Netgear Wireless gigabit Router maximale snelheid 300kb

Pagina: 1
Acties:
  • 752 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 12:26

Ross

Live Life

Topicstarter
Ik heb sinds deze week een Netgear RangeMax NEXT WNR854T Wireless Router gigabit editition die bekabeld 1gb en draadloos 300mb/s moet halen. Ik heb speedlinq en haal met de ethernet kabel in de laptop
2 MB/s. Draadloos kom ik niet over de 300 KB/s . Volle bereik dus gewoon ernaast. Heel erg raar.
Wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe?

Mijn laptop is gewoon een nieuwe HP 6201 met een 54G ingebouwde wireless kaart.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
Wat ook opvallend is dat ik op de zolder maar 1 streepje bereik heb terwijl deze router toch echt tot 15 keer groter bereik moet hebben? ??? Ik heb wel nieuwbouw met alleen beton, maar dan nog zou deze type netgear dat makkelijk moeten halen toch?

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
niemand zelfde ervaringen?

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde ervaring ja, niets aan te doen. Ook hier iemand waarbij blijkbaar lood in de muren zit. Je kan een aantal posities en richtingen van de antenne proberen maar al bij al helpt dat ook niet echt. Met kabel zou je echter wel een goede snelheid moetne halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
Maar het rare is dat als ik er naast zit met 100% bereik ik ook niet hoger kom dan 300gb. Dit lijkt me niet normaal toch?

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
Ik heb vandaag een sweex draadloze router aangesloten om het verschil te testen. Mijn bereik is identiek. Snelheid voor downloaden is draadloos met 1 streepje 600kb, dus ik neem aan dat als ik naar de router toe zou lopen het zou oplopen. Wat is hier nu het probleem. De netgear zou een tot 15 keer groter bereik moeten hebben. Komt het dat ik dit niet haal door het feit dat ik geen N kaart heb zitten in mijn laptop maar een 54G???

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
Probeer eens de N uit te zetten in de router. Dus dat die enkel G of B/G gebruikt.
Meestal helpt dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:33

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gelieve niet binnen 24 uur je topic te 'kicken'. Als je nieuwe informatie hebt, kun je gewoon je bericht aanpassen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
yah schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 23:01:
Ik heb vandaag een sweex draadloze router aangesloten om het verschil te testen. Mijn bereik is identiek. Snelheid voor downloaden is draadloos met 1 streepje 600kb, dus ik neem aan dat als ik naar de router toe zou lopen het zou oplopen. Wat is hier nu het probleem. De netgear zou een tot 15 keer groter bereik moeten hebben. Komt het dat ik dit niet haal door het feit dat ik geen N kaart heb zitten in mijn laptop maar een 54G???
klopt idd, je hebt een N kaart nodig wil je de snelheid halen en het bereik vergroten, en idd sommige draadloze kaarten vinden het fijn als je de N uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
Ik heb N uitgezet, maar dit heeft niets uitgehaald. Ik heb ook een vaste kanaal gezet en alle kanalen nagelopen, maar dit heeft niks uitgehaald.
Dit zal dan aan de G kaart liggen. Maar wat is dan het probleem dat de snelheid van downloaden beperkt ook als ik ernaast zit met volle bereik. Daar heb ik met de sweex totaal geen last van. Ik heb naast de router al 1,6 MB/s gehaald. Dat heeft dus met de netgear te maken. Hij valt overigens ook regelmatig weg. Dan moet ik m persee uit en aan zetten. Dan as kan ik weer het internet op.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Hoewel het niets met jouw configuratie te maken heeft, ben ik niet zo gesteld op netgear apparatuur. Had vroeger een AP (type 824 meen ik) welke 7 antennes had en ook een groter bereik.
Helaas was de verbinding slecht. Vaak inderdaad maar 1 streepje. Downloaden van internet ging nog wel goed. Maar data overzetten van mijn pc naar mijn laptop (ook voorzien van een netgear apparatuur). Ging echt dermate langzaam. Een word bestand van 30K deed ruim 5 minuten.
Heb nu een linksys router met sweex netwerkkaartje. En dat gaat echt ontzettend goed.
Ook het bereik is veel beter nu.
Rare is wel dat ik mijn oude netgear aan mijn schoonvader gegeven heb, en hij dus wel door het hele huis perfect bereik heeft en data overdracht snel gaat. :?
Maar positief ben ik niet over netgear.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
ik heb gisteren een nieuwe gekregen van netgear. Wat denk je precies hetzelfde probleem. Ik denk dan toch dat het iets met een instelling te maken moet hebben. Wat mis ik over het hoofd. Niemand dezelfde ervaring???

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:09

SambalBij

We're all MAD here

Heb je bij jou in de buurt meerdere accesspoints zichtbaar? Dat kan de boel aardig vertragen.
Kijk eens of je met een tooltje kunt zien op welke kanalen die dingen zitten.
Van de 11 of 13 beschikbare kanalen zijn er maar 3 die elkaar niet overlappen; namelijk 1, 6 en 11.
Als je nou heel veel AP's in de buurt hebt die op 11 zitten en geen of maar een paar op 1 of 6 (en de tussenliggende kanalen 2-5 en 7-10 niet gebruikt zijn) kun je eens proberen je AP op een van die andere kanalen te zetten.

300Mbit ga je in je huidige situatie niet halen. Zowiezo omdat je een 54G kaart hebt. Die 300Mbit haal je alleen als je AP op N-only staat (in de 5GHz band) als ie op G/N mixed staat kom je waarschijnlijk al niet verder dan 180Mbit. (Maar da's nogal tijd sneller dan 300KB/sec wat op zo'n 3Mbit neerkomt)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
ooh, maar ik probeer ook absoluut niet de 300m/s halen. Ik wil dat dat ding gewoon mijn maximale internet snelheid van 2mb/s kan halen als ik volle bereik heb. Dat is dus waar die enorm in knijpt. Max ongeveer 390KB/s. Dat is veel te langzaam.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
Nou ik ben vandaag toch weer wat verschillende kanalen gaan uitproberen en wat denk je. Ongeluksgetal 13 haalt 2MB/s Ik weer blij. Hehe. Kan ik nu met een 2e router het bereik op de zolder vergroten met deze router in combinatie met de sweex draadloos. Dat had een term iets met een W???

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

job

wds is een optie.
Daar zal je dan waarschijnlijk 2 dezelfde routers voor moeten hebben.
En die beide routers moeten het ook ondersteunen.

[ Voor 78% gewijzigd door job op 26-06-2007 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
aah damn it. Zou leuk zijn geweest. Ik zal eens kijken of ze het uberhaubt hebben.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

job

Ach je kan natuurlijk altijd een kabel trekken naar een verdieping hoger en daar nog een router ophangen... maar dat was zeker niet de bedoeling? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
ik heb eerlijk gezegd al een kabel naar de zolder getrokken, maar 1 draadloos netwerk was natuurlijk de mooiste oplossing geweest. Maar 2 draadloze kan natuurlijk ook.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
ik zie dat er ook speciale antennes zijn. Echter de netgear heeft geen antenne aansluiting. Weet iemand of er ook een antenne is die je zonder kabel aansluit, dus iets wat je er op legt en die de signaal versterkt? zoiets als ASUS 5dBi Antenna WL-ANT150G. ik weet echter niet of deze dus zo werkt? iemand ervaring met zoiets?

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
weet iemand of je een wireless range extender kunt koppelen aan deze apparaat? Er zit in elk geval geen antenne aansluiting op de mijne.

ola

Pagina: 1