Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[auto] Nieuwe (2ehands) auto nodig, waar op letten?

Pagina: 1
Acties:
  • 475 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-11 11:40
Het ziet er heel sterk naar uit dat mijn AX-je 1.0 uit '88 zijn (haar?) oldtimer-leeftijd niet meer rijdend gaat meemaken, dus ben ik aan het kijken naar een andere auto.
Dus dan ga je eens kijken op autotrader en autotrack en marktplaats om een idee te krijgen wat er ongeveer op de markt te krijgen is, maar eigenlijk krijg je dan meteen 100-en tot 1000-en hits, dus moet je kennelijk je eisen wat duidelijk hebben.
Met de auto-wens van mijn vriendin kun je wel het aantal resultaten flink terugbrengen, maar of het nu zo handig is om te zoeken op "kleur rood".. ik weet het niet ;)

Aangezien ik altijd loop te worstelen met beenruimte, vallen eigenlijk kleinere autootjes al af, zoals de Mazda 323. (die heeft mijn zwager, dus daar heb ik wel eens in gepropt gezeten achter het stuur).
Verder moet het handgeschakeld zijn, comfortabel rijden, redelijk wat kofferbakruimte en het liefst onder de 2500 euro.
Ik heb al gezien dat je dan veelal qua bouwjaar zo tussen 1996 en 1999 komt, maar nog steeds met 1000-en hits door heel NL.

Mijn ouders hebben een Ford Mondeo stationwagon en daarin heb ik al menig km gereden en ik moet zeggen dat is een auto die heel ontspannen rijd. Tevens zijn die ook best wel veel te krijgen voor tussen de 2000 en 2500 euro, maar dan vraag je je af waar zit het probleem met die dingen dat je zoveel auto krijgt voor zo weinig geld.

Ik heb me er eigenlijk al wel bij neergelegd dat eigenlijk alle auto's die mogelijk kandidaat zijn, electronica in de motor hebben zitten, dus dat mogelijk niet alles meer zelf te fixen is wanneer er problemen zijn, dus dan moet je ook kijken naar merken/types die weinig problemen hebben daarmee. (met de auto die ik nu heb, heb ik werkelijk alles zelf gedaan aan reparaties, dus reed ik voor zo'n 100 euro gemiddeld per jaar aan onderhoud incl keuring)
Ook de belasting zal hoger zijn (nu 9 euro/maand) en mischien de verzekeringspremie (ik zit nu op 70% no-claim-korting, dus heel erg veel zal het in de praktijk niet stijgen)

Maar goed, zelfs met die eisen weet ik nog steeds niet echt waar ik op moet gaan letten.
Wat zijn echte no-go merken/modellen en waar moet ik bij bepaalde types op gaan letten bij aanschaf? Wat is er "mis" met bijv de Ford Mondeo, waardoor deze ineens min of meer gedumpt worden voor relatief weinig geld?
Wat is de mening over gas-systemen in oudere auto's ? (+/- 10 jaar oud waarschijnlijk gezien mijn budget)
Zijn er speciale sites waar occassions van bijv lease-maatschappijen staan? Is het wel of juist niet aan te raden om een ex-leasebak te nemen?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Heel kort door de bocht zoals altijd:
kies een japanner, toyota starslet is over het algemeen best net te krijgen voor 2500 euro. Weinig onderhoud, volgens mij best wat beenruimte etc.

Ik zou persoonlijk niet voor een ford mondeo gaan. Ik vind zelf de motoren en de bouwkwaliteit van ford uit die tijd nogal matig.

Waarom ga je niet voor een nieuwer AXje in goede staat? Ik zou zelf niet eens aan citroen denken, maar kijk bijv. naar deze:
http://auto.marktplaats.n...P4Ti%2Fn%2Bfv%2F3kxu24%3D

weinig km, 1995 en mooi in de rode lak!

[ Voor 63% gewijzigd door flashin op 05-06-2007 16:50 ]

• TD-er
flashin schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 16:47:
Heel kort door de bocht zoals altijd:
kies een japanner, toyota starslet is over het algemeen best net te krijgen voor 2500 euro. Weinig onderhoud, volgens mij best wat beenruimte etc.

Ik zou persoonlijk niet voor een ford mondeo gaan. Ik vind zelf de motoren en de bouwkwaliteit van ford uit die tijd nogal matig.

Waarom ga je niet voor een nieuwer AXje in goede staat?
@bouwkwaliteit Ford:
Waarin uit zich dat dan? veel lekkages? of is het juist niet iets motorisch?

