dagen verbreekt de verbinding enorm vaak (blijft soms maar 1 minuut online) en haalt op die moment maximale snelheden van 2 tot hooguit 4 Mbps ipv 6 die ik hoor te hebben.
Ik heb zelf dit abbo sinds augustus 2003 en pas sinds de laatste snelheidsverhoging uit de snelheidsverhoging-hype heb ik er last van.
Andere mensen in de directe omgeving kunnen die snelheid of zelfs hoger wel halen ben ik al achter.

Wat heb ik gedaan:
- Had ooit een SpeedTouch 510i, nu een 716i. Heb momenteel echter als test de 510i er aan gehangen.
- Ik gebruik normaal 10 meter bekabeling naar mijn ADSL-modem, maar heb hem nu al een paar weken dichtbij het ISRA aan de splitter hangen in de meterkast.
- Kabels vervangen.
- Het standaard speedtest-testje wat de helpdesk zo graag doorneemt. Zelfs als ik de intrainsnelheden al noem willen ze toch die speedtest doen...

Wat ik verder kwijt wil:
- snelheden op "verbreekmomenten" dus variërend van (meestal) 2 tot (soms) 4 Mbps"
- soms is het zelfs 20 dagen in orde, andere keren verbreekt de verbinding 40 keer op een dag
- afstand telefooncentrale tot thuis plm. 2,5 tot 3KM

Graag zou ik hier ook in bemiddeld willen worden, want met de helpdesk schiet ik tot nu niets op. Er worden wel metingen gedaan, maar die wijzen niets uit volgens de standaard briefjes die je achteraf krijgt (in plaats van zoals belooft teruggebeld te worden). Er wordt dan vast en zeker op een moment gemeten dat de verbinding natuurlijk in orde is.

Edit:
BTW, hoe kun je die direct messages aan of uit zetten? Ik heb het idee dat ze bij mij ook uit staan terwijl ik dit altijd op aan had staan en ook op aan wil houden. :)
Zie het al...
MyReact > Voorkeuren

[ Voor 6% gewijzigd door Joen op 06-06-2007 17:37 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-12 23:00
Wellicht een Speedtouch met slechte condensatoren: http://www.computerconsum...endetail.php?redartID=172 ?

• Joen
Ik heb het met een ST716 net zo erg... Lijkt me stug dus eerlijk gezegd.

• prantiC
erm, in mijn openingspost zeg ik dat ik een linksys modem gebruik op het moment. Andere modems die ik getest heb doen precies hetzelfde.

• prantiC
UPDATE:
Net even contact gehad met de 2e lijn van Planet Internet.
Na diverse tests vermoeden ze dat een kabel defect is in mijn netwerk.
Het zou of de kabel van het ISRA punt naar mijn splitter moeten zijn of de kabel v/d splitter naar het modem.

Mijn vraag is nu, wat is het ISRA punt? Zit het ISRA punt aangesloten op mijn NT1 kastje? NT1 is in ieder geval niet mijn ISRA punt. Hopelijk kan iemand mij daar duidelijkheid over verschaffen...

Verwijderd

prantiC schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 20:17:
UPDATE:
Net even contact gehad met de 2e lijn van Planet Internet.
Na diverse tests vermoeden ze dat een kabel defect is in mijn netwerk.
Het zou of de kabel van het ISRA punt naar mijn splitter moeten zijn of de kabel v/d splitter naar het modem.

Mijn vraag is nu, wat is het ISRA punt? Zit het ISRA punt aangesloten op mijn NT1 kastje? NT1 is in ieder geval niet mijn ISRA punt. Hopelijk kan iemand mij daar duidelijkheid over verschaffen...
Bij ISDN kun je de NT1 wel als IS/RA punt aanmerken.

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
als je splitter achter de NT1 staat verklaart dit je probleem wel ja. De splitter moet voor de NT1.

Dus ISRA -> Splitter -> NT1 / Modem

Waarbij de NT1 op de phone/telefoon poort van de splitter gaat en je modem op de modem/dsl poort.

