Toon posts:

vraag over arrays

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Hoe moet je met arrays werken als je de exacte waarde niet kent van hoeveel getallen er zijn.
bv je mag random getallen invullen , maar je mag dit toch niet doen a[x] ?
je moet een waarde toekennen of niet ?
stel iemand moet de waarde van x zelf geven dan hoe moet ik het aangeven ?

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Hey,

Ik snap geen hol van je vraag.

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:59
Mijn eerste vraag is dan: in welke taal schrijf je? In java kun je gewoon a.length opvragen, maar in C moet je dit op een andere manier oplossen (zelf lengte bijhouden of een 0-character er achter plakken die aangeeft dat dat het einde is). En in de meeste talen kun je wel gewoon a[x] doen (zolang x maar een integer is), maar valt deze buiten de grenzen van de array dan zal je een runtime error krijgen.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zie ook Help opdracht C++.

We verwachten hier iets meer inzet van je. Een array is een behoorlijk basis concept van software ontwikkeling. Iets wat je prima op school uitgelegd had moeten krijgen. Daarnaast kent C++ ook nog collections (std::vector bijv.) welke ook gebruikt kunnen worden voor zaken waarvan je de grootte niet kent. Ook is het mogelijk in C om met zaken als realloc aan de gang te gaan maar dat kan ik je niet aanraden.

Ga gewoon zelf eens wat proberen. Mocht je er echt niet uitkomen geef dan in elk geval aan wat je nu zelf hebt geprobeerd rn wat er nu niet lukte. Met je topic nu kunnen we echt helemaal niks.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik heb je er onlangs nog op gewezen: Programming Beleid Quickstart. Neem die even rustig door en zorg dat je dan met die informatie in je achterhoofd een nieuw topic opent ;)

* RobIII mept creepy :P

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 05-06-2007 16:03 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.