Toon posts:

[JS] Prototype doet niet lief in Internet Explorer

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Sinds afgelopen maand gebruik ik de prototype javascript framework steeds meer
Het probleem echter is, het wil maar niet fatsoenlijk werken in Internet Explorer.

Nu heb ik al meerdere oplossingen geprobeerd zoals een unieke url erachter zetten hash mee te geven zodat IE het niet cached, echter maakt het niks uit.

Ik heb het probleem namelijk dat bij een test chat applicatie (met ajax en gebruikmakend van prototype framework) IE gewoon weigert het gebeuren te refreshen. De url is http://www.prox-media.net/dev/

Kan iemand me uitleggen waarom het in elk browser werkt, behalve IE? :)
Het gebeuren refresht namelijk pas in IE als je zelf iets posts (wat logisch is want dan doet die het zelf refreshen d.m.v. een post).

• toost
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 03:23
met welke versie van IE test je? Want bij mij met IE6 doet hij gewoon wat hij moet doen.

This space for rent. Serious inquiries only please.

Verwijderd

Topicstarter
Internet Explorer 7,
Het probleem is dus niet dat de tekst niet verschijnt (dat doet het gewoon).
Het "automatisch refreshen" werkt gewoon niet.

Open maar eens firefox, en IE en ga daarmee allebei naar mijn site...post eens iets in firefox en wacht totdat in IE verschijnt, kun je héél lang wachten ;)

Heb het al met meerdere mensen getest, en die hadden alleen het probleem in IE dat nieuwe berichten pas verschenen nadat ze zelf een bericht hadden gepost en het dus niet "auto refresht" zoals in Firefox, Opera noem maar op.

Verwijderd

Waar verwacht je zelf dat het zit en wat heb je geleerd uit je debug statements?

• toost
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 03:23
ik heb het getest met IE6 en ik heb 2 schermen geopend, in het ene typ ik iets in en ik zie het met een refresh even later ook op het andere scherm verschijnen. Het zal waarschijnlijk een instelling in IE7 zijn. gebruik je een meta refresh of een javascript refresh ?

This space for rent. Serious inquiries only please.

Verwijderd

Topicstarter
een javascript refresh lijkt me, hij refresht alleen de content van de div d.m.v. dat prototype framework.

"Waar verwacht je zelf dat het zit en wat heb je geleerd uit je debug statements?"

Dat is het rare, in FF zie ik geen fouten (webdeveloper tools plugin) en in IE zie ik ook geen error verschijnen. Ik verwachte zelf dat het probleem kwam omdat IE nogal graag cached.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Debuggen is wel even iets meer dan alleen maar kijken of er een foutmelding optreedt hoor ;)

Maar debuggen van dat framework code is waarschijnlijk iets wat de devvers van het framework gedaan zullen hebben en makkelijker kunnen doen. Je zult dan ook via http://www.prototypejs.org/ voor support moeten gaan vragen aangezien daar de ontwikkelaars zitten. Wij leveren hier geen support op code/produkten, zeker niet als je prima bij de makers terecht kunt.

Daarnaast hoort javascript niet eens thuis in PRG. Waar wel, lees het hier: Waar hoort mijn topic? ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Creepy op 05-06-2007 20:19 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.