Hallo,
Ik wil met iemand via internet Forsaken spelen (vrij oud spel van Acclaim Entertainment).
Ik heb al veel gezocht hier op tweakers, maar niets gevonden wat mij specifiek helpt.
Dit lees ik op wikipedia:
Furthermore, you must allow access to the following ports in order to play Forsaken online:
2300 - 2400 and 47624 (for DirectPlay 7 i.e. Forsaken)
Should you encounter any problems, try enabling the machine you are using to play Forsaken to be a DMZ host.
Wat heb ik al geprobeerd:
Mijn interne ip in exposed host gezet in de router (experia)
De poorten geforward die bovengenoemd zijn (ook icm exposed host)
De firewall van de router uitgezet (ook icm met de twee bovenstaande optie)
Vraag 1: 2300-2400 betekend dat van 2300 t/m 2400? En hoe voer ik dat in in de router?
Vraag 2: Hoe zet ik mijn pc in DMZ?
Op dit moment heb ik even lak aan veiligheid. Ik wil gewoon spelen.
Bovenstaande heb ik niet getest met daadwerkelijk Forsaken maar met symantec test en met een port probe.
Mijn vraag is dus eigenlijk; Hoe kan ik zo simpel mogelijk, los van het feit of het veilig is of niet dat %$%^&^% spelletje spelen?
Danku
Wouter Engbers
Ik wil met iemand via internet Forsaken spelen (vrij oud spel van Acclaim Entertainment).
Ik heb al veel gezocht hier op tweakers, maar niets gevonden wat mij specifiek helpt.
Dit lees ik op wikipedia:
Furthermore, you must allow access to the following ports in order to play Forsaken online:
2300 - 2400 and 47624 (for DirectPlay 7 i.e. Forsaken)
Should you encounter any problems, try enabling the machine you are using to play Forsaken to be a DMZ host.
Wat heb ik al geprobeerd:
Mijn interne ip in exposed host gezet in de router (experia)
De poorten geforward die bovengenoemd zijn (ook icm exposed host)
De firewall van de router uitgezet (ook icm met de twee bovenstaande optie)
Vraag 1: 2300-2400 betekend dat van 2300 t/m 2400? En hoe voer ik dat in in de router?
Vraag 2: Hoe zet ik mijn pc in DMZ?
Op dit moment heb ik even lak aan veiligheid. Ik wil gewoon spelen.
Bovenstaande heb ik niet getest met daadwerkelijk Forsaken maar met symantec test en met een port probe.
Mijn vraag is dus eigenlijk; Hoe kan ik zo simpel mogelijk, los van het feit of het veilig is of niet dat %$%^&^% spelletje spelen?
Danku
Wouter Engbers