[Vista] Domein login mislukt, lokaal geen adminaccount*

Pagina: 1
Acties:
  • 359 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
Ok,

Aller eerst, dit is de grootste fout die ik ooit heb gemaakt :/

Heb mijn laptop opnieuw geinstaleerd met vista en na dat ik hem op mijn AD heb aangemeld de lokale user weg gegooid. Daarna kreeg ik wat vreemde foutmeldingen mbt tot AD rechten dus wilde ik simpelweg even mijn user verwijderen van de laptop en als admin inloggen.

nou heb ik dit gedaan tot het punt dat ik als admin wilde inloggen. die was namelijk disabled. :/

Ik kan nu dus inloggen onder mijn domain user maar heb geen rechten! en er is geen lokale user beschikaar. daarbij is de trust met mijn domain niet goed waardoor ik ook geen rechten toe kan kennen..

Iemand enig idee hoe ik deze trust kan herstellen zonder de hele boel weer om zeep te helpen :/ sta daarbij wel stil dat ik geen rechten heb op de vista pc..

ik voel me echt een sul nu..

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
tot mijn spijt zie ik ook dat ik niet zo'n juiste topic naam heb uitgekozen :/
ik ga vanavond eens vroeg naar bed denk ik..

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien eens proberen in te loggen met de adminaccount waarmee je de pc in het domein hebt gehangen? Met een hele hoop mazzel zijn die credentials nog gecached :P
Verder: kan je vanuit de AD of vanaf een andere pc nog wel op de pc komen, of staat de firewall aan?
Wat kreeg je verder precies voor meldingen? Misschien hebben die een oorzaak die zich buiten de laptop bevindt en kan je het oplossen op die manier...
Anders zou je misschien een script kunnen maken wat een user met adminrechten aanmaakt, het register van de machine via een bootcd als winpe editten, zodat het script bij het opstarten met systemrechten draait?
Anders misschien met de password reset disk, even zoeken hier op het forum heb je zo de link gevonden, niet bij de hand nu...

Ik zal de titel ietsje aanpassen, en ik verplaats je topic van Windows Servers en Server-software naar Windows Clients omdat je probleem op de vistamachine zit, en niet in je domaincontroller...

[ Voor 10% gewijzigd door sanfranjake op 06-06-2007 00:05 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
mijn dank voor de informatie. Ja, ik kan op dit moment enkel met een domain user genaamd.. pt0x :) inloggen, maar deze heeft geen rechten, ik kan niet eens een programma installeeren op mijn C:\ en take owneship van welk stukje ruimte wordt ook niet gewaardeerd. ik kan wel met de PC verbinden vanaf een andere pc, helaas is het zo dat ik niet de juiste credentials heb om in te loggen aangezien de domain user (admin) pt0x lokaal op het systeem niet bestaat. enkel administrator zit nog in de admin group. verder is er niet eens een user op het systeem aanwezig.

de mooiste oplossing zou zijn om het admin account te unlocken. Ik heb geprobeerd via GPO dit probleem te verhelpen aangezien ik volgens mij de pc > ad trust werkend heb maar ook dit mag om een onduidelijke reden niet werken.

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
Duidelijk dat ik te moeilijk heb gedacht, ik ben er uit heb weer admin rechten op de computer.

http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/bootdisk.html

_/-\o_