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:09

Aapje

Opel-beun
ISRA = Het eerste las-doosje die je inhuis hebt van KPN.

Meestal zijn ze door KPN afgezegelt. De splitter split het Data verkeer van het telefoon verkeer, dus je telefoon moet apart aangesloten worden op de splitter. Net als de telefoon. ^^ zoals bovenbuur zegt.

Verwijderd

trolleystad schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 21:47:
als je splitter achter de NT1 staat verklaart dit je probleem wel ja. De splitter moet voor de NT1.

Dus ISRA -> Splitter -> NT1 / Modem

Waarbij de NT1 op de phone/telefoon poort van de splitter gaat en je modem op de modem/dsl poort.
Splitter 'past' niet ná de NT1. Op een NT1 zitten 2 uitgangen van de S0 bus en daar past een RJ45 steker in. Probeer je het toch dan krijg je nooit een carrier detect/linesync. ( intern zit een 4 polige klemmenstrook om daar bekabeling op af te werken tbv. de S0 bus. Doen eigenlijk alleen KPN monteurs )

• Dolan
Enige manier om te testen of dit daadwerkelijk het probleem is (waar ik eigenlijk best zeker over ben) is de modem rechtstreeks aansluiten zonder splitter en de rest ontkoppelen.

• prantiC
UPDATE2:
Problemen blijven bestaan na vervanging kabels. Ik heb het gehad met Planet Internet en heb de hele rotzooi opgezegd. Overgestapt naar een andere provider met gratis monteur die de hele boel komt installeren en testen.

Bedankt voor alle hulp!

• Dolan
Je geeft het wel erg snel op moet ik zeggen maar goed. Nu komt er tenminste een monteur :)

• prantiC
Jou test met de splitter had ik al geprobeerd trolleystad. Heb niet zomaar opgegeven hoor, speelt al sinds 2001 ;)

Nu overgestapt op casema. En die monteur neem ik zodat ik niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor een fout in de bekabeling oid. Wanneer casema hetzelfde probleem veroorzaakt kan ik hen tenminste zelf aansprakelijk stellen voor de ellende. :)

Verwijderd

het kan als volgt zijn dat je een te hoge snelheid hebt dan wat je lijn eigenlijk aan kan.
dat kan er toe lijden dat de modem de lijn verbreekt.
tip laat de lijn door meten bij kpn of planet of dit het geval is :/

• Joen
Nouja, voor mij speelt het nog steeds...en is ook al sinds 2004 / 2005 (heb adsl sinds augustus 2003).
De snelheden kunnen hier direct in de buurt wel gehaald worden, dus ik zit meer te denken aan een probleem in de telefooncentrale / DSLAM, of iets aan het ISRA. Bekabeling heb ik echt al zoveel mogelijk uitgesloten en 2 verschillende typen modems van de zelfde fabrikant geven het zelfde probleem.

Verwijderd

Joen schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 17:07:
Nouja, voor mij speelt het nog steeds... Bekabeling heb ik echt al zoveel mogelijk uitgesloten
Wat bedoel je met "zoveel mogelijk", modem direct na de isra zonder splitter aangesloten en nog steeds slecht?
Heb je een status pagina in je modem met snr margin en line attenuation, errorred seconds e.d., kan je die posten hier?

• Joen
Op je eerste vraag:
Daar ben ik wat huiverig voor, dat zonder splitter. Op een ISDN-signaal staat een constante hoge spanning van ik geloof plm 60V wat de ADSL-modem niet ten goede zou komen heb ik wel eens begrepen.

Statuspagina en andere gegevens zal ik even opzoeken voor je. Heb er momenteel geen last van dus ik denk dat er weinig schokkende gegevens nu in zullen staan.

Edit:
Momenteel is er een ST510 aangesloten, firmware 4.0.2.0.0. Deze oudere hardware-revisie bleek niet te updaten.

