Medetweakers,
na bijna 2 maand ben ik het stilaan beu:
probleem
Als ik mijn PC opstart heb ik gedurende de eerste 2 a 3 minuten geen netwerk of internet.
t.t.z.: ik krijg wel direct een IP-adres van mijn router maar bij het netwerkicoon staat een rood kruis.
als ik internet start krijg ik gedurende die tijd niets te zien en als ik windows mail start blijft hij gedurende die tijd op het splashscreen hangen van windows mail
Ook de update van mijn AVG komt er pas na die tijd door.
Nog een vreemd fenomeen is dat Vista zegt dat ik maar een 10Mb netwerkverbinding heb terwijl het een 100Mb zou moeten zijn (router 10/100Mb; gigabit op moederbord)
Als de PC opstart zie ik aan de router een keer of 6 dat hij probeert een 100Mb-verbinding te maken maar dat lukt telkens niet, gaat direct naar 10Mb
Ik heb de snelheid al eens manueel op 100MB full duplex gezet maar dan krijg ik in het geheel geen netwerkverbinding meer.
Veder staat er niets ingesteld van speciale instellingen voor het netwerk of zo.
Configuratie
Intel MB DG965WHM
Intel C2D E6420
WD HD 250GB 16MB RAID0
2GB Kingston 667MHz
Vista Home Premium
Reeds geprobeerd
snelheid netwerk manueel aangepast
Andere netwerkkabel
Andere poort op router
netwerkdrivers Intel verwijderd en die van MS geprobeerd
laatste BIOS-update
chipsetdrivers geïnstaleerd
veel gezocht maar niet veel gevonden
helaas blijven de 2 problemen bestaan...
Het grootste probleem is dat ik niet sebiet kan werken. Moest er daar een oplossing voor zijn is dat al veel.
Of het nu op 10 of 100 Mb zit dat is niet zo van belang.
Als er iemand een idee heeft, dan luister ik graag
na bijna 2 maand ben ik het stilaan beu:
probleem
Als ik mijn PC opstart heb ik gedurende de eerste 2 a 3 minuten geen netwerk of internet.
t.t.z.: ik krijg wel direct een IP-adres van mijn router maar bij het netwerkicoon staat een rood kruis.
als ik internet start krijg ik gedurende die tijd niets te zien en als ik windows mail start blijft hij gedurende die tijd op het splashscreen hangen van windows mail
Ook de update van mijn AVG komt er pas na die tijd door.
Nog een vreemd fenomeen is dat Vista zegt dat ik maar een 10Mb netwerkverbinding heb terwijl het een 100Mb zou moeten zijn (router 10/100Mb; gigabit op moederbord)
Als de PC opstart zie ik aan de router een keer of 6 dat hij probeert een 100Mb-verbinding te maken maar dat lukt telkens niet, gaat direct naar 10Mb
Ik heb de snelheid al eens manueel op 100MB full duplex gezet maar dan krijg ik in het geheel geen netwerkverbinding meer.
Veder staat er niets ingesteld van speciale instellingen voor het netwerk of zo.
Configuratie
Intel MB DG965WHM
Intel C2D E6420
WD HD 250GB 16MB RAID0
2GB Kingston 667MHz
Vista Home Premium
Reeds geprobeerd
snelheid netwerk manueel aangepast
Andere netwerkkabel
Andere poort op router
netwerkdrivers Intel verwijderd en die van MS geprobeerd
laatste BIOS-update
chipsetdrivers geïnstaleerd
veel gezocht maar niet veel gevonden
helaas blijven de 2 problemen bestaan...
Het grootste probleem is dat ik niet sebiet kan werken. Moest er daar een oplossing voor zijn is dat al veel.
Of het nu op 10 of 100 Mb zit dat is niet zo van belang.
Als er iemand een idee heeft, dan luister ik graag
Simke