@japanner:
OK, dan ga ik binnenkort eens wat japanse bakkies van binnen kijken en kijken of ik dus ook gewoon in kan stappen en niet met mijn rechter knie eerst.

@AX-je.
Tsja, AX-jes zijn leuke auto's, maar langere stukken rijden zijn toch wel redelijk vermoeiend, mede omdat ze nogal lawaaiig zijn van binnen. Daarnaast zou ik eigenlijk nog wel iets meer ruimte in de auto willen hebben. Buiten die 2 nadelen zijn het echt leuke bakkies, dus die optie is nog niet helemaal uitgesloten.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik bedoelde met bouwkwaliteit:
De reden dat ik de meeste fords zo ontzettend in prijs dalen midden jaren negentig is omdat ze een veel snellere dood lijden dan andere bakkies :P Uitzonderingen daar gelaten, je ziet meer suzuki alto's dan ford fiesta's uit eind jaren tachtig.
Heb in een ford fiesta uit 97 en een mondeo uit 98 gereden, ford zal wel gewoon niet mijn ding zijn :)

Voor die japanse autootjes: wat denk ik wel een goede is voor je is een toyota corolla gtsi.

• TD-er
Hmm even rondgekeken en de reacties over de Toyota's zijn behoorlijk positief, zowel qua beenruimte als pech/problemen. Dus daar ga ik zeker even naar kijken.
De Corolla GTSI series beginnen echter qua prijs bij zo'n 3000, dus daar zal ik zeg maar tegenaan moeten lopen, of de prijs naar beneden moeten praten ;)

Nog meer modellen/merken die interessant zijn?
Oh en mijn vriendin geeft net aan dat ze liever een 5 deurs variant heeft, maar ik heb al gezien dat er eventueel ook grotere modellen te krijgen zijn voor <3000 euro.

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-11 21:50
Een Nissan Almera? Ook een degelijke Japanner en technisch een langloper zover ik weet (ik weet niet of er euvels zijn, maar iig een wagen om naar te kijken). Hier zijn er een aantal reviews van te vinden. Vrij ruim en een puike wegligging wordt er genoemd.

[ Voor 9% gewijzigd door D. Ninjai op 05-06-2007 18:14 ]

• TD-er
Grappig, een Almera heb ik nog les in gehad.
Staat genoteerd als auto waar naar gekeken moet worden :)

Verwijderd

Ben ook op zoek. Ben ondertussen zeer geinterreseerd in een Honda Civic 1.5l V-tec. Lijkt een wat grotere wagen maar niet asociaal zwaar en hangen zo rond 3000. Pluspunten lijken de zuinigheid (1:15 tot 1:18 van wat ik zo lees), comfort en kwaliteit. Schijnt ook geen slome wagen te zijn. Misschien is het wat voor jou

Zo een dus: http://www.autoweek.nl/ca...o&vpos=&id=14460&cache=no

Morgen eens langs wat garages en deze waarschijnlijk proefrijden.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 21:32

Klippy

Still Game

Heb ook een '97 Almera Sedan.
Ook omdat ik een auto wilde zonder problemen, gewoon elke dag naar het werk rijden voor een nette prijs.
Die kan je zowel in 3, 4 en 5 deurs nét vinden voor 2.500, maar ik zou toch op 3.000-3.500 rekenen voor een goede met historie en van bij een dealer.
En een 1.6 is leuker. Die 1.4 die ik heb rijdt ook prima, maar met een beetje doorrijden in de sedan is het nogal zo-zo. Niet slecht en het kan wel, maar echt van harte gaat het allemaal niet. Al zal het wel meevallen in vergelijking met die AX denk ik.

Verder natuurlijk lekker goedkoop in onderhoud en rijden die dingetjes. Nooit problemen mee.
Alleen die stoelen moet je ff mee worstelen, althans ik moest dat en nu heb ik niet eens echt lange benen, maar de zitting is een beetje kort vind ik zelf. en je kan de hoogte niet instellen. Althans in mijn GX niet. Verder heb je wel ruimte zat, dus nu een tijdje vind je wel een positie die goed te doen is.
Zit er zelf ruim 1,5 uur in per dag dus het gaat wel :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

TD-er schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 16:53:
[...]

