Toon posts:

Striker extreem bios probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 437 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem:
PC wil niet meer opstarten, geeft ERRORM56.

Alle overbodige componenten verwijderd, alleen geheugen, VGA kaart, toetsenbord en USB aansluiting met USB stick met daarop de BIOS file. (Dus HD, DVD-writer enzovoort zijn niet aangesloten.)

BIOS via ASUS EZ Flash 2 utility flashen. Terwijl de Flash utility naar de BIOS aan het schrijven is, schakelt de PC zichzelf uit.

Gevolg:
PC doet helemaal niets meer, de LED scherm geeft aan CPU INIT. De koeling gaat draaien, maar verder gebeurt er niets, de pc reageert ook nergens meer op, zoals de reset-knop op moederbord, de uit-knop van de PC-kast. Monitor blijft uit.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt en daar een oplossing voor?

Alvast bedankt,

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

als je pc is gecrashed tijdens het flashen van je BIOS dan is je BIOS helemaal verloren.
als je flasht mage er echt niks misgaan, je diskette (of stick of wat dan ook) mag niet blokkeren en je stroom mag ook zeker niet uitvallen.

als je flasht wordt de bios die erin zit echt volledig gedeleted om plaats te maken voor de nieuwe bios dus als er dan iets gebeurt kan je al raden.

het enige wat je nog kan doen is je chip van je bios vervangen of een ander mobo kopen :S

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• natnek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 22:17
Voor 10 euro kan je striker een tweede leven krijgen.
Ik kan je het aanbevelen.

http://www.flashbios.org/catalog/

Verwijderd

daarom ben ik ook altijd zeer voorzichtig methet flashen van mijn bios. Ik flash alleen als ik al van andere gehoort heb dat de nieuwe versie echt iets beters brengt...
Maar heeft asus niet sinds kort een crashfree bios?
CrashFree BIOS 2
The CrashFree BIOS2 feature now includes the BIOS auto-recovery function in a support DVD. Users can reboot their system through the support DVD when a bootable disk is not available, and go through the simple BIOS auto-recovery process. ASUS motherboards now enable users to enjoy this protection feature without the need to pay for an optional ROM.
Probeer anders dit eens!

Verwijderd

Topicstarter
natnek schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:12:
Voor 10 euro kan je striker een tweede leven krijgen.
Ik kan je het aanbevelen.

http://www.flashbios.org/catalog/
Dat is nou eens een zeer mooie oplossing! Ik dank u.

Het is namelijk voor een klant van ons dus niet voor me zelf. Deze link gaat ook meteen me favorieten in.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:30:
daarom ben ik ook altijd zeer voorzichtig methet flashen van mijn bios. Ik flash alleen als ik al van andere gehoort heb dat de nieuwe versie echt iets beters brengt...
Maar heeft asus niet sinds kort een crashfree bios?
CrashFree BIOS 2
The CrashFree BIOS2 feature now includes the BIOS auto-recovery function in a support DVD. Users can reboot their system through the support DVD when a bootable disk is not available, and go through the simple BIOS auto-recovery process. ASUS motherboards now enable users to enjoy this protection feature without the need to pay for an optional ROM.
Probeer anders dit eens!
Ik zal dit ook even doorgeven heb er zelf geen ervaring mee. Zal dalijk op me werk eens met asus bellen om te vragen hoe dit in zijn werk gaat.
Maar lijkt me erg moeilijk als er geen beeld op de monitor komt.
Het systeem was ook al getest met een oldskool PCI kaart en kwam ook geen beeld op.

Ik dank jullie.