DSL Line Status
Line State: Enabled
Speed (Kbit/sec): 768 up / 4640 down
Duration: 1d 11:02
Send (kByte): 86996
Read (kByte): 712532

Telnet gegevens:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
Modemstate            :  up
Operation Mode        :  G.DMT Annex B  [ISDN Overlay Mode]
Channel Mode          :  fast
Number of resets      :  320

Vendor (ITU)                        Local           Remote
  Country             :               0f               0f
  Vendor              :             ALCB             ALCB
  VendorSpecific      :             0000             0000
  StandardRevisionNr  :               01               01

Downstream        Upstream
Margin       [dB]     :                5                7
Attenuation  [dB]     :               22               13

Available Bandwidth                 Cells/s           Kbit/s
  Downstream          :            10943             4640
  Upstream            :             1811              768

Transfer statistics
  Total since power On              Cells             Kbit
    Downstream        :         212023381         89897752
    Upstream          :         23233914          9850792
  Current Connection
    Downstream        :         13446708          5701104
    Upstream          :          1642049           696228
    Errors
      Received FEC    :                0
      Received CRC    :              388
      Received HEC    :              175

Far End Failure
      No Failure
    Near end failure
      No failure
    Far end failures since reset
      Loss of frame:          2 failures
      Loss of signal:        14 failures
      Loss of power:          0 failures
      Loss of link:         220 failures
      Errored seconds:     9163 seconds
    Far end failures last 15 minutes
      Loss of frame:          0 seconds
      Loss of signal:         0 seconds
      Loss of power:          0 seconds
      Loss of link:           0 seconds
      Errored seconds:        0 seconds
    Far end failures current day
      Errored seconds:        1 seconds
    Far end failures previous day
      Errored seconds:      720 seconds
     Near end failures since reset
      Loss of frame:          0 failures
      Loss of signal:       220 failures
      Loss of power:          0 failures
      Errored seconds:     6481 seconds
     Near end failures last 15 minutes
      Loss of frame:          0 seconds
      Loss of signal:         0 seconds
      Loss of power:          0 seconds
      Errored seconds:        0 seconds
     Near end failures current day
      Errored seconds:       55 seconds
     Near end failures previous day
      Errored seconds:      477 seconds

Over die resets: het kom vaak voor na wat uitval van het DSL signaal dat de ST510i dan zichzelf reset, maar dat doet de ST716i die ik ook heb evengoed.

[ Voor 80% gewijzigd door Joen op 07-06-2007 17:31 ]

Verwijderd

Joen schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 17:27:
Op je eerste vraag:
Daar ben ik wat huiverig voor, dat zonder splitter. Op een ISDN-signaal staat een constante hoge spanning van ik geloof plm 60V wat de ADSL-modem niet ten goede zou komen heb ik wel eens begrepen.

Statuspagina en andere gegevens zal ik even opzoeken voor je. Heb er momenteel geen last van dus ik denk dat er weinig schokkende gegevens nu in zullen staan.
een is/ra test is bedoeld als een soort test om te controleren of de bekabeling of splitter in orde is :/

• Joen
Ik heb 2 verschillende splitters gehad. Zowel met een SpeedTouch splitter als met de moderne KPN splitter heb ik al het probleem. Splitter lijkt me eerlijk gezegd ook stug.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:18
Joen schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 17:27:
Op je eerste vraag:
Klok en klepel verhaal.

Op een PSTN lijn (ook wel bekend als POTS, AnnexA of analoog) staat 50-60 volt).
Op een ISDN lijn (ook wel bekend als AnnexB) staat 10 volt).
Op een dedicated lijn staat geen voltage.

In geen van de drie gevallen mag een modem kapot kunnen gaan als je hem zonder splitter aansluit.
Sterker nog, het aansluiten zonder splitter is vrijwel altijd stap 1 van een troubleshoot.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

kalizec schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 17:34:
[...]

Klok en klepel verhaal.

Op een PSTN lijn (ook wel bekend als POTS, AnnexA of analoog) staat 50-60 volt).