@AX-je.
Tsja, AX-jes zijn leuke auto's, maar langere stukken rijden zijn toch wel redelijk vermoeiend, mede omdat ze nogal lawaaiig zijn van binnen. Daarnaast zou ik eigenlijk nog wel iets meer ruimte in de auto willen hebben. Buiten die 2 nadelen zijn het echt leuke bakkies, dus die optie is nog niet helemaal uitgesloten.
ik weet niet wat voor ruimte je precies zoekt ... maar ik heb vaak gemerkt dat we met z'n vijven beter in een AX passen dan in een Clio of een 206

• TD-er
Joepho schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:30:
[...]

ik weet niet wat voor ruimte je precies zoekt ... maar ik heb vaak gemerkt dat we met z'n vijven beter in een AX passen dan in een Clio of een 206
In principe zitten we zelden tot nooit met >2 personen in die auto en een enkele keer met z'n 3en als ik iemand ergens oppik ofzo.
Maar eigenlijk zou ik wel liever wat meer beenruimte als bestuurder en wat meer laadruimte willen, al kun je al verrassend veel meeslepen in zo'n AX. Ik heb al menig groot ding erin vervoerd. (A0 plotter, 4 grote speakers of materiaal van de bouwmarkt)
Ik denk dat een Clio of 206 afvalt, maar van de week ga ik bij een aantal dealers langs om te kijken naar diverse modellen en ik hoop dat zij dan ook enigzins kunnen inschatten in welke auto ik wel en welke auto ik niet pas.
Het is echt vreselijk als je kijkt in hoeveel auto's je je als bestuurder moet opvouwen om erin te passen.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ken het :P Toen ik voor een auto ging kijken heb ik geprobeerd in een Peugeot 106 te stappen, dat werkte dus niet, tenzij ik de stoel heel ver achteruit liet hellen. Zo'n liggende zitpositie vind ik niet zo fijn, dus dat werd 'm niet. Uiteindelijk ben ik voor een Corolla gegaan, model E10, dus tussen 1992 en 1997 geproduceerd. Tot nu toe in een jaar tijd alleen de carterpan vervangen. Dat was achteraf niet echt heel erg nodig aangezien de roest oppervlakkig was, maar het ding zag me er eruit :o Verder dus geen problemen gehad (carterpan was ook nog geen probleem, maar je wil niet ergens op de autosnelweg een steentje erdoor hebben en dat je carter leegloopt, want dan loopt je motor droog :X).

Anyway: je hoeft niet per se een GTSI te kopen, een GXI is ook al aardig aangekleed met centrale vergrendeling en elektrische ramen. Ik heb zelf een XLI, maar da's toch best karig allemaal. Voor mij is het mijn eerste auto en het voordeel van zo'n "doe alles maar lekker zelf"-auto is dat er weinig kapot kan. Bij een kleine/grote beurt hoeft er bij mij niks nagekeken te worden bij de stuurbrekrachtiging, airco, noem maar op: zit er allemaal niet op :+

Een volgende Corolla zou voor mij zeker een GTSI worden, die hebben t.o.v. een GXI een luxer interieur. Als je overigens de Almera overweegt, zou je de Sunny (iets kleiner) ook moeten meenemen in je overweging. Een vriend van me heeft er zoeen en ik pas daar met m'n 1m91 prima in. Doet qua binnenruimte niet of nauwelijks onder voor mijn Corolla: hoewel hij volgens mij iets korter is, is de achterklep veel verticaler en heb je daardoor weer wat meer ruimte in de kofferbak als je de hoedenplank eraf haalt.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

TD-er schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 16:26:

Zijn er speciale sites waar occassions van bijv lease-maatschappijen staan? Is het wel of juist niet aan te raden om een ex-leasebak te nemen?
Athlon Car Lease
Leaseplan
ING Car Lease
Milano (Alfa Lancia en Volvo)

http://www.dealerplannederland.nl
http://www.autobrokers.nl

Bron: Autoweek nr 22

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:50
*kuch*, mag ik even een reactie doen over de Ford?
De reden dat de Fords uit die tijd (Mondeo) zo laag geprijst zijn 2e hands en zelfs nu is eerder omdat het aanbod veel hoger ligt dan de vraag er naar. De Ford Mondeo van mijn schoonvader uit 94 heeft onderhand 350k op de teller en rijdt nog zonder enige problemen.
Er zijn geen rottige geintjes geweest in de tussentijd en is zelfs één van de beste modellen die je kunt krijgen.

Dus als je een Mondeo goedkoper kunt krijgen ligt het echt niet aan de kwaliteit van die auto, eerder omdat er veel mensen zijn die een Mondeo nieuw kopen ipv een Laguna of iets anders in die klasse.
Ga maar eens vergelijken bij dealers en kijk naar de hoeveelheid auto's die ze in die klasse 2e hands hebben. Valt je op dat er veel Mondeo's te vinden zijn.

