Asrock K7S41

Pagina: 1
Acties:

• Caris
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 08:04
Ik heb vandaag een Asrock K7S41 gekregen en die maakt 8 korte piepjes met een pauze en verder helemaal geen beeld. Kan nergens op internet iets vinden over de betekenis van deze piepjes. Heb het geheugen al een keer vervangen maar geen reactie?
Weet iemand raad?

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-05 17:18
Caris schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:46:
Ik heb vandaag een Asrock K7S41 gekregen en die maakt 8 korte piepjes met een pauze en verder helemaal geen beeld. Kan nergens op internet iets vinden over de betekenis van deze piepjes. Heb het geheugen al een keer vervangen maar geen reactie?
Weet iemand raad?
Als ik op google Asrock K7S41 intik zie ik dat je een ami bios hebt.. AMI bios beep code intikken geeft het volgende http://www.bioscentral.com/beepcodes/amibeep.htm
8 short beeps: Display memory read/write error -> The system video adapter is missing or defective.

Lijkt mij een probleem met de videokaart.. maar ik kan het ook fout hebben...
:)

• Caris
Dankjewel! Die is onboard, dan moet ik die met een of andere jumper uit zien te schakelen natuurlijk en vervangen?

• Wombat13
Caris schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:57:
Dankjewel! Die is onboard, dan moet ik die met een of andere jumper uit zien te schakelen natuurlijk en vervangen?
Of dat lukt weet ik niet... Zover gaat mijn kennis niet ;) Ik zou ergens kijken of je een oud agp kaartje kunt vinden om te kijken of t dan wel allemaal werkt..
Succes ermee!

EDIT: Ik hoop dat je een los agp videokaartje hebt (dat zei je er niet bij) voor info over het uitschakelen van onboard video (lees eerst de handleiding van je moederbord!!!) anders: http://www.wikihow.com/Di...ed-Video-On-Your-Computer

[ Voor 24% gewijzigd door Wombat13 op 05-06-2007 18:03 ]

• Caris
Nou ik heb 3 andere agp kaartjes gebruikt??? Zou het er niet aan kunnen liggen dat het hele agp chipset kapot is? Dan moet ik eens een pci gaan zoeken!
Bedankt voor zover...

• Wombat13
Caris schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 18:04:
Nou ik heb 3 andere agp kaartjes gebruikt??? Zou het er niet aan kunnen liggen dat het hele agp chipset kapot is? Dan moet ik eens een pci gaan zoeken!
Bedankt voor zover...
Als je echt denkt dat je agpchip kapot is (nogmaals.. zo groot is mijn kennis van moederborden niet) zou ik kijken of je nog garantie hebt en lekker naar de winkel terugbrengen :) Als je geen garantie hebt zou ik voor een nieuw moederbord gaan.. maar ik weet natuurlijk niet of dat bij jou mogelijk is..

in ieder geval succes..

• Caris
Dankjewel! Dan zal ik een ander moeten kopen, dan ben ik afgezet via marktplaats. Bedankt voor je hulp!

• Wombat13
Caris schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 18:22:
Dankjewel! Dan zal ik een ander moeten kopen, dan ben ik afgezet via marktplaats. Bedankt voor je hulp!
Graag gedaan.
Voor nieuwe moederborden kun je hier op tweakers kijken (2e hands bv) voor nieuwe in allerlei webwinkels (kun je ook hier in de pricewatch kijken).

Veel succes ermee! :)

• Caris
dankjewel! denk dat dat de beste optie is!
m vr gr
Martijn Caris

• Heme84
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-12-2022
Als ik even logisch beredeneer.. dan moet eerst in de bios je onboard video uitgeschakeld worden alvorens hij je agp op pakt.. weet niet of de onboard uit te schakelen is middels jumpers.. anders is proberen om de vga er in te prikken.. bios resetten.. en dan is kijken of ie response geeft.. succes.. en laat maar is weten..

• Caris
Heb het geprobeerd, pci kaartje er in en een agp kaartje, steeds zelfde fout ...... en zo zal ik wel niet in de bios kunnen, denk dat het dan einde oefening is of niet?
Heb de cmos ook gereset, en de batterij er al uit gehad (wat niet uitmaakt maar okee)
Pagina: 1