PDA voor navigatie en communicatie tijdens motorritten

Pagina: 1
Acties:

• CrudeMix
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-08-2022

CrudeMix

it's magic

Topicstarter
Hallo geachte mede-tweakers,

Over een tijdje heb ik als alles mee zit mijn motorrijbewijs, en wat zou dan mooier zijn om te gaan toeren met een groepje en dat Ome Tomtom ons allemaal verteld waar we heen moeten !
Of dat wij tijdens het rijden kunnen moppentappen (of waarschuwen)?
Ik wil dit eigenlijk via mijn pda'tje (Mio P550) gaan doen, en aangezien deze over bluetooth beschikt heb ik bedacht dat ik met de aankoop van een bluetooth headset dit vraagstuk geweldig heb opgelost.
Alleen kleven hier nog wel enkele haken en ogen aan...
Kan iemand mij bijvoorbeeld vertellen of het mogelijk is om met meerdere headsets op 1 apparaat te werken?
Ook zou ik graag willen weten wat ongeveer het bereik is van zo'n constructie.

Als jullie, of 1 van jullie, het antwoord op deze vragen weet zou dat mij al een heel stuk opweg helpen!

Alvast mijn vriendelijke dank.

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-11 16:52

afterburn

No more...

Vergeet dit maar. Geloof me, als er 1 apparaat ongeschikt is voor op de motor dan is het TomTom wel. Nou moet ik toegeven dat ik sowieso geen TomTom fanboy ben, maar voor op de motor (dwz navigeren van al dan niet zelfgemaakte mooie routes) is het gewoon prut. Het werkt gewoon niet of nauwelijks. Daarnaast rammelt een PDA door de hoogfrequent trillingen op een motor zo'n beetje uit elkaar terwijl er naar staat te kijken als je daar niet specifiek rekening meegehouden hebt.

Ne, als je dit wilt doen is er maar 1 merk wat spul maakt wat erg goed werkt voor deze toepassing en dat is Garmin. Ik gebruik zelf op het moment een 2720 op de motor, en deze heeft me al door heel Europa geleid zonder ooit maar problemen te geven, en alle routes lekker makkelijk achter mijn bureau op de computer gemaakt. Het kost een paar centen, maar dan heb je ook echt wat goeds.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:33
Och, rij nu al 4 jaar met een ipaq 3950 in een spatwaterdichte box op de motor rond en ik moet zeggen dat dat prima werkt, maar ja elke motor is anders en je moet maar net een goede motor hebben die niet veel trilt :D