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 09:02

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Het heeft ook deels met de grootte v/d auto te maken. kleine auto's zijn veel waardevaster. grotere/luxere auto's zijn als okeesjon relatief veel goedkoper, maar de vaste lasten zijn dan weer hoger.

Idd is in het specifieke geval van Ford zo dat het aanbod gewoon erg groot is wat de prijs erg drukt, dus als je geinteresseerd bent in zo'n model, dan heb je keus genoeg en kun je een model in erg goede staat uitkiezen voor weinig geld

* soepkip herrinnerd zich nog die blauwe maandag dat hij een Ford escord station TD(i) heeft gereden omdat hij snel een auto nodig had, en die reed prima zoder problemen en heeft deze voor hetzelfde (lage) bedrag weer kunnen verkopen

Beste film ooit

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 14:52

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik moet zeggen dat ik die eerste generatie Mondeo's wel verschrikkelijke dweilen vind, maar dat is persoonlijk.

Aannames zijn fataal.

• TD-er
OK, mijn AX-je heeft nu echt zijn laatse ritje gemaakt, dus er moet een nieuwe auto komen.
Mijn vriendin heeft ook al een paar auto's aangegeven die eigenlijk niet kunnen en helaas valt de Mondeo stationwagon daar ook onder, ivm de grootte en het gebrek aan overzicht.
We hebben ook in wat hogere auto's gereden zoals de Xsara Picasso en Megane Scenic en die laatste 2 bevallen eigenlijk heel erg goed.
Alleen was die Citroen Xsara een beetje erg veel te duur voor ons en de 2 Megane's waren een beetje een twijfelgeval (natte motor, vuile koelvloeistof => vermoedelijk koppakking lek en de andere had wel wat weg van mogelijk een ex-schadegevalletje), dus die hebben we ook niet genomen, ook al waren die qua prijs wel betaalbaar. (budget is dus al omhoog geschroefd :( )

Maar goed, mijn vraag is of er nog meer auto-types zijn die lijken op deze 2 qua ruimte, hoogte en qua prijs in de sub-4000 euro prijsklasse vallen?
Als iemand ook nog tips heeft van nou die-en-die asoluut niet nemen, want... dan hoor ik dat ook graag.
Als ik type-namen weet kan ik namelijk wat makkelijker zoeken, want de Megane staat bijvoorbeeld de ene keer onder de noemer MPV en de andere keer als 5-deurs.

Voor het idee even 2 foto's van het soort auto dat ik eigenlijk zoek:
Renault Megane Scenic:
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/480/3/095a0c31553b493104c71934b4dbd353.jpg

Citroen Xsara Picasso:
Afbeeldingslocatie: http://www.autoplus.fr/diaporama/images/PROM-6P2KPV/$file/citroen_Xsara-Picasso@2004_0014.jpg

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Auto's die passen zijn Ford mondeo hatchack (rij ik zelf met 2meter lang), ford focus, Opel Astra (Geen plaats meer achterin alleen), 323 fastbreak vanaf 1998 dus, mazda 626, renault safrane

Ik rij zelf nu een mondeo met 282000 km op de teller. Gekocht met 2.78 ton en rijdt tot nu toe gewoon goed.

Merken die ik weinig geprobeerd heb of te weinig van weet:
Honda
VW
peugot

Je zou hiervoor gewoon zelf moeten passen.

>Systeemspecs<

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 15:45

Bestla

Kvinne

TD-er schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 16:26:
Het ziet er heel sterk naar uit dat mijn AX-je 1.0 uit '88 zijn (haar?) oldtimer-leeftijd niet meer rijdend gaat meemaken, dus ben ik aan het kijken naar een andere auto.
Dus dan ga je eens kijken op autotrader en autotrack en marktplaats om een idee te krijgen wat er ongeveer op de markt te krijgen is, maar eigenlijk krijg je dan meteen 100-en tot 1000-en hits, dus moet je kennelijk je eisen wat duidelijk hebben.
Met de auto-wens van mijn vriendin kun je wel het aantal resultaten flink terugbrengen, maar of het nu zo handig is om te zoeken op "kleur rood".. ik weet het niet ;)

Aangezien ik altijd loop te worstelen met beenruimte, vallen eigenlijk kleinere autootjes al af, zoals de Mazda 323. (die heeft mijn zwager, dus daar heb ik wel eens in gepropt gezeten achter het stuur).
Verder moet het handgeschakeld zijn, comfortabel rijden,

