[JS] Menu's positioneren

Pagina: 1
Acties:

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-11 14:59
Laten we het zo zeggen; het nieuwe T.net-design heeft me geïnspireerd :9~ . Ik ben al een tijdje op zoek naar zo'n menu als op de T.net site (aan de linkerkant), waarin je de secties naar voorkeur kunt positioneren (drag & drop). Ik had het ook al eerder gezien op Google, maar kan steeds maar niet vinden hoe zo'n structuur heet.. Met wat hulp van wat tuts wil ik immers zelf ook zo'n script gaan maken, maar het zou wel handig zijn als ik dan wist waar ik naar moest zoeken.

Iemand een suggestie? Thanks :)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Suggestie: Waar hoort mijn topic?

PRG >> WEB

:Y)

Oh, en kijk hier eens ;)

[ Voor 27% gewijzigd door RobIII op 05-06-2007 17:10 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• VR46
Excuses, was gewend in het programming board te posten 8)7

Die link die jij me hebt gegeven, is inderdaad precies wat ik wil bereiken. Die demo daar maakt echter gebruik van ruby, en naar mijn weten ondersteund mijn hoster dat niet. Ken je misschien een die gebruik maakt van plain-Ajax?

Daarnaast vraag ik me af hoe ik de positie van de menuitems het beste kan laten onthouden.. Moet ik hiervoor de database gebruiken, of een cookie oid?

[ Voor 76% gewijzigd door VR46 op 05-06-2007 17:57 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
cbernardini schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:48:
Die link die jij me hebt gegeven, is inderdaad precies wat ik wil bereiken. Die demo daar maakt echter gebruik van ruby
Euh, dat boeit toch niet? 8)7 Je hebt het over client-side scripting; wat heeft ruby er mee van doen?
en naar mijn weten ondersteund mijn hoster dat niet. Ken je misschien een die gebruik maakt van plain-Ajax?
Ajax is client-side; ruby/php/asp/whatever is server-side.
Daarnaast vraag ik me af hoe ik de positie van de menuitems het beste kan laten onthouden.. Moet ik hiervoor de database gebruiken, of een cookie oid?
Dat is afhankelijk van wat je wil. Voor gebruikers met een "account" kun je het prima in een DB opslaan, zodat ze op andere plekken (na login op je site) meteen hun juiste settings hebben. Anderzijds kun je het (in beperkte mate) ook prima opslaan in een cookie als je geen zin hebt om een DB te gebruiken en met alle 'nadelen' van cookies kunt leven (o.a. dus dat ze lokaal staan opgeslagen en beperkt zijn tot (ik dacht) 4K aan info). Hoe dan ook, cookies/db/xml files/ini files/whatever - dat is afhankelijk van je eisen en dien je zelf af te wegen. Als het maar persistent is ;)

Als je op zoek bent naar een kant-en-klaar-copy/paste-en-het-werkt-meteen script moet je hier eens kijken ;)

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 05-06-2007 18:51 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• VR46
RobIII schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 18:46:
[...]

Euh, dat boeit toch niet? 8)7 Je hebt het over client-side scripting; wat heeft ruby er mee van doen?

[...]

Ajax is client-side; ruby/php/asp/whatever is server-side.

[...]

Dat is afhankelijk van wat je wil. Voor gebruikers met een "account" kun je het prima in een DB opslaan, zodat ze op andere plekken (na login op je site) meteen hun juiste settings hebben. Anderzijds kun je het (in beperkte mate) ook prima opslaan in een cookie als je geen zin hebt om een DB te gebruiken en met alle 'nadelen' van cookies kunt leven (o.a. dus dat ze lokaal staan opgeslagen en beperkt zijn tot (ik dacht) 4K aan info). Hoe dan ook, cookies/db/xml files/ini files/whatever - dat is afhankelijk van je eisen en dien je zelf af te wegen. Als het maar persistent is ;)
Dan kies ik voor db. Kan ik dan het beste een field 'menupos' aanmaken waarin dan de volgorde in wordt opgeslagen (e.g.: 1,2,3,4,5 of 2,4,3,1,5 etc.), die vervolgens in een array stoppen en op die manier het menu in de juiste volgorde laten parsen?
Als je op zoek bent naar een kant-en-klaar-copy/paste-en-het-werkt-meteen script moet je hier eens kijken ;)
Neen, niet naar op zoek. Wel een voorbeeld zodat ik een beetje een beeld heb van hoe zoiets handig inelkaar zit. :)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
cbernardini schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:15:
Dan kies ik voor db. Kan ik dan het beste een field 'menupos' aanmaken waarin dan de volgorde in wordt opgeslagen (e.g.: 1,2,3,4,5 of 2,4,3,1,5 etc.), die vervolgens in een array stoppen en op die manier het menu in de juiste volgorde laten parsen?
Euh... jij bent de programmeur... hoe moeten wij dat kunnen zien/besluiten voor je met de informatie die je verschaft hebt in dit topic :? Ik zou zelf voor een koppeltabel gaan (menuopties - users - usermenu's met posities), maar wie ben ik? ;)
Enniehoe, we zijn er niet om je handje vast te houden; we verwachten wel een minimale inzet van jezelf. Ik zou zeggen: doe eens een poging en kom met concrete vragen als je ergens strandt ;)
cbernardini schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:15:
Neen, niet naar op zoek. Wel een voorbeeld zodat ik een beetje een beeld heb van hoe zoiets handig inelkaar zit. :)
Die zijn er niet. Klaar. Het is namelijk nogal afhankelijk van hoe je het wil hebben (client/server side aan elkaar knopen etc.) Je kunt best eens spieken in de source van tweakers.net of andere sites waar je die dingen zoals je ze wil hebben vindt; daar moet denk ik voldoende uit duidelijk worden.

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 05-06-2007 19:21 ]

Over mij

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Met wat googlen kom je er toch?

http://www.webreference.c...ng/javascript/mk/column2/
http://wiki.script.aculo.us/scriptaculous/show/DragAndDrop

Dan nog wat ajax calls naar de server om voor elke gebruiker op te slaan en klaar.

March of the Eagles

Pagina: 1