In geen van de drie gevallen mag een modem kapot kunnen gaan als je hem zonder splitter aansluit.
Sterker nog, het aansluiten zonder splitter is vrijwel altijd stap 1 van een troubleshoot.
ik kan het weten ik werk er :*)
het kan namelijk zijn dat zijn dat zijn lijn ocucpation the hoog is als hij namelijk boven de 80% uit komt kan zo'n lijn wegvallen.
zie voorbeeld van mijn buurman ;)

Capacity occupation : Upload 89.0 %
Capacity occupation : Download 82.0 %

zijn lijn valt 1 keer per dag weg :)

• Dynacomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-11 11:33
kalizec schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 17:34:
[...]

Klok en klepel verhaal.

Inderdaad in het modem zit op de ADSL aansluiting als het goed is een hoogdoorlaatfilter. Hierdoor komt de 90V gelijkspanning van de U-bus (Het netwerkgedeelte van het IDSN netwerk) niet verder het modem in.

I'm the operator with my pocket calculator

• Joen
Okee, dan ga ik dat zaterdagmiddag of zondagavond even uitproberen. Het vervelende is echter dat de uitval nooit continu door is, maar allicht dat ik al wel wat waarden zie verbeteren.
Maar aangezien ik het probleem met een andere splitter evengoed had denk ik niet dat het daar aan ligt, maar wie weet zie ik iets verrassends. :P

Verwijderd

je kan me nu PM sturen. als iemand wil kan ik de lijn doormeten :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 13:04:
ik bied mij vrijwillig wel ff aan :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 13:04:
kan jij ook ipb door meten ik wou ff weten of ik mijn snelheid kan verhogen.
ik kan alleen adsl van planet en het net en ddsl meten :P

Verwijderd

heb je de versie van je NT1 kast al nagekeken is dit een versie S3 of lager dan raad ik je sterk aan deze te vervangen door een S4 of hoger

Verwijderd

@Joen
Hoop dat ik de marge niet goed gelezen heb, 5 en 7 dB is echt te weinig voor een stabiele verbinding. Stuur me even een mailtje naar mijn werkemail (als het goed is weet je wie ik ben en weet je ook mijn emailadres), dan zal ik even vanuit de DSLAM een meting voor je pakken. In het mailtje heb ik alleen je pc en hnr nodig. Ik werk vandaag tot 22 uur ...

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-11 21:41
Hmm tasslehof, ik zie dat vaak, dat zulke waarden niet genoeg zou zijn voor stabiele verbinding.

Alleen, ik heb zelf de volgende waardes:
DSL Flavour = ADSL over ISDN
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 768 / 5664

Properties
Output Power (dBm) up/down = 7.5 / 7.0
Attenuation (dB) up/down = 3.0 / 4.0
Noise Margin (dB) up/down = 6.0 / 6.0

Statistics
Loss of signal (local/remote) = 0 / 0
Loss of power (local/remote) = 0 / 0
Loss of framing (local/remote) = 0 / 0
Errored Seconds (local/remote) = 0 / 0
Loss of link (remote) = 0

Ik ben trouwens naar lager abbo gegaan, omdat ze geen hogere snelheid kunnen geven. Bleef op 6300 stuiken, toen de snelheid verhogingen in gingen, vond ik beetje te duur voor wat het zou moeten wezen, dus planet+kpn gebeld.
Heeft trouwens ook paar weken geduurd+ monteur en al in het begin nieuwe modem.
Eind resultaat goedkoper abbo.

Echter die margin waardes blijven hier dus ook laag. Ik kreeg te horen, dat ik zo dicht bij woon, dat het signaal vanuit de centrale niet sterker uitgezonden wordt, omdat er nauwelijks verlies is etc.
Nouja, vaag verhaal voor mij dus.

Dus, mijn vraag is klopt het wel altijd, dat ze met lage waardes geen stabiele verbinding kunt hebben? Ik zit blijkbaar ook in de lage waardes groep en dat verklaren ze met zeer dicht bij centrale te zitten?

Bedankt.
Pagina: 1