Automaat rijdt comfortabeler

Ik heb me er eigenlijk al wel bij neergelegd dat eigenlijk alle auto's die mogelijk kandidaat zijn, electronica in de motor hebben zitten, dus dat mogelijk niet alles meer zelf te fixen is wanneer er problemen zijn, dus dan moet je ook kijken naar merken/types die weinig problemen hebben daarmee. (met de auto die ik nu heb, heb ik werkelijk alles zelf gedaan aan reparaties, dus reed ik voor zo'n 100 euro gemiddeld per jaar aan onderhoud incl keuring)
Ook de belasting zal hoger zijn.

Klassieker gaan rijden, dan heb je helemaal geen last van wegenbelasting. En je kan een hoop zelf doordat de techniek simpel is.

Wat is de mening over gas-systemen in oudere auto's ?

Simpel, de meeste klassiekers rijden op gas.
Lijkt me duidelijk, je koopt een yank.
Beenruimte : check, meer dan voldoende
Ruimte algemeen : check, de auto's zijn meestal zeer groot :)
Gas of benzine : Gas zit er meestal al in :)
Full option in uitrusting : check, die auto's zijn meestal al voorzien van de leuke snufjes qua luxe

Koop een yank

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
GaMeOvEr schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:28:
Ik moet zeggen dat ik die eerste generatie Mondeo's wel verschrikkelijke dweilen vind, maar dat is persoonlijk.
Eerste generatie Mondeo rijders spreekt :)

Hoogstwaarschijnlijk is dat te wijten aan de schokbrekers die er onder gezeten hebben.
Die van mij heb ik onlangs (na een kleine 2 ton vond ik dat dat mocht) vervangen... Goed, een wagen om de bochten mee om te hoeken is het niet (rijd ook nog eens een station), maar qua wegligging an sich is niets mis.

De Mondeo is opzich zeer zeker geen slechte wagen, enige punt van aandacht zijn bougies en bougiekabels, deze willen (als de motor niet helemaal lekker loopt) vaak de oorzaak zijn.

Buiten dat is het een nette / degelijk gebouwde wagen (kraakvrij interieur). Ervaring met diverse dealers is tot op heden ook keurig, d.w.z. levering / reparatie tegen afgesproken prijs en in mijn ervaring niet duur ook nog.

De Toyota dealer (we hebben ook een toyota), is prijziger.

BMW 535D

• TD-er
@Nimrod:
De Mondeo valt dus af, want mijn vriendin moet er ook regelmatig in rijden en die moet er wel en beetje een gevoel bij krijgen qua grootte en dat had ze dus totaal niet.
Bestla schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 04:03:
[...]

Lijkt me duidelijk, je koopt een yank.
Beenruimte : check, meer dan voldoende
Ruimte algemeen : check, de auto's zijn meestal zeer groot :)
Gas of benzine : Gas zit er meestal al in :)
Full option in uitrusting : check, die auto's zijn meestal al voorzien van de leuke snufjes qua luxe

Koop een yank
We hebben nu een automaat van mijn ouders te leen en 1 ding is nu absoluut duidelijk, een automaat is iets wat we absoluut niet willen.
Ik had al vaker in automaten gereden en op zich kan ik in alles wel rijden, maar prettig is anders.
Maar goed, Amerikaanse auto's zie je hier heel weinig rijden en de wagens die 2ehands niet zo duur zijn, zijn meestal om te rijden wel vrij duur (brandstof/wegenbelasting). En ik vraag me af of die dingen niet net zulke slagschepen zijn.
Nee ik zoek nu eigenlijk gewoon nog naar merken/types die enigzins lijken op de Megane Scenic of de XSara Picasso.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:31

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

TD-er schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 22:40:

Als ik type-namen weet kan ik namelijk wat makkelijker zoeken, want de Megane staat bijvoorbeeld de ene keer onder de noemer MPV en de andere keer als 5-deurs.

Voor het idee even 2 foto's van het soort auto dat ik eigenlijk zoek:
Renault Megane Scenic:
Als je zoekt naar een Megane Scenic hoef je helemaal geen model aan te geven.
Ik heb ook vaker gezien dat die classificatie niet altijd klopt op tweedehandssites.

