........................................................................................................................................................
Dan krijgt je pc steeds hetzelfde ip.
Maar ik maak uit jouw verhaal op dat je pc het internet IP krijgt?
En die USR: DHCP uit, LAN ip 10.0.0.139 geven en met een LAN poort aan de ST.
Klaar.
If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.
Snap ik, ik heb eerder ook geprobeerd om de pc beneden (laat ik hem pc1 noemen) handmatig ip adrres 10.0.0.150 te geven en gateway 10.0.0.138. Dan kan ik wel in de ST om de settings te veranderen maar kom ik er niet mee op internet, ook al zegt de ST dat hij op ADSL is ingebeld. Als ik de pc1 op automatisch ip adres verkrijgen zet dan krijg ik een internet ip adres, gateway, DSN servers.Anti-XP schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 20:15:
Ergens bij DHCP leases kun je op Lock klikken.
Dan krijgt je pc steeds hetzelfde ip.
Maar ik maak uit jouw verhaal op dat je pc het internet IP krijgt?
In de vorige situatie hing pc1 via draadloos aan de USR. De USR kreeg dus zelf het internet IP en gaf lokale ip adressen uit aan alle computers.
Mijn probleem is nu wanneer pc1 beneden het internet IP krijgt van de ST er een conflict ontstaat met de USR aangezien die het internet IP heeft. Ik begrijp inderdaad dat de USR een lokaal ip moet krijgen in WAN. Maar eerst moet pc1 dus gaan werken terwijl hij een lokaal ip heeft...hier kom ik nog niet uit.
[ Voor 48% gewijzigd door ikbenwouter op 06-06-2007 10:04 ]
........................................................................................................................................................
ST aand e USR, PC aan de USR, klaar.
If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.
Dus de kabel ligt er al van de ST naar pc1, heb weinig zin om een nieuwe kabel te trekken van boven naar beneden terwijl ik alleen de goeie instelling zou moeten hebben voor de ST.
Dat gaat niet werken met bridged. Je moet hem op multi-pc NAT zetten.ikbenwouter schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 16:55:
bridged internet
Nu is het de bedoeling dat de Speedtouch de computer op de eerste etage een lokaal IP geeft zoals 10.0.0.150,
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.