Andere MPV's:
Mazda Premacy
Mitsubishi Spacestar
Nissan Almera Tino
Opel Meriva/Zafira

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Mazda 626 misschien? Die heeft mijn vriendin naar volle tevredenheid :) Mazda is net zo betrouwbaar (gewaagde uitspraak :P) als Toyota maar vaak nog iets goedkoper. De 626 is eeeerg ruim voorin, en achterin ook eigenlijk.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 08:48:
Mazda is net zo betrouwbaar (gewaagde uitspraak :P)
Inderdaad. De ADAC Pannenstatistik 2006 laat toch andere resultaten zien, en wat ik hieruit zie is dat diverse Europese modellen goed scoren. maar dit is een andere discussie.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:10

Soggy

vroemmmm

Nog een tevreden Ford-rijder meldt zich:
Ik heb altijd geroepen nooit een Ford te zullen kopen omdat ik de kwaliteit ervan onder de maat vond. Een jaar of 6 geleden moest ik echter een grotere auto dan de Clio die ik toen had (kinderwagen en zo moesten ook mee). Gezien de prima ervaringen van vrienden van ons ben ik eigenlijk toch bij Ford uitgekomen vanwege de relatief lage prijzen voor behoorlijk veel auto.

Wij hebben toen gekozen voor een (laatste model) Escort Wagon turbodiesel. Mijn volgende auto wordt 95% zeker wéér een Ford. Zowel de aanschafprijs als de onderhoudskosten zijn en blijven laag. Inmiddels staat de teller > 250dKm en het motortje snort nog prima.

De lage prijs wordt veroorzaakt door het negatieve imago wat Ford nog steeds heeft (en in mijn ogen onterecht). Dat gecombineerd met het grote aanbod van gebruikte Fords uit de lease houdt de prijzen ook laag.

Uiteraard hebben ze ook minpunten; de oudere Mondeo's en Escorts hebben inderdaad een wat slechtere wegligging, maar als je daarmee rekening kunt houden met je rijstijl kun je daar prima mee uit de voeten. Wil je toch een betere wegligging, kijk dan eens voor een Focus. Daarnaast vind ik de beenruimte voor de passagiers bij de Escort en de Focus wat aan de kleine kant, maar daarintegen vindt je die ruimte weer terug in de kofferbak.

Zoals je ook aan de reacties hier kunt afleiden heeft Ford wat imagoproblemen, maar wat mij betreft is het één van de verborgen pareltjes van de occassionmarkt.

If it works, tweak it

Verwijderd

Gunner schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 08:53:
[...]

Inderdaad. De ADAC Pannenstatistik 2006 laat toch andere resultaten zien, en wat ik hieruit zie is dat diverse Europese modellen goed scoren. maar dit is een andere discussie.
Ik weet niet hoe jij de gegevens leest, maar in de lage en gewone middenklasse scoort Mazda toch erg hoog (en dat is de categorie waar dit topic over gaat). Je hebt wel gelijk dat de Mazda2 waardeloos is :)

• TD-er
Maasluip schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 08:44:
[...]

Als je zoekt naar een Megane Scenic hoef je helemaal geen model aan te geven.
Ik heb ook vaker gezien dat die classificatie niet altijd klopt op tweedehandssites.
[...]
Mijn punt was nu juist dat je een ''vergelijkbaar" model niet kunt zoeken op de term "MPV" en ik zit niet genoeg in de auto's om uit het hoofd te zeggen van dat-en-dat model is vergelijkbaar.
Maar goed, ik zal je lijstje vanavond even nalopen, alvast bedankt daarvoor :)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mazda 2 slecht wil ik nou ook niet zeggen. Het is elektronica kwestie volgens mij. Die van mij heeft het ook gehad toen ze de moed hebben gehad om maar ff nieuwe software erop te zetten. Toen is het gez**k begonnen en toen hebben ze 1 week overgedaan (heb ik wel lekker in een Mazda 3 gereden!!) om deze te downgraden en 1 keer storing gehad en nu niet meer dus Mazda 2 blijft gewoon rijden. Ik heb in 2 maanden 10000 km gereden zonder enige storing en ik heb de auto nu 2½ jaar. Dus deze japanner is niet echt waardeloos.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Ik had andere woorden moeten kiezen. Ik bedoel alleen maar dat hij onderaan de lijst staat.

Maarrem, is dit topic niet zoals met alle topics dat iedereen de adviezen baseert op zijn eigen beperkte ervaring? :) "Renault is niks, want mijn achteroom had alleen maar problemen." "Ja maar de nicht van mijn schoonmoeder heeft ook een Renault gehad en die deed het perfect." :z
Pagina: 1